Hele tiden syg. hvad gør jeg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2016

Trine89

Julemusen skriver:

Det lyder præcist som mine to børn. En på 4,5 og en på 1 år. Vinteren i år har været særlig hård med snot, feber, opkast mm. Jeg har så snakket med lægen og institutionen og i år har mange generelt været hårdt ramt da der er nogen sejlivede vira i omløb samt influenza. 

Men jeg tager da imod det råd du har fået og har lige bestilt kosttilskud hjem til ungerne. De får i forvejen multivitaminer 

Jah det er godt nok nogle hårde mdr. Med alt Det her sygdom og det starter gerne i slutningen af oktober så frem det at foråret får ordentligt  fat.. jeg er pt bare glad for at jeg er studerende og har tiden/muligheden for at være hjemme med hende. For kunne forestille mig det ikke var nemt hvis man er job. Selvom vi er to har der stadig meget sygdom  

Og vores familie bor i Nordjylland og vi på Fyn.  Så det kan være svært at få hjælpen hurtigt. :/ 

Men jah vi vil også prøve lidt mere kosttilskud ud over den vanelige multivitamin. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

Julemusen

Trine89 skriver:

Jah det er godt nok nogle hårde mdr. Med alt Det her sygdom og det starter gerne i slutningen af oktober så frem det at foråret får ordentligt  fat.. jeg er pt bare glad for at jeg er studerende og har tiden/muligheden for at være hjemme med hende. For kunne forestille mig det ikke var nemt hvis man er job. Selvom vi er to har der stadig meget sygdom  

Og vores familie bor i Nordjylland og vi på Fyn.  Så det kan være svært at få hjælpen hurtigt. :/ 

Men jah vi vil også prøve lidt mere kosttilskud ud over den vanelige multivitamin. 

Jeg kender det alt for godt. Min yngste startede i dagpleje i oktober og har kun haft 5 uger siden hvor han har været afsted alle dage. Ellers har han været syg i mindst en dag om ugen. Min store dreng har haft to hele uger med sygdom. Og her er der heller ikke nogen til at hjælp da min mor har fået hjerteproblemer og resten af familien bor langt væk. Jeg er dog højgravid med termin i denne uge. Så har haft barsel siden december og kunnet holde dem hjemme. Men er efterhånden selv så medtaget at jeg ikke kan holde til mere. Så nu må vi prøve omega 3 olie og mælkesyrebakterier 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Liv_86

Trine89 skriver:

Hej alle, 

Jeg søger nogle gode råd eller foreslag på hvad jeg kan gøre. 

Mit datter på 4,5 år har nogle har altid være været meget sygdoms ramt i vinter halvåret. Der er sjældent en mdr hvor hun ikke har mindst 3-4 syge dage. og det kan godt være hårdt. og denne vinter syntes jeg det har været rigtig slemt, hun fanger ALLE de der virusser der er. Før jul var hun næsten hele november mdr hvor hun gik fra en virus til den anden.  

og nu har hun igen fanget en omgang af et eller andet. 

man skulle jo mene at hendes immunforsvar ikke er så godt, det er jeg alligevel ikke sikker er på er problemet. Hun fanger nemlig aldrig de andre sygdomme der er børnehaven med skoldkopper, skarlagensfeber og hvad der ellers findes. Det er altid kun de der virusser hun fanger. 

Jeg ved godt der måske ikke er meget man kan gøre, men nu søger jeg alligevel lidt desperat nogle gode råd eller forslag til om man kan gøre noget?

kram kram. 

Man kan på apoteket få nogle dråber som skulle styrke ens immunforsvar. Kan ikke huske hvad de hedder men de er vist lavet til børn. Og ellers vitamin piller, ved ikke om hun allerede får det men en multi og måske ekstra D. 

Har du fået tjekket ved lægen om hun mangler noget?

Anmeld Citér

8. februar 2016

Trine89

Julemusen skriver:

Jeg kender det alt for godt. Min yngste startede i dagpleje i oktober og har kun haft 5 uger siden hvor han har været afsted alle dage. Ellers har han været syg i mindst en dag om ugen. Min store dreng har haft to hele uger med sygdom. Og her er der heller ikke nogen til at hjælp da min mor har fået hjerteproblemer og resten af familien bor langt væk. Jeg er dog højgravid med termin i denne uge. Så har haft barsel siden december og kunnet holde dem hjemme. Men er efterhånden selv så medtaget at jeg ikke kan holde til mere. Så nu må vi prøve omega 3 olie og mælkesyrebakterier 

Jeg er også gravid med termin til april. Men er sygemeldt, så har også tiden til at have hende hjemm når det. Og håber vi ikke står med for meget sygdom når Lillebror kommer  

Anmeld Citér

8. februar 2016

Trine89

Liv_86 skriver:

Man kan på apoteket få nogle dråber som skulle styrke ens immunforsvar. Kan ikke huske hvad de hedder men de er vist lavet til børn. Og ellers vitamin piller, ved ikke om hun allerede får det men en multi og måske ekstra D. 

Har du fået tjekket ved lægen om hun mangler noget?

Hun får den almindelige multivitamin hver dag. Og hver gang vi er ved lægen får vi bare at vide at hun nok skal vokse fra det. :/

Men kan godt være man skulle få tjekket op på det. 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Clisolka

Ååååååh hvor jeg kender det! Den store på 5 er stort set aldrig slået ud af noget, men den lille på 2½? Han slæber alt med hjem og er væk min 1-2 gange på en måned. Det er 2. år vi kører på sygdom konstant herhjemme. Sidste år slog jeg det bare hen med, at det var første år i vuggestuen... Det hjælper heller ikke at de begge er ørebørn, men den lille, det er jo ekstremt, selvom ørelægen sagde at der ville være meget forkølelse.... Jeg tror han har taget hele turen rundt siden oktober: skoldkopper, opkast, MØB og nu snot og hoste - nårh ja, og han fik lagt dræn for 2. gang i december

Kunne være jeg skulle få købet noget af det også, så jeg lige booster dem - og mig selv

Anmeld Citér

12. februar 2016

Trine89

Clisolka skriver:

Ååååååh hvor jeg kender det! Den store på 5 er stort set aldrig slået ud af noget, men den lille på 2½? Han slæber alt med hjem og er væk min 1-2 gange på en måned. Det er 2. år vi kører på sygdom konstant herhjemme. Sidste år slog jeg det bare hen med, at det var første år i vuggestuen... Det hjælper heller ikke at de begge er ørebørn, men den lille, det er jo ekstremt, selvom ørelægen sagde at der ville være meget forkølelse.... Jeg tror han har taget hele turen rundt siden oktober: skoldkopper, opkast, MØB og nu snot og hoste - nårh ja, og han fik lagt dræn for 2. gang i december

Kunne være jeg skulle få købet noget af det også, så jeg lige booster dem - og mig selv

Jah denne gang har jeg banket i bordet nede ved lægen og det har nu betydet at de endelig vil undersøge om hun skal have fjernet mandlerne. Det er nemlig altid en virus i luftvejene hun rammes af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.