Hele tiden syg. hvad gør jeg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.302 visninger
16 svar
3 synes godt om
7. februar 2016

Trine89

Hej alle, 

Jeg søger nogle gode råd eller foreslag på hvad jeg kan gøre. 

Mit datter på 4,5 år har nogle har altid være været meget sygdoms ramt i vinter halvåret. Der er sjældent en mdr hvor hun ikke har mindst 3-4 syge dage. og det kan godt være hårdt. og denne vinter syntes jeg det har været rigtig slemt, hun fanger ALLE de der virusser der er. Før jul var hun næsten hele november mdr hvor hun gik fra en virus til den anden.  

og nu har hun igen fanget en omgang af et eller andet. 

man skulle jo mene at hendes immunforsvar ikke er så godt, det er jeg alligevel ikke sikker er på er problemet. Hun fanger nemlig aldrig de andre sygdomme der er børnehaven med skoldkopper, skarlagensfeber og hvad der ellers findes. Det er altid kun de der virusser hun fanger. 

Jeg ved godt der måske ikke er meget man kan gøre, men nu søger jeg alligevel lidt desperat nogle gode råd eller forslag til om man kan gøre noget?

kram kram. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2016

Pikku Myy

Trine89 skriver:

Hej alle, 

Mit datter på 4,5 år har nogle har altid være været meget sygdoms ramt i vinter halvåret. Der er sjældent en mdr hvor hun ikke har mindst 3-4 syge dage. og det kan godt være hårdt. og denne vinter syntes jeg det har været rigtig slemt, hun fanger ALLE de der virusser der er. Før jul var hun næsten hele november mdr hvor hun gik fra en virus til den anden.  

man skulle jo mene at hendes immunforsvar ikke er så godt, det er jeg alligevel ikke sikker er på er problemet. Hun fanger nemlig aldrig de andre sygdomme der er børnehaven med skoldkopper, skarlagensfeber og hvad der ellers findes. Det er altid kun de der virusser hun fanger. 

Jeg ved godt der måske ikke er meget man kan gøre, men nu søger jeg alligevel lidt desperat nogle gode råd eller forslag til om man kan gøre noget?

kram kram. 

Teknisk set er skoldkopper også en virus

Er det kun din datter der har (for) mange sygedage? Hvis ikke, er det måske i institutionen der skal sættes ind.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Trine89

Pikku Myy skriver:

Teknisk set er skoldkopper også en virus

Er det kun din datter der har (for) mange sygedage? Hvis ikke, er det måske i institutionen der skal sættes ind.

Jo det ved jeg godt det er men det er en af de få man faktisk gerne ville have overstået nu hun har den alder hun har. hihi. 

Altså af de børn hun leger mest med, så er der vist ikke rigtig nogen af dem som er lige så meget syg som hende. Det kan da være man skal prøve at høre dem ad. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

modesty

Trine89 skriver:

Hej alle, 

kram kram. 

Var hun flaskebarn?

Umiddelbart ville jeg prøve at sætte ind på at styrke hendes mave-tarm-flora ved at give mælkesyrebakterier, som f.eks dem her:

http://www.med24.dk/kosttilskud/probiotika/nds-probiotic-panda-2-7-100-gr/product_info.php/cPath/91_961/products_id/5149

Derudover kan det også være en rigtig god idé med fiskeolie. Hvis du kan få hende til at spise kapsler, er Matas' den bedste:

https://www.matas.dk/matas-fiskeolie-1000-mg-180-kapsler

Ellers kan man få det i flydende form specielt til børn (med en sød smag).

Og så ellers almindelig multivitamin.

Jeg skal jo ikke kunne sige om det er derfor, men min søn (på 4,5) har fået mælkesyrebakterier og fiskeolie siden han var helt lille, og han er stort set aldrig syg.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Trine89

modesty skriver:

Var hun flaskebarn?

Umiddelbart ville jeg prøve at sætte ind på at styrke hendes mave-tarm-flora ved at give mælkesyrebakterier, som f.eks dem her:

http://www.med24.dk/kosttilskud/probiotika/nds-probiotic-panda-2-7-100-gr/product_info.php/cPath/91_961/products_id/5149

Derudover kan det også være en rigtig god idé med fiskeolie. Hvis du kan få hende til at spise kapsler, er Matas' den bedste:

Jeg skal jo ikke kunne sige om det er derfor, men min søn (på 4,5) har fået mælkesyrebakterier og fiskeolie siden han var helt lille, og han er stort set aldrig syg.

Jah hun blev til et flaskebarn, Men ammede ca de 2 første mdr. 

Men jeg må prøve at mig frem med det du skriver. det skader jo ikke at prøve. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Leneur

modesty skriver:

Var hun flaskebarn?

Hold da op det er da værd at overveje at prøve. Min datter blev også et flaskebarn efter 3 mdrs amning og er tit syg her i vinterhalvåret med snue og feber. Lægen har altid sagt at det skulle hun nok vokse fra igen. Nu er hun 6 år, skolebarn og har fået en større berøringsflade, så er dermed mere udsat og har mindst 4 sygedage i måneden, det synes jeg er synd og der er jo egentligt meget hun går glip af hen ad vejen. 7-9-13 er hun heldigvis frisk til fastelavnsfest i morgen... 

Tak for input.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Trine89

Leneur skriver:

Hold da op det er da værd at overveje at prøve. Min datter blev også et flaskebarn efter 3 mdrs amning og er tit syg her i vinterhalvåret med snue og feber. Lægen har altid sagt at det skulle hun nok vokse fra igen. Nu er hun 6 år, skolebarn og har fået en større berøringsflade, så er dermed mere udsat og har mindst 4 sygedage i måneden, det synes jeg er synd og der er jo egentligt meget hun går glip af hen ad vejen. 7-9-13 er hun heldigvis frisk til fastelavnsfest i morgen... 

Tak for input.

Jeg er ked af at høre at der findes andre derude med samme problem. 

Jeg er også sikker på at hun med tiden nok skulle kunne vokse fra det. Men hvis man nu bare alligevel kunne gøre lidt for at hjælp, for at man ikke behøver stå med de mange dages sygdom heletiden. 

Vores pige bliver så ked af det hver gang hun får af vide hun ikke kan komme i børnehave, Hun ELSKER at komme af sted og det er jo synd. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Pikku Myy

Trine89 skriver:

Jo det ved jeg godt det er men det er en af de få man faktisk gerne ville have overstået nu hun har den alder hun har. hihi. 

Altså af de børn hun leger mest med, så er der vist ikke rigtig nogen af dem som er lige så meget syg som hende. Det kan da være man skal prøve at høre dem ad. 

Hvis det ikke er i institutionen problemet ligger, synes jeg det modesty skriver, er rigtig fornuftigt. Det er først nu vi begynder at forstå, hvor vigtig vores bakterieflora er for fx vores immunsystem.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Trine89

Pikku Myy skriver:

Hvis det ikke er i institutionen problemet ligger, synes jeg det modesty skriver, er rigtig fornuftigt. Det er først nu vi begynder at forstå, hvor vigtig vores bakterieflora er for fx vores immunsystem.

Jah. Vil også prøve om det kan hjælpe. Så må vi se hvad der sker. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Julemusen

Trine89 skriver:

Hej alle, 

kram kram. 

Det lyder præcist som mine to børn. En på 4,5 og en på 1 år. Vinteren i år har været særlig hård med snot, feber, opkast mm. Jeg har så snakket med lægen og institutionen og i år har mange generelt været hårdt ramt da der er nogen sejlivede vira i omløb samt influenza. 

Men jeg tager da imod det råd du har fået og har lige bestilt kosttilskud hjem til ungerne. De får i forvejen multivitaminer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.