Fb vs intra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2016

Christine

Anonym skriver:

Jeg har brug for at høre hvad andre mener...

Jeg har meldt mig ud fra fb gruppe omkring den klasse jeg har barn i, samt blokeret en forældre eller 2 pga nedladende kommentar.

Vi har en del problemer i klassen, både mellem børn og forældre.

Jeg er igen blevet kontakte på fb angående skole ting... Og det sker tit at dem der ikke er på fb ikke får info fra forældre råd mm da det meste forgår over fb og ikke intra...jeg har ingen interesse i at dele min fb med klassens forældre eller skole ting..

Så spørgsmålet er; kan jeg tillade mig at sige til næste forældre møde at jeg gerne at de ting der foregår i klassen sker gennem intra? 

Selvfølgelig kan du tillade dig det!

Og det er min påstand at det er dybt uprofessionelt hvis dit forslag ikke bliver modtaget med velvilje og imødekommende personale.

Tror også de fleste forældre kan se fornuften i at holde skoleting på en seriøs platform som intranet frem for sociale medier 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

Camilze

Som lærervikar.

JA, det har du ret til. Intra er til for skolerelaterede ting, så det er det mest optimale, at dette bruges til det formål. Vi kontakter forældrene via intra og absolut ikke via facebook. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg har meldt mig ud fra fb gruppe omkring den klasse jeg har barn i, samt blokeret en forældre eller 2 pga nedladende kommentar.

Jeg er igen blevet kontakte på fb angående skole ting... Og det sker tit at dem der ikke er på fb ikke får info fra forældre råd mm da det meste forgår over fb og ikke intra...jeg har ingen interesse i at dele min fb med klassens forældre eller skole ting..

Så spørgsmålet er; kan jeg tillade mig at sige til næste forældre møde at jeg gerne at de ting der foregår i klassen sker gennem intra? 

Ja det synes jeg godt at du kan. 

Der må tages en beslutning og holdes til den om det skal være det ene eller det andet så. Jeg synes faktisk at fb efterhånden har overtaget alt for noget. 

Jeg er en af dem der ikke har Facebook. Det er da utroligt så meget man kan gå glip af bare fordi det er nemmere for dem der nu har det lige at proklamere gennem det. Jeg synes det er ærgeligt at især i skolerne at sådan noget kan ske. 

Ellers må du jo gå højere op med det. Der må være retningslinjer og disse må efterkommes af alle parter. 

Sikke en masse vi må gå glip af når vores datter starter i skole. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Christine skriver:

Og det er min påstand at det er dybt uprofessionelt hvis dit forslag ikke bliver modtaget med velvilje og imødekommende personale.

Tror også de fleste forældre kan se fornuften i at holde skoleting på en seriøs platform som intranet frem for sociale medier 

Nu kan det aldrig være op til lærerne at bestemme, hvad forældrene aftaler indbyrdes - det ville så absolut være et emne, jeg som lærer overlod det til forældrene at blive enige om. Allerhøjst ville jeg nævne det hensigtsmæssige i, at forældrenes indbyrdes kommunikation foregik på Intra, når de nu alligevel skulle derind for at tjekke beskeder fra skolen. 

Jeg mener absolut, TS har en "god sag", men det er og må være forældrenes suveræne valg. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mor og meget mere

SDD skriver:

Ja det synes jeg godt at du kan. 

Der må tages en beslutning og holdes til den om det skal være det ene eller det andet så. Jeg synes faktisk at fb efterhånden har overtaget alt for noget. 

Jeg er en af dem der ikke har Facebook. Det er da utroligt så meget man kan gå glip af bare fordi det er nemmere for dem der nu har det lige at proklamere gennem det. Jeg synes det er ærgeligt at især i skolerne at sådan noget kan ske. 

Ellers må du jo gå højere op med det. Der må være retningslinjer og disse må efterkommes af alle parter. 

Sikke en masse vi må gå glip af når vores datter starter i skole. 

Nej, der er ingen retningslinjer for dette, eftersom skolens personale naturligvis ikke kan bestemme, i hvilket forum, forældrene aftaler og kommunikerer indbyrdes. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Ja, og det BØR du gøre - det er helt skørt at oprette FB-gruppe for forældre, når I har Intra, hvor ALLE kan være med, og hvor I jo alligevel skal tjekke info jævnligt. 

Det lyder iøvrigt sindssygt med nedladende kommentarer etc. - måske en god idé også at opfordre til, at der skæres ned for kommunikationen, så den begrænses til det strengt nødvendige. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

MorDk

Anmeld Citér

9. februar 2016

CarinaSB

Anonym skriver:

Selvføli kan du det :) I min søns klasse forgår alt kommunikation via intra og ikke fb .. :) og det syntes jeg nu er meget dejligt :) er dog venner med et par af forældrene fra klassen, men jeg tænker ikke over det :)

Anmeld Citér

9. februar 2016

Anonym

Bshizzle skriver:

Undskyld.. Men det syntes jeg ikke er fair. 

Under alle omstændigheder ville jeg aldrig være i sådan en gruppe på FB. 

Det er ikke alle jeg vil dele mine oplysninger med.. Ligesom jeg aldrig ville ha min Chef på min venneliste 

Et lille sidespørgsmål.... 

Skal man være venner med alle, for at kunne lave en fb-gruppe? Altså eksempelvis forældrene fra klassen? Skal der ikke ansøges om at komme med i gruppen? 

Anmeld Citér

9. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Et lille sidespørgsmål.... 

Skal man være venner med alle, for at kunne lave en fb-gruppe? Altså eksempelvis forældrene fra klassen? Skal der ikke ansøges om at komme med i gruppen? 

Det behøves ikke... Så længe den bare er lukket og ikke hemmelig kan man tilføjes hvis man søger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.