Rod med rod på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
19 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. februar 2016

jenny4

Herhjemme sker der hver dag noget underligt.. uanset hvad så roder huset helt vildt. Vores ældste er næsten 4 år og har en fantastisk fantasi. Det betyder at han leger over hele huset og roder, roder, roder. Både min mand og jeg er heller ikke de største ordensmennesker og selvom vi begge føler vi tager en tørn for at hjemmet ser ordentligt ud, så ligner her tit et bombet lokum om aftenen. Jeg kan se at det ofte er ting som ikke har fundet retur til deres plads efter at være blevet brugt (eks guitaren efter vi har spillet, de uldne sokker fordi morgenen var kold, legetøj, thekoppen, den bog der blev læst, støvler der aldrig nåede ind i skabet osv osv osv). Hver gang vi ryder helt op, går der bare få timer og så springer bomben igen.. 

Rodet går mig mere på end min mand, og jeg har tit tanken "bare vi nu ikke får uventede gæster". Jeg synes vi er igang hele dagen (weekend) - men åbentbart ikke med at rydde op. Min mand mener at det ser sådan ud i de fleste hjem, mens jeg mener at vi roder mere end gennemsnittet (hvad så end det er). Så derfor går mine spørgsmål:

hvor meget roder i?

hvor ofte ryder i op?

jer som ikke har problemet, hvordan gør i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det lyder som vores hjem. Vores 4 årige er god til at rydde op, men vores 1 1/2 årige roder helt vildt. Vores hjem er MEGET rodet om aftenen, men jeg synes det er okay, hvis vi har haft en dejlig dag så rydder jeg gerne op om aften

Anmeld Citér

6. februar 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores hus ligner en bombet legetøjs/tøj butik hver aften og jeg krydser alt hva jeg ka for at der ik kommer uventet gæster.

vi kommer sjældent i bund og når vi endelig gør, er det kun fordi vi ska ha gæster. Vh stine

Anmeld Citér

6. februar 2016

A. Nonymsen

jenny4 skriver:

Herhjemme sker der hver dag noget underligt.. uanset hvad så roder huset helt vildt. Vores ældste er næsten 4 år og har en fantastisk fantasi. Det betyder at han leger over hele huset og roder, roder, roder. Både min mand og jeg er heller ikke de største ordensmennesker og selvom vi begge føler vi tager en tørn for at hjemmet ser ordentligt ud, så ligner her tit et bombet lokum om aftenen. Jeg kan se at det ofte er ting som ikke har fundet retur til deres plads efter at være blevet brugt (eks guitaren efter vi har spillet, de uldne sokker fordi morgenen var kold, legetøj, thekoppen, den bog der blev læst, støvler der aldrig nåede ind i skabet osv osv osv). Hver gang vi ryder helt op, går der bare få timer og så springer bomben igen.. 

Rodet går mig mere på end min mand, og jeg har tit tanken "bare vi nu ikke får uventede gæster". Jeg synes vi er igang hele dagen (weekend) - men åbentbart ikke med at rydde op. Min mand mener at det ser sådan ud i de fleste hjem, mens jeg mener at vi roder mere end gennemsnittet (hvad så end det er). Så derfor går mine spørgsmål:

hvor meget roder i?

hvor ofte ryder i op?

Det lyder som vores hjem. Her generer det dog ikke min kæreste så jeg føler jeg render rundt hele dagen og rydder op efter alle! 

Jeg bliver mega stresset når der roder, især fordi vi har et lille hjem så jeg synes her er rodet, selv når alt ligger på sin plads, også skal der ikke meget til før her er kaos 

Og kender frygten for uventede gæster, min familie kan godt finde på luge at komme forbi til kaffe, hvilket er fint, bare ikke hvis der er legetøj over alt på gulvet, køkkenbordet ikke er tørret af efter frokosten osv 

Anmeld Citér

6. februar 2016

lineog4

Her er der 3 børn der roder med legetøj og alle deres tegninger og andre åndssvage kreative ting jeg får sat i gang. Så er der en mor der roder med en masse stof og garn, og ja alle de små underlige kitch ting der finder vej ind i hjemmet. En far der roder ved at lave bunker, fatter ikke de bunker. En far der mener alt der ikke står hans navn på er mors opgave at rydde op så det bliver samlet i bunke og venter på mor, der bare ikke ved det venter. 

Uventede gæster - hmm starter bare med at undskylde rodet. Lever efter devicen et rodet hjem gør gæsterne mere glad for så kan de tænke de selv har det ordentligt  og ja så er her hjerterum og man kan ikke gøre noget forkert for her roder allerede 

Anmeld Citér

6. februar 2016

MorTil3+

Her roder det altså også hver aften. De to små på 1 og 4 er lige lagt i seng og sådan ser vores stue ud lige nu og det er endda på en af de gode dage. Jeg plejer at rydde gulvene hver aften inden jeg går i seng så de er klar til rod igen næste morgen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. februar 2016

klmf

Vi roder også big time. Vil hellere hygge end rydde op og må så leve med det ser sådan ud. Frygter ikke uventede gæster for alle vi kender ved hvordan vi er - de kommer for at hygge med kaffe eller en øl i køkkenet, ikke for at dømme manglende oprydning. Fanden stå i om min sparsomme fritid med ungerne skal bruges på at være sur og tvær over noget så ligegyldigt som oprydning. Men er hys med køkkenhygiejne, så køkkenbord osv. er altid rimelig rent. 

Anmeld Citér

6. februar 2016

Benjamins'mor

jenny4 skriver:

hvor meget roder i?

hvor ofte ryder i op?

Jeg synes faktisk jeg bruger meget tid på at rydde op og gøre rent. 

Så har de hældt alle kasser med legetøj ud på gulvet på deres værelser, smidt deres tøj, spist kiks eller andet så der er krummer over ALT og jeg kunne blive ved. 

Jeg tænker at det er normalt. 

Har allerede støvsuget 2 gange i dag, og nu har min datter så smidt popcorn udover gulvet i stuen. 

Anmeld Citér

6. februar 2016

Benjamins'mor

A. Nonymsen skriver:

Det lyder som vores hjem. Her generer det dog ikke min kæreste så jeg føler jeg render rundt hele dagen og rydder op efter alle! 

Jeg bliver mega stresset når der roder, især fordi vi har et lille hjem så jeg synes her er rodet, selv når alt ligger på sin plads, også skal der ikke meget til før her er kaos 

Og kender frygten for uventede gæster, min familie kan godt finde på luge at komme forbi til kaffe, hvilket er fint, bare ikke hvis der er legetøj over alt på gulvet, køkkenbordet ikke er tørret af efter frokosten osv 

Det kender jeg alt for godt. 

Min kæreste kan heller ikke altid se det, og han har bestemt ikke travlt med at få ryddet op. Vi bor 4 mennesker på 70 kvm, og oven i det er vi lige nu i gang med at få lavet en væg i soveværelset/den mindstes værelse (vi deler) fordi der har været skimmelsvamp, så den ene seng står i stuen og jeg er nødt til at tørre tøj i gangen. 

Kan virkeligt også blive stresset over det. 

Anmeld Citér

6. februar 2016

jenny4

Det er faktisk helt rart at høre at vi ikke er de eneste (selvom jeg nødigt vil fortælle min mand at han havde ret). Men får i så ryddet op hver aften? For der går det somme tider galt for os fordi vi simpelthen bare er mega trætte når ungerne er puttet. Og når man først er landet i sofaen, så sker der ligesom ikke rigtig mere. De dage hader jeg, for så ved man bare at dagen efter bliver med dobbeltrod..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.