Nogle med patientklagenævn erfaringer? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2016

Skouboe

De har kun ganske kort tid til at gennemgå hver enkelt sag, så hvis sagen er kompliceret, så regn med et afslag.

Ventetiden er virkelig lang, og det er hårdt rent følelsesmæssigt at gennemgå processen, men vis man mener der er begået fejl, synes jeg at det er vigtigt at klage.

Min mor har nu i knap 4 år diskuteret min fars død med de forskellige klageinstanser, og har efter 3 forskellige afslag, med 3 vidt forskellige begrundelser, nu valgt at stævne regionen, for at få sagen forelagt retslægerådet.

Og her er ventetiden så også flere år...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2016

Valle81

Kay skriver:

Det er ikke så meget erstatning vi tænker på mere om det bliver for hårdt og dermed kan betale sig?

Man skal ikke tage til de samtaler, som man evt. bliver tilbudt.

Det er helt op til en selv.

Mener også, at man i sin ansøgning kan afkrydse ift. Dette.

Men hvis det ikke er erstatning, så er det patientombuddet.

De fleste sager kører helt elektronisk. Man Ender sin ansøgning af sted. Så indhentes oplysninger fra sygehuset og så afgøres sagen.

Anmeld Citér

5. februar 2016

Kay

Skouboe skriver:

De har kun ganske kort tid til at gennemgå hver enkelt sag, så hvis sagen er kompliceret, så regn med et afslag.

Ventetiden er virkelig lang, og det er hårdt rent følelsesmæssigt at gennemgå processen, men vis man mener der er begået fejl, synes jeg at det er vigtigt at klage.

Min mor har nu i knap 4 år diskuteret min fars død med de forskellige klageinstanser, og har efter 3 forskellige afslag, med 3 vidt forskellige begrundelser, nu valgt at stævne regionen, for at få sagen forelagt retslægerådet.

Og her er ventetiden så også flere år...

Det lyder godt nok hårdt og langt... Her er det mange fejl der har haft stor indflydelse på mit og vores liv

Anmeld Citér

5. februar 2016

Kay

Valle81 skriver:

Man skal ikke tage til de samtaler, som man evt. bliver tilbudt.

Det er helt op til en selv.

Mener også, at man i sin ansøgning kan afkrydse ift. Dette.

Men hvis det ikke er erstatning, så er det patientombuddet.

De fleste sager kører helt elektronisk. Man Ender sin ansøgning af sted. Så indhentes oplysninger fra sygehuset og så afgøres sagen.

Mange tak vi har allerede Været til samtale med den ledende jordemoder som erkendte deres fejl men der efter er der kommet mere til 

Anmeld Citér

5. februar 2016

Valle81

Kay skriver:

Mange tak vi har allerede Været til samtale med den ledende jordemoder som erkendte deres fejl men der efter er der kommet mere til 

Jeg synes i skal prøve, i kan jo altid stoppe det, hvis I synes, at det bliver for meget

Anmeld Citér

5. februar 2016

Kay

Valle81 skriver:

Jeg synes i skal prøve, i kan jo altid stoppe det, hvis I synes, at det bliver for meget

Tak

Anmeld Citér

5. februar 2016

Sujan

Der burde være en patientvejleder tilknyttet hvert hospital der evt. kan hjælpe jer med at klage... De er ikke ansat af hospitalet, så de er der udelukkende for at hjælpe i sådanne sager

Anmeld Citér

5. februar 2016

Kay

Sujan skriver:

Der burde være en patientvejleder tilknyttet hvert hospital der evt. kan hjælpe jer med at klage... De er ikke ansat af hospitalet, så de er der udelukkende for at hjælpe i sådanne sager

Tak det vil jeg undersøge

Anmeld Citér

6. februar 2016

GUSO

Jeg blev opfordret til at klage efter den behandling jeg /vi fik da Albert kom til verden, men jeg har ikke haft overskuddet til det, og får det nok heller aldrig desværre  det er følelsesmæssigt meget ømt 

Anmeld Citér

6. februar 2016

SabinaMortensen

Kay skriver:

Nogle der har erfaringer med at klage til patient klagenævnet der vil dele deres erfaringer enten her eller over pb?

Jeg fik infektion efter operation i min ankel, hvilket resulterede i to måneders indlæggelse hvor jeg ikke måtte forlade sengen, yderligere 3 operationer og til sidst hudtransplantation. 

Lægen fik "skylden" og jeg fik 130.000 kr i erstatning. 

Advokaten kørte ikke sagen for mig, det kører faktisk ret glidende, men advokaten vurderede sagen efterfølgende for, om jeg skulle anke :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.