Sedigfor skriver:
hvordan det kan blive en vane?
Tja måske fordi det hurtig kan blive en afhæninghed ligesom alt andet.
Uanset hvad, så skal en seks årige ikke sidde med en telefon men lege med sit legetøj.
Det ender jo med at børn på 7 år ryger.
Ej, nu må du lige...
så længe et barn kan lege med sit legetøj også, så går det nok... Og så længe man styrer forbruget, så det ikke bliver en afhængighed, så går det nok....
Det ene udelukker altså ikke det andet.. At han engang imellem sidder og spiller på sin mors telefon, betyder ikke, at han ikke kan lege med sit legetøj.
Ligeneget hvad er det jo DIN mening om forbrug af tlf, men man kan godt skrive det lidt mindre negativt...
Og jeg læser det slet ikke, som et barn som har en afhængighed... Det er der simpelthen for lidt info til, så synes det er vildt, at du kan konkludere sådan nogle ting.
MIN mening er, at man skal lade være med at være så teknologi forskrækket.. Forstået på den måde at bare fordi man hører et barn har siddet med en tlf, så behøver barnet ikke være afhængig... Alt skal jo være med måde, og jeg har min tro på TS har styr på det 
til TS:
Jeg synes, du får nogle gode råd her i tråden. Desværre er børn lidt hurtigere end man tror. Det er ulempen ved dem her digitale verden...
Jeg synes også skolen skal involveres, hvis det er noget de sidder og kigger på der. Det skal stoppes