Øjenbetændelse - ringe til vagtlægen el vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2016

lineog4

Benjamins'mor skriver:

Nej, de skal have været i behandling i 24 timer. 

Det fik vi afvide i sidste uge, min datter fik det tirsdag aften, vi fik dråber onsdag formiddag og hun måtte så først komme i vuggestue fredag da der torsdag morgen ikke var gået 24 timer. 

Så har jeg "snydt" for jeg gav ham det eftermiddag og sendte ham i skolen dagen efter - ups  han havde lige været hjemme 9 dage med feber så både han og jeg var: nej nej nej ikke igen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm
Bshizzle skriver:

Er hans øje/øjne røde samt væske i? 

Så vil det undre mig MEGET at en vagtlægen ikke mener der skal øjnedråber til  

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/oejenbetaendelse.htm

Nej de er ikke røde, heller ikke med væske - der kommer bare en masse gult "snot" ud, og hvis det ikke bliver tørret væk i tide, tørrer det ud og øjnene klistrer sammen. Han er temmelig rød under øjnene, men vi tror det stammer fra når de har tørret hans øjne i VG, altså en slags "slitage"....

Så ud fra den beskrivelse konkluderede han at det er virus, ikke bakterie. Så ingen antibiotika her.

Anmeld Citér

3. februar 2016

Benjamins'mor

lineog4 skriver:

Så har jeg "snydt" for jeg gav ham det eftermiddag og sendte ham i skolen dagen efter - ups  han havde lige været hjemme 9 dage med feber så både han og jeg var: nej nej nej ikke igen

Min datter er heldigvis meget sjælendt syg. 

Og jeg var/er selv syg, så havde mulighed for at have hende hjemme.

Anmeld Citér

3. februar 2016

Pikku Myy

Lomm skriver:

Nej de er ikke røde, heller ikke med væske - der kommer bare en masse gult "snot" ud, og hvis det ikke bliver tørret væk i tide, tørrer det ud og øjnene klistrer sammen. Han er temmelig rød under øjnene, men vi tror det stammer fra når de har tørret hans øjne i VG, altså en slags "slitage"....

Så ud fra den beskrivelse konkluderede han at det er virus, ikke bakterie. Så ingen antibiotika her.

Det lyder umiddelbart fornuftigt

Anmeld Citér

3. februar 2016

lineog4

Benjamins'mor skriver:

Min datter er heldigvis meget sjælendt syg. 

Og jeg var/er selv syg, så havde mulighed for at have hende hjemme.

Plejer han heller ikke, men vi blev ramt af kold lungebetændelse her hjemme først mormor, så mig og så ham....

Anmeld Citér

3. februar 2016

ung-mor-2014

Lomm skriver:

Er det noget man skal til vagtleder for, eller er det fint nok at vente til egen læge imorgen?

vores dreng er ikke rigtig forkølet, hoster lidt, men er ellers frisk nok. Så måske det er den "ægte" øjenbetændelse...?

Min datter fik det fredag aften, kom igen efter lur lørdag, søndag kom det efter hun havde sovet første gang, lægen akut mandag da det faktisk var slemt, slemmere end jeg regnede med, hun havde gult 'pus' i øjnene, som lægen kaldte det, vi fik nogle slags dråber/salve hun skal have i 4-5 dage så burde det være iorden ellers skal hun ind til læge igen :/ jeg har hende så hjemme fordi jeg ikke har noget arbejde pt så ved ikke om de må komme afsted, men min har haft godt a dagene hjemme pga høj feber har hun sovet de sidste par dage væk og er først oppe og igang idag, ca 4 dage hun næsten ikke har haft overskud til andet end at sove

så ville ringe til lægen i morgen og få en tid

Anmeld Citér

3. februar 2016

ekebiv

Lomm skriver:

Tænker det ikke er øjenbetændelse hvis ikke de er røde. Når han er forkølet kan det sagtens være derfor øjnene er "snottet", det fik jeg i hvert fald af vide ved vores læge sidst jeg var i tvivl.

Anmeld Citér

4. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm
ekebiv skriver:

Tænker det ikke er øjenbetændelse hvis ikke de er røde. Når han er forkølet kan det sagtens være derfor øjnene er "snottet", det fik jeg i hvert fald af vide ved vores læge sidst jeg var i tvivl.

Ja det har vi også prøvet før, forskellen denne gang var at han IKKE var forkølet, han hostede kun. Det er så kommet idag med snot i stride strømme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.