Øjenbetændelse - ringe til vagtlægen el vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.806 visninger
17 svar
21 synes godt om
3. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Er det noget man skal til vagtleder for, eller er det fint nok at vente til egen læge imorgen?

vores dreng er ikke rigtig forkølet, hoster lidt, men er ellers frisk nok. Så måske det er den "ægte" øjenbetændelse...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2016

Bshizzle

Lomm skriver:

Er det noget man skal til vagtleder for, eller er det fint nok at vente til egen læge imorgen?

vores dreng er ikke rigtig forkølet, hoster lidt, men er ellers frisk nok. Så måske det er den "ægte" øjenbetændelse...?

Jeg ville ringe til lægevagten.. Enten vil de se barnet eller eller så vil de be jer om at ta på nærmeste døgn-apotek for at hente nogle øjnedråber. 

( barnet må ikke komme i DP/VG/BH) før man er i behandling da det kan smitte). 

Anmeld Citér

3. februar 2016

spj

Min søn har også øjnbetændelse. Opdagede det i går da jeg hentede ham. 

jeg ringede bare til lægen og fik en recept på nogle øjndråber. 

Husk de ikke må komme i institution før de er i behandling.

Anmeld Citér

3. februar 2016

lineog4

Jeg ville ringe og få dråber med det samme så undgår i også en barns sygedag da han så må komme i institution i morgen

Anmeld Citér

3. februar 2016

Benjamins'mor

Lomm skriver:

Da min datter fik øjenbetændelse tirsdag aften i sidste uge, der ventede vi med at ringe til egen læge dagen efter. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Benjamins'mor

lineog4 skriver:

Jeg ville ringe og få dråber med det samme så undgår i også en barns sygedag da han så må komme i institution i morgen

Nej, de skal have været i behandling i 24 timer. 

Det fik vi afvide i sidste uge, min datter fik det tirsdag aften, vi fik dråber onsdag formiddag og hun måtte så først komme i vuggestue fredag da der torsdag morgen ikke var gået 24 timer. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Og dog.... vagtlægen ville ikke give dråber og han må gerne komme afsted imorgen forudsat at det ikke bliver værre med den generelle helbredstilstand. Vi behøver heller ikke forbi egen læge som situationen er nu, det går over af sig selv.

Så svaret varierer åbenbart meget fra læge til læge, det sagde de egentlig også i VG.

Anmeld Citér

3. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm
Benjamins'mor skriver:

Nej, de skal have været i behandling i 24 timer. 

Det fik vi afvide i sidste uge, min datter fik det tirsdag aften, vi fik dråber onsdag formiddag og hun måtte så først komme i vuggestue fredag da der torsdag morgen ikke var gået 24 timer. 

Jeg tror det afhænger af hvilken type det er - bakteriel betændelse skal jo slåers ned først så det ikke smitter. Her er det pga virus, dvs forkølelse, så det smitter på samme niveau som netop forkølelse. Men klart ville vi da gøre de andre børn i VG en tjeneste ved at holde ham hjemme.

Anmeld Citér

3. februar 2016

Bshizzle

Og dog.... vagtlægen ville ikke give dråber og han må gerne komme afsted imorgen forudsat at det ikke bliver værre med den generelle helbredstilstand. Vi behøver heller ikke forbi egen læge som situationen er nu, det går over af sig selv.

Så svaret varierer åbenbart meget fra læge til læge, det sagde de egentlig også i VG.

Er hans øje/øjne røde samt væske i? 

Så vil det undre mig MEGET at en vagtlægen ikke mener der skal øjnedråber til  

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/oejenbetaendelse.htm

Anmeld Citér

3. februar 2016

Benjamins'mor

Lomm skriver:

Jeg tror det afhænger af hvilken type det er - bakteriel betændelse skal jo slåers ned først så det ikke smitter. Her er det pga virus, dvs forkølelse, så det smitter på samme niveau som netop forkølelse. Men klart ville vi da gøre de andre børn i VG en tjeneste ved at holde ham hjemme.

Det ved jeg så ikke, min datters var slemt. Hun havde en stor rød cirkel omkring øjnene, der var meget snask i dem og de kløede helt vildt. Og sådan har det været hver gang mine børn har haft det og vi har fået det samme afvide hver gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.