Alfabetet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.530 visninger
20 svar
27 synes godt om
2. februar 2016

Fancymummy

Kan jeres børn alfabetet? 

Min søn på 3 år har lært hele alfabetet ved at bruge en app der hedder ABC Sang  Jeg er en stolt mor  

Hvornår lærte jeres børn at skrive?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

lineog4

Fancymummy skriver:

Min søn på 3 år har lært hele alfabetet ved at bruge en app der hedder ABC Sang  Jeg er en stolt mor  

Linus er 5 og kan synge det med en masse mumlen - hans interesse har aldrig været på bogstaver, men derimod på tal og mængder. Storebror derimod lærte at læse da han var 4 år, ved sørme ikke med alfabetet da jeg aldrig rigtig har øvet det eller tænkt over det. Skrive kom langt senere både pga finmotorikken men også fordi det var en større udfordring først selv at skulle finde på og så omsætte til skriftsproget, man siger ellers en del børn skriver sig ind i læsning men for ham var der klart en større udfordring hvor læsning faldt ham let og naturligt. Tror forresten noget af der første han skrev på egen hånd var: Dina må ikke komme ind (med børnestavning) og hang det på sin dør - magien ved at eje der skrevne ord var fantastisk 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Bshizzle

Fancymummy skriver:

Min dreng på 4 år kan godt alfabetet hvis han ser bogstaverne foran sig.. 

Hvis han skal synge sangen (ABC...) så smutter der nogle bogstaver. 

Men han er mere glad for tal.. 

- Nu er han så gået over til at sige tal på Engelsk.  (Pt nået fint op til 20). 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Fancymummy

Ej hvor er de dygtige jeres børn  Jeg tænker bare at børn skal kunne så mange ting nu, så jeg bliver helt glad ved tanken om at han allerede kan alfabetet.  

Anmeld Citér

2. februar 2016

Fancymummy

I kan jo prøve at kigge på appen, så kan det være jeres børn også lærer at synge alfabetet eller bliver bedre til det. Den hedder ABC sang og i kan finde den på app store. Den har et billede af en pige der puster med sæbebobler :-)

Anmeld Citér

2. februar 2016

Flomse

Min datter kan også alfabetsangen, men hun aner ikke hvordan et s ser ud:-) 

Så kan man alfabetet når man kan sangen, eller har man 'bare' lært en sang udenad? 

Anmeld Citér

3. februar 2016

MinPrins

Bassen på 4 kan også godt sangen men kan kun nogle få bogstaver når han ser dem.... Men han elsker tal og farver 

Han kan tælle og kender tallene 1- 50 tror jeg og på engelsk 1-40... Og alle farverne både på dansk og engelsk  Bogstaverne skal nok komme...

Anmeld Citér

3. februar 2016

MysteriousAngel

Niks men det bekymrer mig ikke. Hun kan hverken tælle til mere end 20 eller alfabet sangen. Jeg har ikke travlt. Vi bruger mere tid på at lege og bruge vores fantasi. Det andet skal nok komme. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

SandraXOXO

Min 5 årige kan godt synge alfabetet og skrive sit navn osv men spørg du ham hvad V eller N er for et bokstav aner han det ikke. I mit hovede kan man ikke alfabetet bare fordi man kan en sang. Min syvårige kan alle bokstaver, læser og staver fint, men er en hat til at huske alfabet sangen  så det er lidt tricky det alfabet der. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

SandraXOXO

Fancymummy skriver:

I kan jo prøve at kigge på appen, så kan det være jeres børn også lærer at synge alfabetet eller bliver bedre til det. Den hedder ABC sang og i kan finde den på app store. Den har et billede af en pige der puster med sæbebobler :-)

Jeg tror jeg holder mig til bøger og plakater med alfabet og bokstaver. Synes slet ikke vi hygger os på samme måde når der er tlf og iPad imellem os. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.