Holdning til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2016

Mor1986

nielsen80 skriver:

Vi står og skal lave en total renovering af køkken/alrum og stue. I den forbindelse har vi indsamlet tilbud fra forskellige håndværkere til diverse opgave.

Det der undrer mig er, at flere af dem allerede i første møde snakker om " på regning" og "udenfor regning". Vel og mærke håndværkere vi ikke kender. Havde de kendt mig, ville de vide, at jeg har lidt skarpe holdninger til sort arbejde! 

Det overrasker mig, det er så normalt. Hvad er jeres holdning, bruger I sort arbejde eller kunne I finde på det? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Vi har selv fået lidt lavet på huset som var sort arbejde. Og har da også rengørings hjælp som er sort. Har også selv arbejdet sort en gang. Det rør mig ikke om det er det ene eller andet. Og synes det skal være op til en selv om man vil benytte sig af det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2016

Mami

måske ikke vildt smart at sidde med åbne profiler og skrive man modtager sort arbejde 

Anmeld Citér

3. februar 2016

SandraXOXO

Jeg tør ikke sådan noget  tør ikke engang få lavet min iPhone skærm sort men det mere fordi jeg gerne vil kunne klage hvis det er noget juks. Og det samme med ting på mit hus osv. Jeg vil hellere betale lidt ekstra og så ha den sikkerhed at jeg kan klage osv. Men kender mange håndværkere, ikke en eneste af dem holder sig fra sort arbejde. Tror pengene trækker for meget. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonym

Jeg har et spørgsmål til dem der både laver og får lavet sort arbejde?

er i sådan helt generelt for sociabedrageri, skattesvindel, at tage fra kassen og al anden form for berigelseskriminalitet, hvor der ikke som sådan er personskade?

Eller er der en beløbsgrænse?

Anmeld Citér

3. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

er i sådan helt generelt for sociabedrageri, skattesvindel, at tage fra kassen og al anden form for berigelseskriminalitet, hvor der ikke som sådan er personskade?

Tør du ikke stille sådan et spørsmål som ikke-anonym

Anmeld Citér

3. februar 2016

Christine

nielsen80 skriver:

Vi står og skal lave en total renovering af køkken/alrum og stue. I den forbindelse har vi indsamlet tilbud fra forskellige håndværkere til diverse opgave.

Det der undrer mig er, at flere af dem allerede i første møde snakker om " på regning" og "udenfor regning". Vel og mærke håndværkere vi ikke kender. Havde de kendt mig, ville de vide, at jeg har lidt skarpe holdninger til sort arbejde! 

Det overrasker mig, det er så normalt. Hvad er jeres holdning, bruger I sort arbejde eller kunne I finde på det? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg er helt enig med dig! Går slet ikke ind for sort arbejde. Men når nogen snakker helt åbent til mig om sort arbejde, så bliver jeg også tavs. Ville aldrig selv bestille sort arbejde, men jeg synes det er svært at konfrontere de sort arbejdende med hvad jeg egentlig synes.. sådan tror jeg mange var det?

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

For mig, Jo der er en grænse. 
og man skal ikke snyde med skat, osv osv .. 
men fx. kender jeg en håndværker og skal have nyt badeværelse, så måtte han gerne komme og lave det sort... 
Skal jeg have nyt trægulv og min far kan lave det, så må han hellere end gerne det.. 
Kan min svigerfar finde ud af at skifte en vandhane, må han hellere end gerne det. :-) det betaler jeg altså ikke et firma for at få gjort ..... 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Christine

Carina:-) skriver:

Jeg er dybt imod sort arbejde og socialt bedrageri i det hele taget

Arbejder selv som selvstændig i en branche med masser af sort arb og bliver spurgt jævnligt både af ansatte og kunder om det er noget vi gør i 

Og hver eneste gang kan jeg med god samvittighed sige nej.

Synes det er problematisk at der er folk der sidder og kæfter allerhøjest når der sker reformer inden for f.eks kontanthjælp ,folkeskoler ,ældrepleje osv osv 

Samtidig med at de uden at blinke ville udføre og får udført sort arb.

De burde jo kunne forstå at tingene hænger sammen - skal der penge ud skal der også penge ind-

Og jo det koster sindssygt mange penge omkring 50 milliarder hvert eneste år...

Så herfra er det at min holdning er at jeg betaler min skat ( også topskat) hver eneste måned og håber  ( naivt...) at de fleste har samme holdning som mig.

Godt skrevet! Jeg håber også at det bare er fordi de sort arbejdende er dem der råber højst. Jeg er så tilpas konfliktsky at jeg ikke irettesætter når folk blærer sig med hvor meget sort arbejde de laver/har lavet. Men jeg tænker da mit og jeg billiger det på ingen måde, men jeg burde nok åbne munden i stedet for at blive tavs. Men spørger folk mig direkte, så tør jeg selvfølgelig godt fortælle om min holdning. Som jeg jo burde have lov at være stolt af 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.