Gravid, men omgangskredsen er imod det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.533 visninger
18 svar
27 synes godt om
2. februar 2016

Januar2017

Jeg fandt i mandags ud af at jeg er gravid (5+3), jeg er i et forhold med min kæreste dog kun igennem 9 mdr. 
Graviditeten var ikke planlagt, men vi har hele tiden aftalt, at hvis vi skulle komme ud for en ikke planlagt graviditet, ville vi ikke have en abort. 

Jeg har altid været imod abort, ikke at andre vælger at få en, men jeg vil personligt ikke kunne bære at få denne abort. 

Både min kæreste og jeg, var lykkelige da vi testede positiv, men vidste også at det ville blive hårdt i og med, at vi vidste vores omgangskreds er imod det..

Min kæreste er muslim, dog ikke troende. Vi ved at hans forældre vil have ekstremt svært ved at acceptere det, og vil muligvis også skære båndet af ham, hvilket han er klar til, hvis det er hvad det kræver, for at vi kan få dette barn og en fremtid sammen. 

Mine forældre er også imod det, i og med at min kæreste er muslim, de er bekymrede over det hele, og ønsker mest af alt at vi venter et år, og så prøver igen.

Jeg forstår udemærket mine forældre, men samtidig er jeg også sikker på at et år ikke vil ændre så meget, og de vil stadig have svært ved at acceptere det - og vil de 'tvinge' mig til en abort igen så?

Min kæreste ønsker dette barn, mere end noget andet, og hvis jeg vælger en abort (hvilket jeg i princippet heller ikke ønsker, det skulle kun være for at få mine forældres accept senere hen, samt støtte)
vil min kæreste ikke ønske at få børn før om lang tid.

Hvordan har I kunne klarer dette pres udefra?
Vi er begge to 21år, og er i fastjob, med en god økonomi, så det er der styr på. Føler mig som en 16årig pige der lige er blevet gravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

Ai sha

Få det barn!!

Skid på hvad andre mener om det. Helt ærligt er det jo jer to der skal have det og din kæreste lyder som om han vil tage hvad der kommer i den forbindelse 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Liv_86

Jeg synes du/I skal følge jeres hjerte. 

Det er ikke hvor lang tid i har været sammen der skal afgøre om I er klar til et barn. Hvis I ønsker dette sammen så synes jeg det er det rigtige. 

Min kæreste og jeg har også kun været sammen i 9mdr da jeg smed mine piller. 

Men er du klar til at der evt ville komme konflikter i forhold til tro og opdragelse? Jeg har en datter fra tidligere med en amerikans mand, virvar kærester længe og enige om at lave baby. Men der har været en del konflikter grundet kultur. Og den dansk og amerikanske kultur er ikke så langt fra hinanden. 

Men synes stadig du skal mærke efter og følge dit hjerte

Anmeld Citér

2. februar 2016

Sedigfor

Min mor var heller ikke glad da jeg fortalte at jeg var gravid, var sammen med min datters far i tre mdr på det tidspunkt, vi er dog ikke sammen længere, ikke på grund af vores datter.. 

Ville nok sige at det er deres eget valg hvad de vil. Hvis det var mig skulle min mor ikke sige hvad jeg skal, før hun vil accptere min kæreste. 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Januar2017

Det vil til tider være en udfordring med de to vidt forskellige kulturer, og hvis vi nu en dag skulle gå fra hinanden, vil vores barn vokse op i to VIDT forskellige hjem. 
Vi tror dog rigtig meget på hinanden, og ønsker en fremtid og hinanden. 
Noget er også hvis vi selv følte at en abort var det rigtige, men vi føler begge to, at det er meget forkert.
Men hold nu op hvor bliver det hårdt, at skulle stå imod alle andre, og bevise at vi godt kan - for dét vil satme også slide på vores forhold. 
Jeg snakkede med min far igår, og skal mødes med min mor om lidt, for at snakke med hinanden. Min mormor og morfar har også været forbi, og de ønsker jo blot en abort, for min egen skyld.. 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Ai sha

Rosenkrantz skriver:

Det vil til tider være en udfordring med de to vidt forskellige kulturer, og hvis vi nu en dag skulle gå fra hinanden, vil vores barn vokse op i to VIDT forskellige hjem. 
Vi tror dog rigtig meget på hinanden, og ønsker en fremtid og hinanden. 
Noget er også hvis vi selv følte at en abort var det rigtige, men vi føler begge to, at det er meget forkert.
Men hold nu op hvor bliver det hårdt, at skulle stå imod alle andre, og bevise at vi godt kan - for dét vil satme også slide på vores forhold. 
Jeg snakkede med min far igår, og skal mødes med min mor om lidt, for at snakke med hinanden. Min mormor og morfar har også været forbi, og de ønsker jo blot en abort, for min egen skyld.. 

Vi er osse multikulturelle herhjemme. Det er ikke altid nemt men vi taler om det og indgår kompromis 

Må man spørge hvor han kommer fra?

Anmeld Citér

2. februar 2016

Liv_86

Så synes jeg I skal beholde barnet når det er det I ønsker. 

Kan love dig for at familien bliver glad for den lille når den kommer også selvom de er imod det nu

Anmeld Citér

2. februar 2016

Januar2017

Han er fra Kosovo altså Albaner. Hans familie er heller ikke voldsomt religiøse, bære ikke tørklæde, går ikke op i traditioner, drikker alkolhol osv. Men graviditet med en kristen er ikke noget de går ind for..

Anmeld Citér

2. februar 2016

Ai sha

Rosenkrantz skriver:

Han er fra Kosovo altså Albaner. Hans familie er heller ikke voldsomt religiøse, bære ikke tørklæde, går ikke op i traditioner, drikker alkolhol osv. Men graviditet med en kristen er ikke noget de går ind for..

Du er velkommen til at skive pb hvis du vil.

Anmeld Citér

2. februar 2016

mija

Det virker somom at i allerede har bestemt jer <3 Selvfølgelig er det rigtig hårdt at ens familie ikke støtter en og er glade på ens vegne, men jeg kan love dig for at jeg ALDRIG ville lade andre bestemme om jeg skulle have abort eller ej, det er da så umenneskeligt at foreslå! 

Jeg tror jeg havde sat mig ned med mine forældre og fortalt dem hvor skuffede jeg var over deres reaktion, og fortalt dem at de på ingen måde har indflydelse på det valg man nu tager, og så havde jeg kort og godt fortalt dem, at de kunne være glade på mine vegne, og støtte mig, eller så kunne de holde deres mund og evt ladevær at kontakte mig! 

- Men som der også bliver skrevet, så tror jeg virkelig også at de nok skal elske det lille liv når det kommer til verden! Ligenu tror jeg bare de er chokket, og prøver at komme med deres "fornuftigheds-tale" . Kan selvfølgelig godt forstå dem, hvis de kunne se at det var fuldstændig uansvarligt at få børn, men det virker det nu ikke somom i dit tilfælde

Håber i når frem til den rette beslutning, og at i bliver lykkelige!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.