Undervægt og graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.442 visninger
16 svar
1 synes godt om
31. januar 2016

Hippo93

Hej. 

Er der nogen her inde som har erfaringer med undervægt i forhold til graviditet? 

Jeg er en spinkel pige og har altid været det er nu bekymret for om det kan spille ind i forhold til graviditet. 

Vi har forsøgt projekt baby siden oktober 14, har dog en tid ved lægen i marts hvis der ikke er sket noget inden. 

Nogen gode råd eller opskrifter så man evt kan tage mere på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2016

Liv_86

Hippo93 skriver:

Hej. 

Er der nogen her inde som har erfaringer med undervægt i forhold til graviditet? 

Jeg er en spinkel pige og har altid været det er nu bekymret for om det kan spille ind i forhold til graviditet. 

Vi har forsøgt projekt baby siden oktober 14, har dog en tid ved lægen i marts hvis der ikke er sket noget inden. 

Vil sige at du bare skal spise sundt og varieret. 

Har læst at sødmælk bla. Skulle fremme graviditet. 

Eller bare grønt, groft, masser af vitamin og fisk (gerne fede) 

Anmeld Citér

31. januar 2016

tumle

Hippo93 skriver:

Hej. 

Har ikke erfaringer med det selv, men vil blot fortælle at min kusine på nuværende tidspunkt er gravid i 26. Uge. Så det er muligt. Inden hun blev gravid vejede hun 40 kg og havde et BMI på 15 men hendes cyklus har heller aldrig været påvirket af den lave vægt. ��

Anmeld Citér

31. januar 2016

2babygirls

Hippo93 skriver:

Hej. 

Var undervægtig ved begge graviditeter, og begge gange blev jeg gravid efter få måneder.

Anmeld Citér

31. januar 2016

PernilleogLouis

Da jeg blev gravid var jeg 167 cm og vejede 42 kg - den var der i første forsøg så ingen problemer her

Anmeld Citér

31. januar 2016

mija

Det kommer jo også an på om man har en almindelig cyklus, har du det?  

Og mht kost, så kunne du snakke med din læge om det, som evt kunne vidersende dig til en diætist. 

Anmeld Citér

31. januar 2016

Hippo93

Liv_86 skriver:

Vil sige at du bare skal spise sundt og varieret. 

Har læst at sødmælk bla. Skulle fremme graviditet. 

Eller bare grønt, groft, masser af vitamin og fisk (gerne fede) 

Super tak for dit svar. Jeg fortsætter med sødmælken så og med den varieret kost  

Anmeld Citér

31. januar 2016

Hippo93

tumle skriver:

Har ikke erfaringer med det selv, men vil blot fortælle at min kusine på nuværende tidspunkt er gravid i 26. Uge. Så det er muligt. Inden hun blev gravid vejede hun 40 kg og havde et BMI på 15 men hendes cyklus har heller aldrig været påvirket af den lave vægt. ��

Hvor er det dejligt at læse. Jeg håber så meget det kan lykkes for os på trods af mit BMI ligger på 16 Men tænker der må være noget andet der spiller ind så. Men tak for dit svar!

Anmeld Citér

31. januar 2016

Hippo93

2babygirls skriver:

Var undervægtig ved begge graviditeter, og begge gange blev jeg gravid efter få måneder.

Okay tusind tak for dit svar! Håber snart der sker noget her så!

Anmeld Citér

31. januar 2016

Hippo93

PernilleogLouis skriver:

Da jeg blev gravid var jeg 167 cm og vejede 42 kg - den var der i første forsøg så ingen problemer her

Ja okay så var du også undervægtig. Jeg er 157 og vejer 42 kg. Må være noget andet der er galt her så  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.