Passiv rygning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Tak for de mange svar. Jeg kan sagtens se at de burde respektere, når vi forklarer, at vi gerne vil undgå røg i hjemmet imens jeg er gravid og når jeg har født. Det er min mands familie der er tale om og når de er på besøg er det 1-3 dage med overnatning. Havde det egentlig ok ved tanken om at de ryger i udestuen, men det kan ikke undgåes, at røglugten og derved formentlig også det giftige i cigaretterne kommer ind i stuen, når døren til udestuen åbnes og lukkes. Min mand er opvokset med at man sagtens kan ryge i hjemmet, også med spædbørn, og han argumenterer med, at ingen i hans familie har fået skader af røgen. Super træls vi er så uenige!

Ingen har boet sammen med en så stædig mand som jeg i forhold til rygning, men jeg tog en alvorssnak med ham om rygningen og forklarede ham om de stoffer, han og hans familie udsatte vores små børn for, at det kan føre til kronisk luftvejssygdom ved selv helt små børn, og hvordan han ville have det, hvis vores børn skulle medicineres, fordi han røg (det har vi et vennepar, der gjorde).

Han blev pissesur! ..........men nu ryger han udenfor og har gjort det i nogle år efterhånden. 

Det skal lige siges, at jeg har uddannelsen til at forklare i små, ulækre detaljer, hvor fæl rygning er, og hvor slem virkningen er, selv ved indirekte påvirkning ved nikotinfingre og røgbefængt tøj.

Jeg arbejder hårdt på at afskaffe rygning i de 2 sidste hjem i familien, hvor der stadig ryges - og jeg er ligeglad med, at det er deres hjem, kvinderne og børn i hjemmet skal ikke udsættes for det, og så knækker jeg da gerne en mand eller 2 i processen, de er nået til kun at ryge i 1 rum nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.