Passiv rygning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
10 svar
9 synes godt om
29. januar 2016

Anonym trådstarter

Godaften. Min mand og jeg bor i en lejlighed med en udestue. Vi ryger ikke selv men der kommer familie et par gange om måneden som ryger. De vil ikke gå nedenfor og ryge da vi bor på 3. Sal og min mand mener det er ok så længe de kun ryger i udestuen med døren lukket og et vindue åbent. Jeg er mere imod det og tænker at det ikke kan undgåes at røgen spredes i hele lejligheden. Jeg er så ulykkelig ved tanken om at de kommer på besøg når jeg om en måned har født vores første barn og til den tid også ryger i vores udestue. Men rent faktuelt er det så skadeligt at de bliver røget i udestuen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2016

Liv_86

For det første kan de ikke tillade sig at sige at de ikke vil gå ned og ryge hvis I bestemmer jer for at det skal de. Så er det bare sådan. 

Men hvis udstuen kan lukkes hel for lejligheden og der kan luftes ud og baby ellers ikke skal være derude, ville jeg personligt ikke selv have et problem med det. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Vilgerneværegravid

Al røg er jo skadeligt og særligt for helt små børn. Nu er det jo jeres hjem, så I bestemmer om der skal ryges inde hos jer. Det er altså ikke noget gæsterne skal bestemme! Der var ihvertfald ingen der skulle sige de ikke gad gå ud og i stedet begynde at ryge i mit hjem. Jeg vil ikke have røg i mit hjem. Hvis du ikke har det godt med det må du sige fra. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Babydroemme

I vores hjem bestemmer vi i fælleskab, og jeg kan love dig, at hverken familiemedlemmer eller venner skal diktere hvad der foregår i vores hjem. Er selv eks ryger, men der skal aldrig ryges inde i mit hjem, hverken nu, når jeg bliver gravid eller når jeg har børn - så enkelt er det. Hvis folk ikke accepterer det, så må de ganske enkelt finde et andet sted at være  hvis vi er uenige om noget, så er det for det meste den der er "fornuftigst", såsom hvis manden ikke havde noget imod rygning og jeg havde, ville jeg have lov til at bestemme 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Junipige15

Det er kun dig og din mand der kan bestemme om der skal ryges eller ej i jeres hjem. de kan sagtens sige de ikke forstår det eller lign, men som gæst respekterer og overholder man de regler der er hjemme ved andre. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

MRS.Thomsen

Jeg ville ikke acceptere røgen i udestuen. selvom der bliver luftet ud må der lugte forfærdeligt derude  Derfor bliver udestuen jo værdiløs, hvis man ikke vil bruge den pga lugt.

Baby og røg der når ind i lejligheden er et argument de fleste vil forstå. er det ikke nok, ville jeg sige at jeg planlægger at baby skal have en lur i barnevognen i udestuen her i de kølige måneder så det er slut med rygning derude. Punktum. Dit hjem dine regler. Hvis dine gæster ikke gider gå ned fra 3 sal må det være et kort visit de kommer på, eller også må de købe sig noget nikotintyggegummi. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

"De vil ikke gå ned og ryge"???

Jamen fint... så må de jo undlade at komme på besøg indtil de vil respektere de regler, som I sætter i jeres hjem!

Ps: Jeg ville næppe selv have noget i mod det... men det er ikke det afgørende. Det der betyder noget, er at du ikke bryder dig om det. Punktum!

Anmeld Citér

29. januar 2016

Spiloppi

Helt enig med de andre i at det udelukkende er noget som i selv bestemmer, det er da noget sært noget at sige "vi vil ikke gå på gaden"...øh så må i jo enten vente med at ryge til i går eller lade være at besøge os!! Når det så er sagt, forstår jeg godt at når baby kommer, så vil man ikke have nogen form for røg i lejligheden, heller ikke i udestue - men skal være helt ærlig og sige at jeg synes det er en anelse hysterisk nu, specielt hvis det kun sker en sjælden gang imellem og vinduet er åbent derude... Men det er også fordi jeg synes alt det røg-hysteri der er kommet er vildt overdrevet!! Og nej jeg ryger ikke selv men igen, det er HELT op til jer - bestemt ikke noget jeres gæster skal bestemme

Anmeld Citér

29. januar 2016

Anonym trådstarter

Tak for de mange svar. Jeg kan sagtens se at de burde respektere, når vi forklarer, at vi gerne vil undgå røg i hjemmet imens jeg er gravid og når jeg har født. Det er min mands familie der er tale om og når de er på besøg er det 1-3 dage med overnatning. Havde det egentlig ok ved tanken om at de ryger i udestuen, men det kan ikke undgåes, at røglugten og derved formentlig også det giftige i cigaretterne kommer ind i stuen, når døren til udestuen åbnes og lukkes. Min mand er opvokset med at man sagtens kan ryge i hjemmet, også med spædbørn, og han argumenterer med, at ingen i hans familie har fået skader af røgen. Super træls vi er så uenige!

Anmeld Citér

29. januar 2016

Krydserfingre

Jeg havde sagt nej. Uanset om min mand var uenig eller ej. Måske lidt strengt men der havde jeg lavet totalt veto. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.