Anonym skriver:
Sagen er den at jeg gerne vil have et barn til.
Jeg vil ikke have at vores barn er enebarn, og h*n er blevet så stor nu at der vil være 6 år imellem vores børn hvis jeg blev gravid nu.
Som det ser ud lige nu har jeg et pragteksemplar af en lille kernefamilie. Vores barn er velopdraget, dygtig til tingene, fremmelig og det mest velfungerende barn.
Jeg vil rigtig gerne have et barn til, mest fordi vores barn ikke skal være enebarn og på samme tid have en støtte i en søskende når h*n bliver voksen.
Men, alle de 2 børns mødre jeg kender er ved at gå ud af deres gode skind. Helt ærlig, har de ikke styr på noget som helst. Det er et kaos uden lige, der er skænderier og brok, og jeg bliver simpelthen så skræmt af det. Især fordi når jeg så kommer hjem, puster jeg mig lykkelig over at jeg har mit ENE barn som er så lige til. Men jeg vil jo så gerne have to, men det må på ingen omstændigheder går ud over mit første barn, fordi h*n har vendet sig til hvordan vores liv er, og jeg frygter voldsomt at det kan blive som dem jeg kender med flere børn.
Kan nogen komme med nogle solstrålehistorier? eventuelt 2 børns mødre? er det virkelig så hårdt og tærerende at have to børn?
Vil du også selv gerne have et barn mere eller er det kun pga. at du vil give ældstebarnet en søskende? Ifald du virkelig øsnker et barn så få det dog
men der går 100% noget af din tid og opmærksomhed på det nye barn. Det er jo umuligt, at din ældste ikke mærker nogle forandringer i den retning. Tilgengæld så får barnet så uendelig meget andet
min ældste var 3 år da lillebror kom. De er så glade for hinanden! Min store dreng er vokset kolonormt ved at blive storebror, han har lært at drage omsorg, tage hensyn, sige fra, behovsudsætte og elske på en måde som han aldrig kunne have lært af os forældre
selvom det kan være virkelig hårdt så er jeg så taknemmelig for at vi fik lov at få lillebror. Faktisk går min "dårlige" samvittighed mere på den mindste fordi han aldrig har fået lov at være min første store kærlighed, alt hvad han gør er jo ligeså fantastisk som ved min ældste, men jeg har bare set det før. Skørt, men synes bare han er så dejlig og fortjener at blive set på og oplevet samme måde. Men det kan man jo ikke
De forældre der er ved at kollapse har nok ofte fået børn tæt på hinanden. Er din ældste interesseret i mindre børn? Det har jo også en betydning for, om hvordan han vil modtage et nyt medlem af familien.
Anmeld
Citér