Anonym skriver:
Sagen er den at jeg gerne vil have et barn til.
Jeg vil ikke have at vores barn er enebarn, og h*n er blevet så stor nu at der vil være 6 år imellem vores børn hvis jeg blev gravid nu.
Som det ser ud lige nu har jeg et pragteksemplar af en lille kernefamilie. Vores barn er velopdraget, dygtig til tingene, fremmelig og det mest velfungerende barn.
Jeg vil rigtig gerne have et barn til, mest fordi vores barn ikke skal være enebarn og på samme tid have en støtte i en søskende når h*n bliver voksen.
Men, alle de 2 børns mødre jeg kender er ved at gå ud af deres gode skind. Helt ærlig, har de ikke styr på noget som helst. Det er et kaos uden lige, der er skænderier og brok, og jeg bliver simpelthen så skræmt af det. Især fordi når jeg så kommer hjem, puster jeg mig lykkelig over at jeg har mit ENE barn som er så lige til. Men jeg vil jo så gerne have to, men det må på ingen omstændigheder går ud over mit første barn, fordi h*n har vendet sig til hvordan vores liv er, og jeg frygter voldsomt at det kan blive som dem jeg kender med flere børn.
Kan nogen komme med nogle solstrålehistorier? eventuelt 2 børns mødre? er det virkelig så hårdt og tærerende at have to børn?
Der er 6 år mellem mine drenge 
Jeg er faktisk over lykkelig over den aldersforskel der er imellem dem.
Min store dreng fik den mulighed i knap 6 år at nyde livet alene med os samtidig med er han en meget roligt dreng som man bare har lyst til at kramme hele tiden da han er hjælpsom, følsom, god i skolen, god til at komme og kramme/kysse (engang imellem)
Han tog det SÅ godt da lillebror kom til verden og deltog i alt. 
Idag er de så 4 år 10 år, og de er bedste venner.
Jeg syntes ikke det har været hårdt at få 2 børn (vi er faktisk igang med at overveje en 3)
..
De eneste tidspunkter som kan være hårde, er når den mindste er træt og hvis hans storebror ikke gir ham hans vilje.
Men ellers er de utrolige nemme og hjælpes af.
Ja faktisk så står de selv op, tager morgenmad og laver madpakker... Og klar til at komme ud af døren hver morgen mens jeg kan gøre mig selv klar og nyde min kaffe uden at hjælpe med noget..