Jeg er ligesådan i større forsamlinger, og i mine unge år brugte jeg alkohol til at komme ud af skallen - så gik jeg fra at være stille & tilbageholdende til at danse på bordene. Det endte faktisk med at jeg til sidst følte at jeg havde et alkohol problem, og jeg tog derfor en beslutning om ikke at drikke mere - hvis folk ikke kan lide mig som jeg er, ja så er det deres problem. Jeg undgår så vidt muligt store fester med masser af ukendte mennesker, tager fx aldrig med til firmafesten. Har forklaret mine kolleger hvorfor, og de synes vist det er helt ok.
Udover at jeg har accepteret mig selv som jeg er, synes jeg også jeg ER blevet bedre til at small talke med årene, uden at jeg går helt død bagefter. Og så synes jeg måske også der er kommet lidt mere fokus på det at være introvert. Men der er da situationer hvor det stadig er et problem - fx til jobsamtaler, vor det jo forventes at man "sælger sig selv". Jeg er på ingen måde genert, men er bare ikke god til at sidde og sludre løs, og da slet ikke om mig selv.
Og så synes jeg i øvrigt også det st få børn gør det svært - jeg har absolut NADA alene tid mere, så det der med at lade op for sig selv, det sker bare ikke.
Men vil sige at det bedste du kan gøre er, at lære at leve med at du er som du er, for det er ganske ok.
Anmeld
Citér