Ingen gaver længere?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2016

Babydroemme

Min familie har halv om halvt den mystiske holdning, at når man flytter hjemmefra så skal man ikke have gaver mere - er du 22 og bor hjemme, får du stadig, men er du 17 og flyttet ud, så er det ikke alle der vil give gave. Jeg må indrømme, at den forstår jeg ikke helt, da jeg synes at tiden lige efter man er flyttet, er der man har brug for mest. Der er jo lige pludselig så meget, man våde mangler og gerne vil have. Men jeg brokker mig nu ikke - jeg bliver måske en smule harm, når min ældre kusine får og får, men jeg er alligevel taknemmelig for, at andre familiemedlemmer hat tænkt på os 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

Morjanne76

Jeg får ikke af mine forældre, men jeg giver stadig min datter på 21 år fødselsdagsgave. Jeg giver gaver, fordi jeg har lyst.  

Anmeld Citér

28. januar 2016

God-mor

Sedigfor skriver:

Heller ikke jeg men så længe han kan se sig selv i spejlet hver morgen og aften, så går det vel nok os.

Godt du kan se sådan på det. Men kan udemærket forstå, hvis du er skuffet.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Sedigfor

Babydroemme skriver:

Min familie har halv om halvt den mystiske holdning, at når man flytter hjemmefra så skal man ikke have gaver mere - er du 22 og bor hjemme, får du stadig, men er du 17 og flyttet ud, så er det ikke alle der vil give gave. Jeg må indrømme, at den forstår jeg ikke helt, da jeg synes at tiden lige efter man er flyttet, er der man har brug for mest. Der er jo lige pludselig så meget, man våde mangler og gerne vil have. Men jeg brokker mig nu ikke - jeg bliver måske en smule harm, når min ældre kusine får og får, men jeg er alligevel taknemmelig for, at andre familiemedlemmer hat tænkt på os 

Brokker mig heller ikke (:

Anmeld Citér

28. januar 2016

MinPrins

I vores familie giver vi altid gaver til vores egne børn, men resten af ungerne får ikk julegaver fra de er 18 år... så kan man individuelt aftale om man giver gaver... til fødselsdag får man en gave hvis han holder noget...

Anmeld Citér

28. januar 2016

FruHolm <3

Sedigfor skriver:

Ja, jeg gik en lang tur idag med min datter os slog det mig at det er to år siden min far kom hjem til mig og sagde ( hej og tillykke med dagen. Det er jo din sidste gave, nu når du er blevet atten år ) Han vil ikke give hans egne børn gaver, hverken fødselsdags gaver eller julegaver ( gør mig endelig ikke så meget ).. 
Og kom jeg til at tænke på, hvordan vil i ha det hvis det var jer og vil i selv kunne finde på det?
God dag!

Det er efterhånden et par år siden jeg sidst har fået gave af min far. Det er også godt det samme 

Ikk noget jeg tænker over mere , men vil aldrig selv stoppe med at give min søn eller kommende børn gaver 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Soonmom

Gaver stopper ved 18 år til jul - dog får man stadig fra mor og bedsteforældre, men monstre osv. Giver ikke

men fødselsdage får man naturligvis gaver fra dem man invitere

Anmeld Citér

28. januar 2016

MomInTheMaking

Sedigfor skriver:

Ja, jeg gik en lang tur idag med min datter os slog det mig at det er to år siden min far kom hjem til mig og sagde ( hej og tillykke med dagen. Det er jo din sidste gave, nu når du er blevet atten år ) Han vil ikke give hans egne børn gaver, hverken fødselsdags gaver eller julegaver ( gør mig endelig ikke så meget ).. 
Og kom jeg til at tænke på, hvordan vil i ha det hvis det var jer og vil i selv kunne finde på det?
God dag!

Min farmor og farfar var/er sådan. 18 år og så var det bare slut-prut uanset hvem man var og hvordan man var i familie.

Synes det er en underligt indstilling, det handler jo ikke om pengene/gaverne, men om tanken. Hvis de så var sådan nogen der kunne finde på at komme med en bette ting i ny og næ, men det var/er de heller ikke.

Det for i min optik, det at give gaver til virke som om det er en pligt, frem for noget man gør fordi man gerne vil glæde den man giver noget. Ville faktisk hellere være fri for nogensinde at have fået en gave, når det skulle være på den måde.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Benjamins'mor

Sedigfor skriver:

God dag!

Jeg kunne aldrig selv finde på det. 

Men min far har gjort det samme, han giver dog til børnene. Så det har jeg det fint med. Jeg giver heller ikke hverken hans kone eller ham gaver.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anja82

Min far har ikke givet mig gaver i 3-4 år nu - ham og konen har tilsammen 16 børnebørn, så forstår fuldt ud at der ikke er råd til at give 12 børn/svigerbørn også... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.