Hjælp mig.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2016

Newsence

Du skriver du er usikker på at lade dem blive passet og det samme er dit barn med ADHD. Men har du tænkt over at din usikkerhed smitter af på børnene. selvom du intet siger og prøver at skjule det, så mærker børn den slags.

Både børn og forældre har godt af lidt adskillelse. Og ja du vil sikkert opleve at farvel situationen er meget trist og måske bliver de meget kede og skriger, MEN min erfaring siger at lige så snart mor og far er ude af syne så går der max. 10 min så falder børnene til ro og nyder egentlig tiden væk fra mor og fars regler ( man bliver jo som regel godt forkælet hos en bedste) Det er adskillelses tidspunktet der er hård for børnene ikke selve adskillelsen.  Og ja dette gælder også ADHD børn.

Selvfølgelig er det en god ide at øve først. Eks. som andre skriver at lade dem passe et par timer. På den måde vender børnene sig til at blive afleveret hos farmor og farfar og at der ikke er noget i det. 

Men på et tidspunkt skal børnene på lejertur eller overnatning i børnehave osv.. Og hvis de så er vant til at sove ude og at det er trygt så vil dette også blive nemmere. Så alt i alt gør du dem en tjeneste. 

Hos os har min far passet vores datter flere gange. Både om dagen når hun eks. var syg men også om natten hvis vi skulle noget.. Hun er nu 2,5 år og nu kan hun af sig selv godt finde på at spørge morfar om hun ikke må sove hos ham. Så er vi på besøg hos morfar en weekend så er det ikke sikkert vi har barnet med hjem.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2016

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg har fået en bryllupsrejse af mine svigerforældre.. 

Men mine børn har ikke prøvet at sove der endnu, jeg har faktisk svært ved at overskue hvad pokker jeg skal stille op? De tilbød at passe børnene imens vi er afsted... 

Den store har ADHD og føler sig meget usikker på det? 

Jeg er i tvivl hvorvidt det er bedre at takke nej tak til tilbudet? Er ikke sikker på jeg kan slappe af hvis de ikke er helt trygge ved det? 

-Vi kan tage imod rejsen og sige ja tak til pasning af børnene

-Svigerfar sagde at vi kunne tage dem med hvis det var?

-Eller vi kan takke nej

Jeg er så meget i tvivl, vil rigtig gerne afsted, men er bange for at såre svigerforældrene hvis ikke børnene har mod på at blive passet af dem en uge? 

Hvad ville I gøre? 

Jeg havde taget ungerne med  

Anmeld Citér

29. januar 2016

Muffinmus

Du mangler lidt info

Hvor gamle er børnene??  De kolde siger jo, at børn kan undvære sine forældre i så mange dage de er i år.  Dvs er ens barn fem, kan man måske være væk i fem dage...

Du har et særligt sensitiv barn der kan reagere på forskellige situationer. Måske især udsat for at være borte fra jer.

Hvis ikke de er vant til at sove ude, skal de først vænnes til rutinerne der først. 

Umiddelbart ville jeg overveje at tage dem med og vælge et Børnevenligt sted, hvor der er plads til sensitive børn med lidt særlige behov.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.