Hva ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Måske et underligt spørgsmål, men hvor skred du hen? Mine børns base er her hjemme, og ønsker ikke at involvere familie osv før jeg er helt sikler på hvad der skal ske

Jeg smuttede hjem til min mor og bor her endnu indtil jeg finder noget at Bo i (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Måske et underligt spørgsmål, men hvor skred du hen? Mine børns base er her hjemme, og ønsker ikke at involvere familie osv før jeg er helt sikler på hvad der skal ske

Alternertv er for jeg sys bestemt ikke bare du skal rykke børnene ud for måske at rykke retur - så i stedet for at du flytter så mp han gøre det.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Jeg smuttede hjem til min mor og bor her endnu indtil jeg finder noget at Bo i (:

Okay, jeg tænker bare at hvis nu at han vågner op, har jeg ikke lyst til at hele familien ved at der har været problemer, og slet ikke skulle forklare hvorfor jeg er smuttet når jeg ikke er sikker på hvordan det ender

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

H-Nielsen skriver:

Alternertv er for jeg sys bestemt ikke bare du skal rykke børnene ud for måske at rykke retur - så i stedet for at du flytter så mp han gøre det.

Det har jeg også tænkt på... 

Anmeld Citér

28. januar 2016

modesty

Kort fortalt, forholdet har LÆNGE været ned ad bakke, jeg føler jeg kæmper alene for at få tingene på rette spor igen og jeg er nu træt af at kæmpe. Ergo, jeg tror tiden er inde til at afslutte vores forhold. 

Sagen er bare den at et familienedlem har inviteret os og vores børn ud og rejse om få måneder, rejsen er betalt. 

Skal jeg for husfredens skyld vente med at afslutte det med ham, til efter ferien? Jeg tror ikke han ville kunne tage med kun som vores børns far, da han ikke kan se vi har problemer. 

Ville føle at jeg svigter mit familiemedlem hvis han ikke tager med på rejsen, men samtidig orker jeg næsten ikke mere

Uh, den er svær.

For det første: Skid på dit familiemedlem (forstå mig ret). Selvfølgelig skal jeres families ve og vel ikke handle om høflighed ift. en rejse. Gør hvad der er bedst for jer.

Den eneste grund til at jeg ville tage på ferien, var for jeres ældste barn. Hvis I sjældent kommer afsted og det kunne være en stor oplevelse, kan jeg godt se at det er hårdt at skulle droppe.

Jeg tror at jeg ville tage en god, alvorlig snak med manden snart. Fortælle ham dine tanker, sige at ferien er en god mulighed for ham at stoppe med hash'en og at du kræver at han ikke starter op igen når han kommer hjem - ellers er det slut med at være kernefamilie.

Jeg er dog enig med andre som skriver at hash'en ikke kan være det eneste problem. Ellers er I i hvert fald ikke særligt gode til at være konstruktive og problemløse generelt, hvis et faktum som at han ryger og går sent i seng fører til manglende kys og omsorg i en grad så du er klar til at droppe forholdet.

Og husk: Gør hvad du kan for at lytte til ham, respektere hans side af sagen og føre en positiv dialog. Fortæl ham om alle de gode ting som du ønsker at bevare, fortæl ham at du elsker ham og jeres familie. Man kommer ikke langt med at bebrejde og surmule selvom det nogle gange er det mest nærliggende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.