Kort fortalt, forholdet har LÆNGE været ned ad bakke, jeg føler jeg kæmper alene for at få tingene på rette spor igen og jeg er nu træt af at kæmpe. Ergo, jeg tror tiden er inde til at afslutte vores forhold.
Sagen er bare den at et familienedlem har inviteret os og vores børn ud og rejse om få måneder, rejsen er betalt.
Skal jeg for husfredens skyld vente med at afslutte det med ham, til efter ferien? Jeg tror ikke han ville kunne tage med kun som vores børns far, da han ikke kan se vi har problemer.
Ville føle at jeg svigter mit familiemedlem hvis han ikke tager med på rejsen, men samtidig orker jeg næsten ikke mere
Okay, nu tager jeg lige udgangspunkt i det du har skrevet igennem tråden. Du siger at jeres parforhold ville være godt hvis han ikke røg. Hvilket undre mig når du samtidig siger i aldrig kysser/er sammen.
...MEN hvis du rent faktisk gerne vil forholdet og mener det kun er hashen der er et problem, Har du så helt direkte prøvet at sige til ham at du forlader ham hvis han fortsætter med at ryge?
Synes det virker som om der ikke er blevet talt særlig direkte om tingene og hvad det at han ryger hash rent faktisk kan få af konsekvenser for det liv i/han lever lige nu. Måske det kunne være et wake-up call til ham?
Hvis du derimod VED at du ikke vil være i forholdet længere, er det en meget dårlig ide at tage på ferie sammen, det kan nærmest kun gå galt på den ene eller anden måde. Efterfølgende vil han nærmest med 100% sikkerhed føle sig til grin, fordi han jo godt kan regne ud at du ikke har villet ham før ferien. Måske får i en super god ferie og det vil virke falsk for ham bagefter. Måske bliver ferien elendig fordi han godt kan mærke at du ikke vil ham mere, eller fordi det er vildt svært for en misbruger ikke at blive sur og tvær når de ikke kan få deres "fix" i en uge samtidig med at han skal være sammen med sin svigerfamilie.
EJ,, det må du altså få sagt til ham inden. Han fortjener ikke at blive holdt for nar, blot fordi du finder det mere belejligt.
Du kan jo altid sige til ham at hans selvfølgelig stadig er velkommen på ferien, hvis han kan finde ud af det.
pøj pøj