Hva ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg synes at man skylder hinanden ærlighed og "ordentlighed" - også i afslutningen af et forhold. Så at gå og spille kommedie på "familieferie" ville jeg ikke se nogen værdi i. Jeg ville få revet plasteret af hurtigst muligt, så alle kan få chancen for at komme videre. 

Og det lyder i øvrigt til at der er mange flere ting galt, end alene det at manden ryger hash. Måske ferien bliver en tiltrængt puster til dig og børnene ovenpå bruddet... held og lykke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

MomInTheMaking

Kort fortalt, forholdet har LÆNGE været ned ad bakke, jeg føler jeg kæmper alene for at få tingene på rette spor igen og jeg er nu træt af at kæmpe. Ergo, jeg tror tiden er inde til at afslutte vores forhold. 

Sagen er bare den at et familienedlem har inviteret os og vores børn ud og rejse om få måneder, rejsen er betalt. 

Skal jeg for husfredens skyld vente med at afslutte det med ham, til efter ferien? Jeg tror ikke han ville kunne tage med kun som vores børns far, da han ikke kan se vi har problemer. 

Ville føle at jeg svigter mit familiemedlem hvis han ikke tager med på rejsen, men samtidig orker jeg næsten ikke mere

Okay, nu tager jeg lige udgangspunkt i det du har skrevet igennem tråden. Du siger at jeres parforhold ville være godt hvis han ikke røg. Hvilket undre mig når du samtidig siger i aldrig kysser/er sammen.

...MEN hvis du rent faktisk gerne vil forholdet og mener det kun er hashen der er et problem, Har du så helt direkte prøvet at sige til ham at du forlader ham hvis han fortsætter med at ryge?

Synes det virker som om der ikke er blevet talt særlig direkte om tingene og hvad det at han ryger hash rent faktisk kan få af konsekvenser for det liv i/han lever lige nu. Måske det kunne være et wake-up call til ham?

Hvis du derimod VED at du ikke vil være i forholdet længere, er det en meget dårlig ide at tage på ferie sammen, det kan nærmest kun gå galt på den ene eller anden måde. Efterfølgende vil han nærmest med 100% sikkerhed føle sig til grin, fordi han jo godt kan regne ud at du ikke har villet ham før ferien. Måske får i en super god ferie og det vil virke falsk for ham bagefter. Måske bliver ferien elendig fordi han godt kan mærke at du ikke vil ham mere, eller fordi det er vildt svært for en misbruger ikke at blive sur og tvær når de ikke kan få deres "fix" i en uge samtidig med at han skal være sammen med sin svigerfamilie.

EJ,, det må du altså få sagt til ham inden. Han fortjener ikke at blive holdt for nar, blot fordi du finder det mere belejligt.

Du kan jo altid sige til ham at hans selvfølgelig stadig er velkommen på ferien, hvis han kan finde ud af det.

pøj pøj

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Måske kan han bruge ferien på at blive afvænnet så han rent faktisk er til at snakke med? Jeg ville ihvertfald ikke turde ta hash med til udlandet og så kan jeres børn få en sidste hyggeferie inden i går fra hinanden. Sådan ville jeg nok tænke. Hvis problemerne har været der længe men i ikke skændes osv så haster bruddet vel ikke. 

Nej det har du ret i, det haster ikke. Vi har før været afsted nogle dage og der har ingen problemer været for ham ikke at ryge, derfor bliver jeg nok også endnu mere sur når han starter op igen det sekund vi træder ind i hjemmet... 

Tænker også lidt at måske age en sidste alvorlig snak med ham, og give ham ferien som en måde at hjælpe ham ud af det på. Og hvis ikke det holder må jeg afslutte det. 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg synes at man skylder hinanden ærlighed og "ordentlighed" - også i afslutningen af et forhold. Så at gå og spille kommedie på "familieferie" ville jeg ikke se nogen værdi i. Jeg ville få revet plasteret af hurtigst muligt, så alle kan få chancen for at komme videre. 

Og det lyder i øvrigt til at der er mange flere ting galt, end alene det at manden ryger hash. Måske ferien bliver en tiltrængt puster til dig og børnene ovenpå bruddet... held og lykke.

Hvorfor tænker du at der er andre ting galt? For det er det der er baggrunden for vores diskussioner, de gange han ryger om dagen "tager han tiden" fra til at være sammen med mig og børnene, det bliver jeg sur over. Han ryger som regel kunom aftenen når børnene sover, og jeg gider ikke sidde oppe og vente på at han bliver færdig altså går jeg alene i seng og han falder i søvn på sofaen hver dag = meget intimitet forsvinder. Vi er begge studerende, så økonomien er stram, når han ryger bliver den kun strammere. Det er sådan set de ting som jeg er "utilfreds" med og i mine øjne kan jeg pege det hele tilbage til rygningen? 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

LonglivetheQueen skriver:

Okay, nu tager jeg lige udgangspunkt i det du har skrevet igennem tråden. Du siger at jeres parforhold ville være godt hvis han ikke røg. Hvilket undre mig når du samtidig siger i aldrig kysser/er sammen.

...MEN hvis du rent faktisk gerne vil forholdet og mener det kun er hashen der er et problem, Har du så helt direkte prøvet at sige til ham at du forlader ham hvis han fortsætter med at ryge?

Synes det virker som om der ikke er blevet talt særlig direkte om tingene og hvad det at han ryger hash rent faktisk kan få af konsekvenser for det liv i/han lever lige nu. Måske det kunne være et wake-up call til ham?

Hvis du derimod VED at du ikke vil være i forholdet længere, er det en meget dårlig ide at tage på ferie sammen, det kan nærmest kun gå galt på den ene eller anden måde. Efterfølgende vil han nærmest med 100% sikkerhed føle sig til grin, fordi han jo godt kan regne ud at du ikke har villet ham før ferien. Måske får i en super god ferie og det vil virke falsk for ham bagefter. Måske bliver ferien elendig fordi han godt kan mærke at du ikke vil ham mere, eller fordi det er vildt svært for en misbruger ikke at blive sur og tvær når de ikke kan få deres "fix" i en uge samtidig med at han skal være sammen med sin svigerfamilie.

EJ,, det må du altså få sagt til ham inden. Han fortjener ikke at blive holdt for nar, blot fordi du finder det mere belejligt.

Du kan jo altid sige til ham at hans selvfølgelig stadig er velkommen på ferien, hvis han kan finde ud af det.

pøj pøj

der er ikke mere nærhed blandt andet fordi han aldrig går med i seng, fordi han hellere vil ryge... Også har jeg nok også trukket mig fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. 

Jeg gider godt forholdet og ham og vires familie, bare uden hash.. Så mit hovede siger at jeg for mine børns skyld og mine egne frustrationers skyld skal slutte det, men samtidig håber jeg jo igså inderst inde at han bare ville stoppe og alt blev som før.

vi har før været afsted med min familie uden han har røget overhovedet og han har ikke haft nogle problemer med vreden eller noget, tværtimod har han været glad, nærværende og den mand jeg faldt for

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

pøj pøj

Har før sagt at det var mig eller hash, også siger han at han ikke bare kan tage en kold tyrker. Derfor bliver jeg for at hjælpe ham med at skære ned osv, og tre dage efter er vi tilbage. Jeg tror dog godt han kunne klare en kold tyrker, da jeg netop har set ham ikke ryge i over en uge i streg uden de mindste problemer 

Anmeld Citér

28. januar 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

der er ikke mere nærhed blandt andet fordi han aldrig går med i seng, fordi han hellere vil ryge... Også har jeg nok også trukket mig fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. 

Jeg gider godt forholdet og ham og vires familie, bare uden hash.. Så mit hovede siger at jeg for mine børns skyld og mine egne frustrationers skyld skal slutte det, men samtidig håber jeg jo igså inderst inde at han bare ville stoppe og alt blev som før.

vi har før været afsted med min familie uden han har røget overhovedet og han har ikke haft nogle problemer med vreden eller noget, tværtimod har han været glad, nærværende og den mand jeg faldt for

Well.. jeg ville sige til ham at hvis han vil dig og din familie, så er det uden røg, ellers forlader du ham.

ikke så meget slinger i valsen.

Hvis det ikke kan få ham til at holde op/søge hjælp til at stoppe, så er det efter min mening nok ikke ham du skal være sammen med alligevel.

for at i finder ud af det. Det er så ærgerligt når det er sådan en dum ting der skal styre det hele og ødelægge jeres familie liv.

Anmeld Citér

28. januar 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Har før sagt at det var mig eller hash, også siger han at han ikke bare kan tage en kold tyrker. Derfor bliver jeg for at hjælpe ham med at skære ned osv, og tre dage efter er vi tilbage. Jeg tror dog godt han kunne klare en kold tyrker, da jeg netop har set ham ikke ryge i over en uge i streg uden de mindste problemer 

Så skal du gøre alvor af dine "trusler". det kan være du skal flytte før det går op for ham hvad han har gang i.

Du ved.. "man ved ikke hvad man har før det forsvinder".

Anmeld Citér

28. januar 2016

Sedigfor

Så skal du gøre alvor af dine "trusler". det kan være du skal flytte før det går op for ham hvad han har gang i.

Du ved.. "man ved ikke hvad man har før det forsvinder".

Enig her! 

Jeg sagde os til min eks " min datters far " at jeg ville smutte hvis ikke han tog sig sammen, det her var så bare at han spillede alle sine penge op og var utro med en 14 årige pige. Han stoppede først da jeg flyttede og skred fra ham. 

Han skal måske os ha det hårdt på hårdt før han forstår hvad der sker ved de ting han gør.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Enig her! 

Jeg sagde os til min eks " min datters far " at jeg ville smutte hvis ikke han tog sig sammen, det her var så bare at han spillede alle sine penge op og var utro med en 14 årige pige. Han stoppede først da jeg flyttede og skred fra ham. 

Han skal måske os ha det hårdt på hårdt før han forstår hvad der sker ved de ting han gør.

Måske et underligt spørgsmål, men hvor skred du hen? Mine børns base er her hjemme, og ønsker ikke at involvere familie osv før jeg er helt sikler på hvad der skal ske

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.