Antal jobsamtaler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2016

Carina:-)

Det kan tage lang tid

Jeg er inde for rengøringsbranchen og når vi søger fra 25 og til 37 timer så får vi vildt mange ansøgninger 

Det er ikke unormalt at sidde med 250-300 ansøgere .

Så inden for visse brancher kan det være helt umuligt- eller umuligt er det jo ikke for en skal jo have jobbet

Ved godt det er svært ,men du må ikke tabe modet og er enig i at du kunne have gavn af at evt jobcentret kiggede din ansøgning igennem så er du ihvertfald sikker på det ikke er der der er noget galt-

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2016

Lisette W

Måske hjælper denne lille historier dig lidt -

Jeg har været i praktik for et par år siden hvor jeg var med til samtaler da der skulle ansættes en ny studenter-medhjælper. Det var de underligste ting min chef kiggede på. Min chef var typen der ikke gik med make-up og helst havde en god hjemmestrikkede trøje på. En af ansøgerne havde lagt en rigtig flot make-up, og hende kaldte min chef efterfølgende for sminkedulle, og hun fik ikke jobbet. Da der så kom en med hjemmelavede træsmykker og hjemmestrikkede blev hun ansat på stedet.

Jeg har også en lang videregående uddannelse, det samme har min daværende chef.

Den oplevelse har gjort at jeg til jobsamtaler ikke bliver stødt over at blive fravalgt, fordi jeg nu ved hvor latterlige ting der kan gøre om man er inde eller ude.

Go job jagt  

Anmeld Citér

27. januar 2016

Anonym

Jeg har et familie medlem der "kun" har en Hg. Efterfølgende har hun arbejdet i mange år som en masse forskelligt og har forsøgt sig med enkelte uddannelse uden at gennemføre.

For 8 år siden søgte hun et job og fik det. 5 år efter sad hun og skulle vælge en til præcis samme stilling og der var flere som var totalt overkvalificeret som de måtte afslå. 

Så der handler også rigtig meget om tidspunkt man søger på. Det er skide ærgerligt! 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Tror virkelig det er SÅ vidt forskelligt fra branche til branche og landsdel til landsdel.

Jeg har været ret heldig med min uddannelse og tidspunkt jeg blev færdig, så jeg skulle blot til én samtale og så havde jeg job, men der er brancher hvor der er SÅ mange om buddet og rigtig mange, og garanteret også dig, er pisse dygtige, og så er der bare længere mellem de gode jobs. 

Men kan godt forstå det er pisse frustrerende og krydser for at du snart er heldig at få et godt job

Tusind tak 

Jeg tror du har helt ret i at det er umuligt at sige. Men det er så frustrerende og man mister jo også modet efterhånden. 

Men omvendt så er der jo dem der siger at så længe man kommer til jobsamtale, så er det positivt 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Det må være meget forskelligt.

Selv har jeg været så heldigt et åsen at jeg endnu ikke har været til en samtale, hvor jeg ikke fik jobbet

Ønsker dig al held og lykke og håber jobbet kommer i hus lige om lidt

Tusind tak, hvor er du sød! Jeg må også bare blive ved at håbe ��

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Få andre kritiske øjne på dine ansøgninger.. Så kommer du til flere samtaler. Og øv dig på typiske spørgsmål du kan blive mødt med.

Der er nogen brancher hvor sms'er er normalt at have et felt på over 100. Andet er der max 5 relevante der søger. ... Så det er meget forskelligt hvad end odds er.

Det har jeg skam haft. Jeg har faktisk gjort alt hvad man kan, og jeg skriver gode ansøgninger. Så det er måske også ekstra stressende at vide at jeg har prøvet de muligheder der er.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Mor8320 skriver:

Det kommer an på indenfor hvilken branche du er uddannet vil jeg sige. 

Ellers ville jeg sige 8-10 samtaler før jobbet er der.

Held og lykke med job jagten

Tak!! 

Jeg er akademisk uddannet. Jeg har hørt 8-10 gør, så det kan godt være det ikke er unormalt at der ikke er faldet et job af til mig endnu.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg har ikke besvaret dit spørgsmål - som flere andre er inde på får du jo ikke noget meningsfuldt ud af at spørge tilfældige mennesker på et site om noget der i så grad afhænger af din branche, dine kvalifikationer og dine ansøgninger. Jeg vil anbefale dig at søge sparring... fx i din A-kasse. Held og lykke med den videre søgning!

Det ved jeg godt, men et eller andet skal tiden jo gå med 

Jeg har skam undersøgt og brugt de muligheder for sparring der er hos a-kassen. De kan jo desværre ikke gøre for at der er så mange ansøgere i dette geografiske område. Men jeg vil da gerne være heldig til næste jobsamtale.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Nu har jeg søgt som kontorelev 

har nok sendt 75 ansøgninger. Omkring de 25  uopfordret og de andre har der været opslag. 

Har været til 6 jobsamtaler, de 4 første gik jeg ikke men fik de to sidste, hvor jeg så selv måtte vælge en fra. 

I mit fag har der været mange ansøger, omkring 200 ved mange af dem, så det har været rigtig svært. 

Tror ikke du skal tage det personligt. Ved godt det er svært, jeg tog det også selv personligt i en periode. 

Bare sørg for at have selvtilliden i orden, det er garanteret ikke dine kompetencer der er noget galt med hvis de vælger en anden frem for dig. 

Det rigtige job skal nok komme. Op med humøret 

Tak for dit søde og brugbare svar  Det hjælper!

Jeg synes det er rigtigt svært at have selvtilliden i orden som nyuddannet. Men jeg tror du har ret i at man er nødt til at udstråle at selvfølgelig kan man klare de pågældende opgaver.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Hvis du har en tanke på at du måske gør noget "forkert" når du sidder til samtalen så bed om noget feedback når du får afslag. De fleste kan man godt sige at de ikke behøver at pakke det ind, så må kan få noget brugbart feedback.

Der er også stor forskel på om de handler om faglighed eller personlighed ift baggrunden til afslaget.

Ja det er sandt. Jamen lige nu venter jeg på et afslag på en samtale og jeg er faktisk ved at blive rigtigt vred over at de ikke vender tilbage. Jeg synes det er vildt uhøfligt. Så hvis de ringer må jeg lige prøve at slå koldt vand i blodet. Og hvis de ikke ringer, så ringer jeg nok til dem og så ved jeg helt ærligt ikke hvad jeg vil sige. Er virkelig frustreret over den manglende tilbagemelding. 

Jeg har spurgt ind til en enkelt samtale, hvor de valgte en med en bestemt uddannelse. Men helt sikkert en god idé at spørge ind til årsagen. Tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.