Antal jobsamtaler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange jobsamtaler er normalt for at opnå arbejde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.731 visninger
19 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2016

Anonym trådstarter

Beklager og undskyld!! Jeg har allerede oprettet en tråd om jobsamtale. Men jeg har simpelthen ledt efter job så længe, brugt penge, blod, sved og tårer og mange kræfter på at tage en lang uddannelse. Så bær over med mig, og vid at alle jeres svar hjælper super meget på humøret! Prøver pt bare at holde r*ven nogenlunde tæt på vandskorpen 

Men.. hvor mange jobsamtaler tror I det er normalt at blive vraget til? Fordi jeg ved godt de første to ikke var super gode, men begynder måske at tage det lidt personligt at jeg ikke kan finde arbejde 

Jeg ved også godt man ikke som sådan kan bruge afstemningen til noget, men..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2016

Loa

Tror virkelig det er SÅ vidt forskelligt fra branche til branche og landsdel til landsdel.

Jeg har været ret heldig med min uddannelse og tidspunkt jeg blev færdig, så jeg skulle blot til én samtale og så havde jeg job, men der er brancher hvor der er SÅ mange om buddet og rigtig mange, og garanteret også dig, er pisse dygtige, og så er der bare længere mellem de gode jobs. 

Men kan godt forstå det er pisse frustrerende og krydser for at du snart er heldig at få et godt job

Anmeld Citér

27. januar 2016

Valle81

Det må være meget forskelligt.

Selv har jeg været så heldigt et åsen at jeg endnu ikke har været til en samtale, hvor jeg ikke fik jobbet

Ønsker dig al held og lykke og håber jobbet kommer i hus lige om lidt

Anmeld Citér

27. januar 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Beklager og undskyld!! Jeg har allerede oprettet en tråd om jobsamtale. Men jeg har simpelthen ledt efter job så længe, brugt penge, blod, sved og tårer og mange kræfter på at tage en lang uddannelse. Så bær over med mig, og vid at alle jeres svar hjælper super meget på humøret! Prøver pt bare at holde r*ven nogenlunde tæt på vandskorpen 

Men.. hvor mange jobsamtaler tror I det er normalt at blive vraget til? Fordi jeg ved godt de første to ikke var super gode, men begynder måske at tage det lidt personligt at jeg ikke kan finde arbejde 

Få andre kritiske øjne på dine ansøgninger.. Så kommer du til flere samtaler. Og øv dig på typiske spørgsmål du kan blive mødt med.

Der er nogen brancher hvor sms'er er normalt at have et felt på over 100. Andet er der max 5 relevante der søger. ... Så det er meget forskelligt hvad end odds er.

Anmeld Citér

27. januar 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Få andre kritiske øjne på dine ansøgninger.. Så kommer du til flere samtaler. Og øv dig på typiske spørgsmål du kan blive mødt med.

Der er nogen brancher hvor sms'er er normalt at have et felt på over 100. Andet er der max 5 relevante der søger. ... Så det er meget forskelligt hvad end odds er.

Anmeld Citér

27. januar 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Det kommer an på indenfor hvilken branche du er uddannet vil jeg sige. 

Ellers ville jeg sige 8-10 samtaler før jobbet er der.

Held og lykke med job jagten

Anmeld Citér

27. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har ikke besvaret dit spørgsmål - som flere andre er inde på får du jo ikke noget meningsfuldt ud af at spørge tilfældige mennesker på et site om noget der i så grad afhænger af din branche, dine kvalifikationer og dine ansøgninger. Jeg vil anbefale dig at søge sparring... fx i din A-kasse. Held og lykke med den videre søgning!

Anmeld Citér

27. januar 2016

Liv_86

Nu har jeg søgt som kontorelev 

har nok sendt 75 ansøgninger. Omkring de 25  uopfordret og de andre har der været opslag. 

Har været til 6 jobsamtaler, de 4 første gik jeg ikke men fik de to sidste, hvor jeg så selv måtte vælge en fra. 

I mit fag har der været mange ansøger, omkring 200 ved mange af dem, så det har været rigtig svært. 

Tror ikke du skal tage det personligt. Ved godt det er svært, jeg tog det også selv personligt i en periode. 

Bare sørg for at have selvtilliden i orden, det er garanteret ikke dine kompetencer der er noget galt med hvis de vælger en anden frem for dig. 

Det rigtige job skal nok komme. Op med humøret 

Anmeld Citér

27. januar 2016

jenny4

Hvis du har en tanke på at du måske gør noget "forkert" når du sidder til samtalen så bed om noget feedback når du får afslag. De fleste kan man godt sige at de ikke behøver at pakke det ind, så må kan få noget brugbart feedback.

Der er også stor forskel på om de handler om faglighed eller personlighed ift baggrunden til afslaget.

Anmeld Citér

27. januar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Som helt nybegynder tager det nok lige nogle stykker til at få styr på hvad man skal svare. Udover at der kan være branche forskel, så er der også bare forskel på dem der interviewer - hvor gode de er til at få en til at føle sig tilpas, så man kan have en afslappet samtale. Så ja, du stiller nok et umuligt spørgsmål.

Måske du kunne benytte dig af det der hedder virksomhedspraktik, hvor du i (vist nok) 4 uger arbejder gratis. Hvis du er uber heldig vil de beholde dig, men uanset har du i den tid lært noget, og hvis det er indenfor dit felt vil det tælle som erfaring - hvilket jeg vil sige er rigtig vigtigt. Selv hvis det ikke er dit felt, vil det i ansøgninger sende et signal om en pro-aktiv person der brænder for at have noget at rive i. Men det kan da være hårdt, idet du jo både skal bruge tid på at søge jobs & samtidig arbejde fuld tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.