vis man gifter sig på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2016

Marts<3

Forstår godt når man er forelsket og elsker hinanden, så vil man gerne giftes.... 

Men er det ikke mere realistisk og få et arbejde også få sparet op til et bryllup?? Det er jo ikke en holdbar situation og være på kh. Så måske i burde få styr på det før i gifter Jer. Det er jo ikke urimeligt at man som ægtefolk må klare sig selv... 

Det er jo også simi dyrt og blive gift... Har i råd til det på KH?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Forstår godt når man er forelsket og elsker hinanden, så vil man gerne giftes.... 

Men er det ikke mere realistisk og få et arbejde også få sparet op til et bryllup?? Det er jo ikke en holdbar situation og være på kh. Så måske i burde få styr på det før i gifter Jer. Det er jo ikke urimeligt at man som ægtefolk må klare sig selv... 

Det er jo også simi dyrt og blive gift... Har i råd til det på KH?

hvem siger det skal være dyrt? vi vil hverken havde fest eller dyrt tøj. det ville være på rådhuset med de nærmeste efterfulgt at lækre hjemmelaved is desserter og kage og nej vi gifter os jo netop ikke nu fordi vi på kontanthjælp lige pt.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Fremad

Vi blev viet på rådhuset, uden fest bagefter... det var det vi ønskede.

Jeg er under uddannelse, min mand er i arbejde...

jeg er lige om lidt færdig og står i uvished mht indtægt da jeg ikke er berettet dp, eller kh(som tingene er pt)

Havde min mand ikke haft indestående i banken, og ejendom som jeg ved gør at der er fuld forsørgepligt over mig, så havde vi nok valgt at vente til vi var mere sikre på fremtidig indkomst...vi giftede os kun på det tidspunkt at vi vidste at vores økonomi kunne holde til at jeg for en længere periode ikke havde indkomst, også selvom vi har børn....(og ja for mit vedkommende er det ok med gensidig forsørger da andre ikke skal betale når vi selv har)

Så hvis jeg stod hvor i gør, og den gensidigeforsørgerpligt er bortfaldet for ikke gifte, så ville jeg vente...og sørge for at vi økonomisk stod bedre nu og i fremtiden til vi begge var i arbejde.

jeg elsker at være gift, men jeg ville ikke kunne få meget glæde af en ring på min finger og et ægteskab hvis jeg ikke kunne brødføde hverken mig selv eller mine børn....

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Vi blev viet på rådhuset, uden fest bagefter... det var det vi ønskede.

Jeg er under uddannelse, min mand er i arbejde...

jeg er lige om lidt færdig og står i uvished mht indtægt da jeg ikke er berettet dp, eller kh(som tingene er pt)

Havde min mand ikke haft indestående i banken, og ejendom som jeg ved gør at der er fuld forsørgepligt over mig, så havde vi nok valgt at vente til vi var mere sikre på fremtidig indkomst...vi giftede os kun på det tidspunkt at vi vidste at vores økonomi kunne holde til at jeg for en længere periode ikke havde indkomst, også selvom vi har børn....(og ja for mit vedkommende er det ok med gensidig forsørger da andre ikke skal betale når vi selv har)

Så hvis jeg stod hvor i gør, og den gensidigeforsørgerpligt er bortfaldet for ikke gifte, så ville jeg vente...og sørge for at vi økonomisk stod bedre nu og i fremtiden til vi begge var i arbejde.

jeg elsker at være gift, men jeg ville ikke kunne få meget glæde af en ring på min finger og et ægteskab hvis jeg ikke kunne brødføde hverken mig selv eller mine børn....

hvor er det dog et mega dejligt svar

tak  

vi vil også vente til vi er mere sikret. det nok også bare mere den der man har de sidste par år gået og set frem til at lige den dato skulle vi giftes og så ender vi begge på kh.. håber min kæreste får job snart. jeg gør dog ikke lige forløbelig venter på en operation og der er ret lang ventetid  

Anmeld Citér

28. januar 2016

Miti's mama

Anonym skriver:

Go aften. vi sidder herhjemme og snakker lidt om det med at gifte sig. vis man er 2 på kontanthjælp på su sats og under 30 år. vil vi skulle leve af en kontanthjælp vis vi giftet os? vi får 5700 kr udbetalt da vi får aktiveringstillæg ellers ville vi kun få 5000 kr... for vi vil ikke kunne leve af 5000 kr da vores husleje er 5500 kr så vil jo være umuligt... nogle der har forstand på dette??

Jeg er gift og får med børnetilskud 7200,- om mdr. Det er ikke nok til husleje osv. Så vi bor hos mine forældre. Det er ikke til at leve af, slet ikke efter de satte den ned med 2500,- per første januar uden at advare først. Hvis der er nogen der har en husleje derude jeg kunne betale ville jeg flytte om en time.

Kontanthjælp er et nødvendigt onde og kan ikke vente med at få arbejde og komme ud af skidtet. 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Marts<3

Anonym skriver:

hvem siger det skal være dyrt? vi vil hverken havde fest eller dyrt tøj. det ville være på rådhuset med de nærmeste efterfulgt at lækre hjemmelaved is desserter og kage og nej vi gifter os jo netop ikke nu fordi vi på kontanthjælp lige pt.

Jeg håber i snart kommer i arbejde, så i kan få Jeres drøm opfyldt. 

Man burde som udgangspunkt blive gift fordi man har lyst. Men sådan er det, desværre ikke. Så i må forsøge og skabe Jer en tilværelse der gør det muligt... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.