vis man gifter sig på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
15 svar
5 synes godt om
26. januar 2016

Anonym trådstarter

Go aften. vi sidder herhjemme og snakker lidt om det med at gifte sig. vis man er 2 på kontanthjælp på su sats og under 30 år. vil vi skulle leve af en kontanthjælp vis vi giftet os? vi får 5700 kr udbetalt da vi får aktiveringstillæg ellers ville vi kun få 5000 kr... for vi vil ikke kunne leve af 5000 kr da vores husleje er 5500 kr så vil jo være umuligt... nogle der har forstand på dette??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2016

HVPigen

Jeg ved ikke overdrevet meget om det, jeg er ikke selv på kh. 
men mig og min mand er gift, jeg er 23 og det er han også og jeg ved at hvis en af os skulle på kh skal vi forsørge hinanden, 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anonym trådstarter

HVPigen skriver:

Jeg ved ikke overdrevet meget om det, jeg er ikke selv på kh. 
men mig og min mand er gift, jeg er 23 og det er han også og jeg ved at hvis en af os skulle på kh skal vi forsørge hinanden, 

Tak for svar.

Jeg tænker mere om De virkelig Kan finde på  at sige at 2 på  uddannelses(kontanthjælp) Skal leve af 5000 kr vis man gifter Sig. Det jo en straf. ingen af os  ønsker denne situation uden Job  men vi aftalte allerede sidste år at I år Ville vi Gift os. Men så blev reglerne igen igen lavet om og nu Jeg/vi forvirret. Og det ikke til at komme igennem på ydelseskontoret derfor jeg spurgte herinde

Anmeld Citér

26. januar 2016

HVPigen

Anonym skriver:

Tak for svar.

Jeg tænker mere om De virkelig Kan finde på  at sige at 2 på  uddannelses(kontanthjælp) Skal leve af 5000 kr vis man gifter Sig. Det jo en straf. ingen af os  ønsker denne situation uden Job  men vi aftalte allerede sidste år at I år Ville vi Gift os. Men så blev reglerne igen igen lavet om og nu Jeg/vi forvirret. Og det ikke til at komme igennem på ydelseskontoret derfor jeg spurgte herinde

Altså, det der kh det  til at lukke op og skide i, vi stod virkelig engang med lort til halsen bogstavelig talt, min mand var på su og jeg var lige blevet færdig med min HG, (ved ikke hvad den hedder idag så kalder den stadig bare HG) jeg havde ingen lære plads og han fik kun 5100 i su, jeg ville jo self søge kh indtil jeg fandte en elevplads , men de ville adels ikke hjælpe os , jeg skulle gå en måned hjemme uden indtægt står der hvis man læser om det, og det havde jeg gjort! alligevel mente de ikke jeg var berettet til det... 
Så det ville SLET ikke komme bag på mig hvis de mener i skal leve af samme indtægt desværre, for som jeg har forstået det alle under 25 skal forsørge hinanden som "par" men jeg vidste faktisk slet ikke man måtte være gift på kh for så mener jeg bestemt man vælger og tage hinandens udgifter på sig, men når i nu er begge to kh'er så det måske et godt spørgsmål hvad de så gør  hvis i gifter jer.

Ja ydelsekontoret de har fri mandag,tirsdag,onsdag,torsdag, og fredag har de måske åbnet 2 timer. 
Ellers er den ene på ferie, eller til et møde! (ironi kan forekomme)
vi havde også SÅ svært ved og få fat på dem dengang.

Og heldigvis fandte jeg et stykke arbejde inden for ret kort tid,
og vores forældre hjalp os dengang. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anonym trådstarter

HVPigen skriver:

Altså, det der kh det  til at lukke op og skide i, vi stod virkelig engang med lort til halsen bogstavelig talt, min mand var på su og jeg var lige blevet færdig med min HG, (ved ikke hvad den hedder idag så kalder den stadig bare HG) jeg havde ingen lære plads og han fik kun 5100 i su, jeg ville jo self søge kh indtil jeg fandte en elevplads , men de ville adels ikke hjælpe os , jeg skulle gå en måned hjemme uden indtægt står der hvis man læser om det, og det havde jeg gjort! alligevel mente de ikke jeg var berettet til det... 
Så det ville SLET ikke komme bag på mig hvis de mener i skal leve af samme indtægt desværre, for som jeg har forstået det alle under 25 skal forsørge hinanden som "par" men jeg vidste faktisk slet ikke man måtte være gift på kh for så mener jeg bestemt man vælger og tage hinandens udgifter på sig, men når i nu er begge to kh'er så det måske et godt spørgsmål hvad de så gør  hvis i gifter jer.

Ja ydelsekontoret de har fri mandag,tirsdag,onsdag,torsdag, og fredag har de måske åbnet 2 timer. 
Ellers er den ene på ferie, eller til et møde! (ironi kan forekomme)
vi havde også SÅ svært ved og få fat på dem dengang.

Og heldigvis fandte jeg et stykke arbejde inden for ret kort tid,
og vores forældre hjalp os dengang. 

Hørt hørt de er umulige at få fat på.. vis man ligger en besked på svaren går der sommetider en uge 14 dage før de ringer tilbage trods man prøver igen inden fordi man synes det lang tid at vente...

tak for svar. tjaaa jeg tror heller ikke vi tør tage den chance for som sagt vi lever i en lejelighed til 5500 kr og vis vi mister den ene indtægt så ved jeg skisme ikke hvor vi skulle bo for vi ville jo ikke havde råd til at flytte

håber der snart dukker noget op når man har gået i flere år og aftalt at 2016 skulle vi vies og så dette .......... det er virkelig træls men sådan er det jo.. heldigvis har vi da kontanthjælp når man er på røven

Anmeld Citér

27. januar 2016

Anonym trådstarter

Vi bliver Ikke Gift I år. Vi Skal nemlig forsørge hinanden og vis vi gifter os  Ville vi skulle leve af en indtægt  5000 kr Det Ikke engang nok til  husleje ��

Anmeld Citér

27. januar 2016

sne190810

Anonym skriver:

Vi bliver Ikke Gift I år. Vi Skal nemlig forsørge hinanden og vis vi gifter os  Ville vi skulle leve af en indtægt  5000 kr Det Ikke engang nok til  husleje ��

Hvad nu hvis en af jer på vidunderligvis fik et arbejde, ville det ikke lette det økonomiske lidt? 

Tænker bare, vi er kun lige startet på år 2016, det er da et helt år som ligger foran en ift få arbejde og senere hen få ens ønske om bryllup opfyldt.

Anmeld Citér

27. januar 2016

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Hvad nu hvis en af jer på vidunderligvis fik et arbejde, ville det ikke lette det økonomiske lidt? 

Tænker bare, vi er kun lige startet på år 2016, det er da et helt år som ligger foran en ift få arbejde og senere hen få ens ønske om bryllup opfyldt.

Jo Det Ville lette  alt. Men Jeg er lidt skør  for Vil giftes Den 20 maj. �� da det var dagen Jeg sagde ja til at blive kærester.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Kløver

Men der er vist forskel på KH og feks uddstøtte og mener at der er et minimum beløb i forhold til forsørgelsen, derudover kan den i arbejde bruge ægtefællens fradrag så man har mere at leve for  

Anmeld Citér

28. januar 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Men der er vist forskel på KH og feks uddstøtte og mener at der er et minimum beløb i forhold til forsørgelsen, derudover kan den i arbejde bruge ægtefællens fradrag så man har mere at leve for  

De sagde bare på  ydelse kontoret at uanset hvilken sats man fik skulle man forsørge hinanden vis man giftet Sig. Hvilket vi jo overhoved Ikke Ville kunne leve af. Vi er flyttet  5 gange på  6 år og vi bor dejligt her også selv om Det er  mega dyrt 5500 kr Det næsten hele  Den en indtægt. Men Vil Ikke flytte med mindre vi direkte nød til  Det. For aldrig har vi haft så dejlig lejlighed. Ingen svamp eller mug. Ingen larmen nabo. Ingen rådden gulve og vægge. Ja vi været I lidt af hvert. Vi boede også et sted hvor vi mistet varmen  og varmt vand en hel Vinter fordi rørene. Frøs  til  is og når udlejer tøet dem  op gik der ikke lang tid før de var is igen unge og naive  for vi kendte ikke llo

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.