Udbetaling af sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

ok men der er vel og atp mm? 

Suk.... hvordan regner man skatteprocent? Ja jeg burde jo nok vide det men kan ikke samle tankerne og husker det ikke. Regning har aldrig været min stærke side

Det er helt ok at du er forvirret. Du skal fratrække din skatteprocent - det afhænger lidt af hvad du ellers skal tjene i 2016. Du kan blive klogere ved at indtaste din forskudsopgørelse på www.skat.dk.

Hvis vi siger at du skal betale eksempelvis 35% i skat, så skal du fratrække dette fra det bruttobeløb du modtager i sygedagpenge. Lad os sige at det er eksempelvis 16.000. kr. 

Regnestykket bliver så: 0,35 x 16.000 = 5600. Dette beløb skal du betale i skat. Din udbetaling vil i så fald blive de oprindelige 16.000 kr. fratrukket de 5600 kr. = 10.400 kr.

Alle ovenstående tal er fiktive og blot tænkt på et eksempel på udregningen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er helt ok at du er forvirret. Du skal fratrække din skatteprocent - det afhænger lidt af hvad du ellers skal tjene i 2016. Du kan blive klogere ved at indtaste din forskudsopgørelse på www.skat.dk.

Hvis vi siger at du skal betale eksempelvis 35% i skat, så skal du fratrække dette fra det bruttobeløb du modtager i sygedagpenge. Lad os sige at det er eksempelvis 16.000. kr. 

Regnestykket bliver så: 0,35 x 16.000 = 5600. Dette beløb skal du betale i skat. Din udbetaling vil i så fald blive de oprindelige 16.000 kr. fratrukket de 5600 kr. = 10.400 kr.

Hun skal vel trække sit fradrag fra først og så ens skatte procent af resten,  eller er jeg helt gal på den ?

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Mange tak for hjælpen. Puha som jeg regner det ud får jeg nok ca 9500 ud. Det bliver stramt og der er mange ting f.eks gæld jeg må stille på standby. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

Der er ikke andet for end at se hvad der sker. Kan kommunen regne det ud for mig hvis jeg kontakter dem?

Anmeld Citér

25. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Mange tak for hjælpen. Puha som jeg regner det ud får jeg nok ca 9500 ud. Det bliver stramt og der er mange ting f.eks gæld jeg må stille på standby. 

Det lyder ikke af meget, hvis du er beretiget til højeste dagpenge sats. Har du husket at trække dit fradrag fra før, at du regner ud hvad du skal betale i skat ?. Jeg fik lige omkring 12.500 udbetalt hver 4 uge på højeste dagpengesats.

Anmeld Citér

25. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hck skriver:

Hun skal vel trække sit fradrag fra først og så ens skatte procent af resten,  eller er jeg helt gal på den ?

Du har helt ret - alle personlige fradrag skal selvfølgelig trækkes fra inden skatteprocenten udregnes, det er klart

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.