Udbetaling af sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.682 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2016

Anonym trådstarter

Nogle der kan hjælpe? Nogle med erfaring?

Jeg skal på sygedagpenge. Men hvor meget får jeg udbetalt? Det bliver en hård tid og jeg er kan slet ikke samle om at finde ud af det. Nogle der kan hjælpe? hvordan jeg kan regne det ud eventuelt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nogle der kan hjælpe? Nogle med erfaring?

Jeg skal på sygedagpenge. Men hvor meget får jeg udbetalt? Det bliver en hård tid og jeg er kan slet ikke samle om at finde ud af det. Nogle der kan hjælpe? hvordan jeg kan regne det ud eventuelt?

Altså jeg gik fra alm dagpenge ril syge dagpenge og fik det samm... 

Fra kh til sygedagpenge fik jeg det samme....

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså jeg gik fra alm dagpenge ril syge dagpenge og fik det samm... 

Fra kh til sygedagpenge fik jeg det samme....

Er det et fast beløb eller hvordan? Jeg sidder her og prøver at finde ud af min økonomi osv. og det er svært når man ikke ved hvad man får.

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

Sygedagpengene udgør højst 4.135 kr. pr. uge og højst 111,76 kr. pr. time (2015) – og højst 4.180 kr. pr. uge og højst 112,97 kr. pr. time (2016).

Det her står på borger.dk. 

de 112,97 skal jeg gange dem med det timeantal jeg plejede at arbejde eller? 

Og hvor meget trækker de i skat? Åh undskyld alle de spørgsmål er bare så forvirret 

Anmeld Citér

25. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Du får udbetalt en sats svarende til højeste dagspengesats. Der er tale om en midlertidig ydelse på op til 26 uger (givet at du ikke forlænges i henhold til undtagelserne) og derfor afhænger dine skatteforhold af hvad du ellers tjener i den resterende del af det pågældende indkomstår...

Anmeld Citér

25. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Sygedagpengene udgør højst 4.135 kr. pr. uge og højst 111,76 kr. pr. time (2015) – og højst 4.180 kr. pr. uge og højst 112,97 kr. pr. time (2016).

Det her står på borger.dk. 

de 112,97 skal jeg gange dem med det timeantal jeg plejede at arbejde eller? 

Og hvor meget trækker de i skat? Åh undskyld alle de spørgsmål er bare så forvirret 

DU vil få udbetalt ca. 4100 pr. uge - nogle måneder dækker 4 uger, andre 5 uger. Der vil være tale om en bagudbetaling. Se mit svar vedrørende skat ovenfor...

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

DU vil få udbetalt ca. 4100 pr. uge - nogle måneder dækker 4 uger, andre 5 uger. Der vil være tale om en bagudbetaling. Se mit svar vedrørende skat ovenfor...

Dvs. ca 4000 x 4 eller 5 = det udbetalte beløb altså netto.

Troede kun jeg ville få måske  9000 udbetalt? 

Anmeld Citér

25. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Dvs. ca 4000 x 4 eller 5 = det udbetalte beløb altså netto.

Troede kun jeg ville få måske  9000 udbetalt? 

Der vil være tale om et bruttobeløb - altså før skat. Ugesatsen er så vidt jeg kan se 4.180,00 kr, så denne ganges med antallet af uger og så fratrækkes din skatteprocent...

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Der vil være tale om et bruttobeløb - altså før skat. Ugesatsen er så vidt jeg kan se 4.180,00 kr, så denne ganges med antallet af uger og så fratrækkes din skatteprocent...

ok men der er vel og atp mm? 

Suk.... hvordan regner man skatteprocent? Ja jeg burde jo nok vide det men kan ikke samle tankerne og husker det ikke. Regning har aldrig været min stærke side

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

Bare glem det jeg fandt en side der kan beregne det. Mange tak. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.