Pligter og lommepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.985 visninger
15 svar
26 synes godt om
21. januar 2016

Skouboe

Hvordan gør I? Og hvor gamle er jeres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

sandramor

Skouboe skriver:

Min den store er 10..... hun har en ting hun skal hver dag...... Vi laver et skema så hun kan se hvad hun skal hver dag... Det kan være vasketøj, tømme opvaskemaskinen,  rydde på på værelset..... Så får hun 50kr i ugen  laver hun ikke noget så giver det ikke noget.... Vil hun tjene ekstra laver hun ekstra pligter 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Skouboe

sandramor skriver:

Min den store er 10..... hun har en ting hun skal hver dag...... Vi laver et skema så hun kan se hvad hun skal hver dag... Det kan være vasketøj, tømme opvaskemaskinen,  rydde på på værelset..... Så får hun 50kr i ugen  laver hun ikke noget så giver det ikke noget.... Vil hun tjene ekstra laver hun ekstra pligter 

Hvor gammel var hun da I startede?

Anmeld Citér

22. januar 2016

sandramor

Skouboe skriver:

Hvor gammel var hun da I startede?

Åårh jeg mener hun var omkring 8 da vi startede på lommepenge og pligter 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Lunae

Skouboe skriver:

Nu er mine børn kun 2 og 5 år, så de har ikke faste huslige pligter, men er begge gode til at hjælpe med at dække bord, tømme opvasker og rydde op/af. 

Når ungerne bliver så store at de skal have lommepenge, tænker jeg et fast beløb uanset indsatsen herhjemme. Jeg synes det er en forkert mentalitet, at man han skal have penge for at hjælpe til i hjemmet - det skal være en selvfølge.

Anmeld Citér

22. januar 2016

helle85

Skouboe skriver:

her er vi lige startet med freja (8 år) har 3 opgaver hun har været med til at vælge så hun  tømme opvaskemaskine, smørrer sin madpakke og holde orden på værelset, så få hun 100 hver den første. hvis der er dage hun ikke vil så bliver der trukket 3 kr.

halvdelen af de penge hun få bliver sparet op

lucas ( 9 men er letter mental rataderet) få  3 kr hver dag nå han har lavet sine opgaver ( han kan ikke det der med nå tingene først kommer flere dage efter)

og han dækker bord, tager ud af bordet og smørrer sin madpakke og der skal nogen af pengene også spares op

Anmeld Citér

22. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Vi talte om det den anden dag (baby på vej) - og jeg vil gerne gøre det nogenlunde som mine forældre gjorde med mig (sikkert meget klassisk).

Penge og dét at hjælpe til herhjemme, kommer derfor ikke til at blive koblet sammen for os. Man skal hjælpes ad om opgaverne derhjemme fordi man er en familie, hvor alle deltager - ikke fordi det giver kontant afregning. Ved siden af får mine børn formentlig et ugentlig beløb som lommepenge, hvoraf de opfordres til at sparre nogle af dem op til større ting de ønsker sig...

Anmeld Citér

22. januar 2016

charthys

Skouboe skriver:

Vores er 5,10 og 11.

Det er mere eller mindre frivilligt om man vil have pligter, (der er selvfølgeligt undtagelser, hvor man skal hjælpe til) men der er kun lommepenge hvis man hjælper til. Som udgangspunkt takseres 5 kr pr job, altså fx opvasketøm eller tøj på plads. Større job, at hjælpe til med at klippe hæk fx, forhandles der om. Så er det op til dem selv hvor motiverede de er for at tjene lommepenge, og jeg mener at pengene kommer til at betyde mere for dem.

Anmeld Citér

22. januar 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Min søn er 4 år og har et enkelt job, han tømmer skraldespand, han får 4 kr hver gang. 

Vi vil gerne lave et skema, hvor han kan se hvad han skal den pågældende dag. 

Han dækker også tit bord og hjælper med at vaske tøj. 

Han støvsuger også sit eget værelse, hvor jeg lige støvsuger efter 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Mine datter på 11 år skal gøre rent ved sine dyr (marsvin) og gøre rent på værelset.

Min søn på 9 år dækker bord og tager af bordet.

De får hver 50 kr om ugen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.