Rygestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
12 svar
9 synes godt om
21. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg er meget nygravid. Og med graviditeten følger der selvfølgelig osse rygestop 

Men hvordan griber man lige det an?!?

Jeg får voldsomme abstinenser og er meget agressiv når jeg prøver. 

Så. Giv mig jeres bedste råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Sedigfor

Mit bedste råd " fra en som selv er stoppet " tag dig sammen og stop og stå ved det. Alt kommer jo an på hvorfor man ik kan stoppe.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Michella2

Prøv appen xhale 

den giver god motivation og der kan du også ringe til et nummer når du er i krise.. Den fortæller blandt andet hvor mange penge du har sparet gennem dit rygestop samt antal cigaretter du har sparet din krop for.

har været 100% røgfri i 23 dage nu 

jeg kvittede røgen da jeg blev gravid, men faldt desværre i halvandet år senere igen.. Nu det op på hesten igen og kvitte røgen for life 

og det går fantastisk! Men de første 14 dage er rent helvede, det kommer du desværre nok ikke uden om 

Anmeld Citér

21. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er meget nygravid. Og med graviditeten følger der selvfølgelig osse rygestop 

Men hvordan griber man lige det an?!?

Jeg får voldsomme abstinenser og er meget agressiv når jeg prøver. 

Så. Giv mig jeres bedste råd 

Jeg brugte e-kvit (app til rygestop ) den har både forøvelser hvor man lægger planer for hvad man skal gøre når trangen melder sig  

Herudover så planlagde jeg stopdato 2 eller 3 uger ude i fremtiden ... Og overholdt den !  

Dagen før min stopdato smed jeg om aftenen mine cigaretter i skraldespanden

Jeg havde trappet ned til 2-3 cigaretter om dagen i løbet af de 2-3 uger ..faktisk i løbet af den første uge - så holdt jeg mig bare dernede indtil stopdag ...

Jeg har i dag fået en mail fra app'en på at jeg har været røgfri i 80 dage ... Jeg har stadig gajoler på mig hele tiden når jeg er ude - for det er typisk når jeg venter på bussen i lidt længere tid at trangen melder sig - eller den er stort set holdt op men for tilfældets skyld har jeg gajoler i lommen så jeg kan tænke på noget andet  

Held og lykke og god arbejdslyst 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Anonym trådstarter

Mange tak alle sammen. Det skal prøves med en app 

Anmeld Citér

21. januar 2016

grinny

Mit bedste råd - accepter at du bliver gal og sur 

Få venner, familie og kæreste/mand til at forstå at sådan er det lige nu, men hellere en uge i arrigskab end et liv i røg 

Mit var værst i 1 uge og efter 3 uger var jeg ikke arrig mere 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Mortil2drenge<3

For mig synes jeg ikke det var svært at stoppe men det var hårdt og det er det stadig det der hjælper på mig er at gå ind og læse de skræmmende ting ved graviditet og rygning det får mig til at holde tilbage... 

For eksempel at nikotin går ind og tager ilten fra baby  

held og lykke med dit rygestop, er sikker på du godt kan

Anmeld Citér

21. januar 2016

fo82

Læs bogen "endelig ikke-ryger" 

abstinenser fra nikotin er forsvindende små, det svarer til at føle sult...

det at du bliver sur og tvær er fordi du føler at du giver afkald på noget - vend den om... Læs bogen og du vil forstå hvad jeg mener.... 

Mig uanset hvor skidt du mener du har det er det IKKE ok at lade det gå ud over se mennesker der er omkring dig...

Anmeld Citér

22. januar 2016

fruD

Jeg brugte også xhale (deres hjemmeside) og jeg tænkte at for hver smøg jeg tog ville min baby få risiko for astma, bronkitis, skulle have maske og slanger mm. Det vil jeg ikke have siddende på mig. Jeg stoppede da jeg blev gravid med den ældste og har holdt det lige siden (5,5 år nu). For det ville være dumt at begynde igen. Dog kan jeg stadig have lyst den dag i dag men det er nemt nok at styre lysten.

Pøj pøj og hvis kan jeg, kan du også :-) 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

Tak. Hvor er i søde. Har downloadet xhale nu så skal bare igang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.