Hvad spiser I normalt om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2009

Miamaja

Nena skriver:

Morgenmad: Havregryn med skummetmælk, rosiner og hakkede mandler, havregrød, eller nr. 2 grød fra Irma 

Formiddag: Cherrytomater og agurk skåret i skiver, evt plus nogle mandler og hjemmelavet knækbrød

Frokost: ofte rester fra aften før, eller rugbrød med pålæg

Eftermiddag: bolle og frugt - underviser ofte sidst på eftermiddagen så skal have en masse energi. 

Aften: altid varm mad, med mindre jeg skal til møde eller lignende. Igår var det en drikkeyoghurt og hjemmelavet knækbrød og frugt som jeg kunne have med på farten. Idag er det hjemmelavet pizza

Sen aften: har en dårlig vane med slik, men prøver at være sukkerfri, så pt er det mandler eller frugt eller et glas cola light. Jeg spiser næsten aldrig fordi jeg er sulten sen aften, men for det meste for hyggenskyld. Vores aftensmad ligger normalt ved en 8-9 tiden, så det er jo næsten det andre vil betegne som senaften 

vægt på mig eller min mad??

din egen vaegt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

Miamaja

christina2412 skriver:

om morgen 1 bolle med ost eller cornflakes

formiddag æbler pære blommer vindruer forskelligt.

middag 2 stk rugbrød

eftermiddag 1 knækbrød og frugt.

aftensmad igår frikadeller med pore gulerødder kartofler og persillesauce

sener på aften ja lige noget frugt igen hi hi kan slet ikke undværre frugt nu jeg er gravid.

og mellem 2 og 2 1/2 l vand kan ikke have andet da jeg har meget halsbrand.

jeg har taget 8 kg på nu så skal passe på for er overvægtig i forevejen.

christina 32+6

wow. jeg er helt overrasket over du er overvaegtig og gravid ifb med det du spiser. jeg spiser selv ca. det dobbelte

Anmeld

23. september 2009

Miamaja

malou skriver:

hmmmmmm... jeg er rigtig usund.... drikker en kop kaffe og spiser som regel først langt efter middag.... det er en dårlig vane jeg har haft i mange år og er svært at bryde. Blevet en smule bedre efter jeg har fået Victor fordi så står jeg jo alligevel og laver hans mad. Men ellers spiser jeg først til aften.... Men når vi har gæster eller jeg er ude så elsker jeg brunch og spiser rigeligt..

knus malou

hehe lyder nodagtig som min mand- han kan gaa en hel dag uden at spise og indtage et stort maaltid om aftenen som det eneste.
hvis jeg prover paa det samme bliver jeg helt daarlig, svimmel og begynder at ryste.... saa jeg kan slet ikke undvaere maaltider.

Anmeld

23. september 2009

Miamaja

suanne85 skriver:

Syntes det er svært at sige. Spiser ikke det samme hver dag.

Kan måske spise havregrød den ene morgen og yoghurt den anden morgen.

Og aftens mad er det måske rugbrød en dag og så kartofler og kød en anden dag

det er mere generalt og portionsmaessigt jeg taenker paa. jeg er godt klar over folk ikke spiser det samme hver dag.
men mennesker er generalt vane- mennesker og derfor er der ofte nogle ligheder indenfor hvornaar man spiser og hvor meget og hvilken type mad er den mest alm. form man indtager.

f.eks vi spiser meget varieret men det er i reglen altid kod, salat/grontsager til aftensmad hjemme hos os i reglen og meget af det. frugter spises osse hver dag men er som regel forskellige frugter f.eks. dvs mad ligger indenfor nogle madgrupper som f.eks brod, kod, maelkeprodukter, frugt og gront m.m/

Anmeld

23. september 2009

Miamaja

Hmm der er mange der spiser hvaregrod til morgenmad - det gor jeg som regel ogsaa selv plus minus selvfolgelig, det maa vaere noget dansk kultur, tror jeg

ud fra jer som har svaret, synes jeg ikke I spiser specielt meget. faktisk synes jeg det er lidt i generalt spiser.
jeg spiser generalt meget varieret og meget af det og sparer aldrig paa fedtet dvs. jeg spsier gerne masser af smoreost og bagels og bager boller med smor til- elsker at lave sauce til aftensmaden m.m.
jeg spsier dog sjaledent kager og slik. men naar jeg gor, saa giver jeg den ogsaa gas. og saa er det 2 poser slik der er vaek i lobet af 1-2 dage og kan nemt spise en hel pose chips eller pose popcorn eller 2 helt alene.
men saa har jeg faaet behovet daekket og rore det ikke i flere mdr.
min vaegt er 62 kg og er ikke overvaegtig.

Anmeld

23. september 2009

Jordbærpigen

En typisk dag for mig kunne se således ud:

Morgen: 2 stk. frugt skåret i stykker, lidt müsli med masser af fibre og lidt skummetmælks yoghurt
Formiddag: 1-2 stk frugt
Middag: 2 stk. rugbrød gerne med fisk, 2 tomater, 1 stk. agurk
Eftermiddag: Lidt frugt/grønt og en håndfuld mandler
Aften: 1 ret varm mad med salat eller andet grønt som tilbehør og ris/kartofler/pasta
Sen aften: 1 stk frugt, lidt mørk chokolade eller lidt nødder alt efter humør

Min vægt er pt. ca. 53 kg

Anmeld

23. september 2009

Janep

morgn : 1 med pålæg eller en bolle med pålæg eller en skål cornflakes.

formidag. en halv skive brød eller en rundstyk. med pålæg

midag: 2 stk brød

eftermidag. er æble eller hva der lige er af frugt.

aften: varm aftensmad en stor potion

Anmeld

23. september 2009

Janep

nå ja.. jeg vejer 55 kg

og så ska man li tænke på en jeg er i uge 19 så det vejer os lidt

Anmeld

23. september 2009

Vingummien

Miamaja skriver:

det er mere generalt og portionsmaessigt jeg taenker paa. jeg er godt klar over folk ikke spiser det samme hver dag.
men mennesker er generalt vane- mennesker og derfor er der ofte nogle ligheder indenfor hvornaar man spiser og hvor meget og hvilken type mad er den mest alm. form man indtager.

f.eks vi spiser meget varieret men det er i reglen altid kod, salat/grontsager til aftensmad hjemme hos os i reglen og meget af det. frugter spises osse hver dag men er som regel forskellige frugter f.eks. dvs mad ligger indenfor nogle madgrupper som f.eks brod, kod, maelkeprodukter, frugt og gront m.m/

Oki, ik altid jeg spiser morgenmad.

Aften f vi altid kød, jeg kan ikke undvære kød så det skal vi have. Middagsmad er som regl brød med pålæg eller rester fra aftensmaden før

Anmeld

23. september 2009

Miss BananaHammock

Miamaja skriver:

din egen vaegt

okay. den er 65kg   og er 170.

fedt% er 23 så jeg er meget normal!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.