Hvad spiser I normalt om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.796 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. september 2009

Miamaja

Lidt nysgerrig og en lille undersogelse af madvaner og vaegt.

Altsaa hvad spiser I i lobet af en hel dag i reglen, fra morgen til aften (nat) og alle smaa mellemmaaltider inklusiv og vaegt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

TbCp

Miamaja skriver:

Lidt nysgerrig og en lille undersogelse af madvaner og vaegt.

Altsaa hvad spiser I i lobet af en hel dag i reglen, fra morgen til aften (nat) og alle smaa mellemmaaltider inklusiv og vaegt!

Jamen lige nu er vi på kur, kører på 3. uge og vores madindtag er meget kontrolleret.
Så det står på lidt havregryn til morgenmad, lidt frugt eller gulerødder til fomiddag. 3 skiver kartoffelrugbrød med pålæg til middag. Lidt frugt til eftermiddag vi man er sulten, aftensmad som igår stod på ris og kødsovs med salat, og sen aften lidt a-38 med frugtstykker hvis vi er sultne.

Anmeld

23. september 2009

Vidunderligeunger

morgen:en gulerodsbolle med pålæg

middag: 2-3 stykker rugbrød med pålæg + 1 el. 2 frugter.

aftensmad(igår): flynder med kartofler og persillesovs.

sen aften hvis vi er sultne: ex. spejlæg på rugbrød.. el. frugter.

- gad vide om det overhovedet er godt og sundt nok??

vejer 56kg er 170 høj. drikker 1-1½ liter vand om dagen max et glas mælk, pga lidt mælkeallergi ved for meget af dette.

Anmeld

23. september 2009

Miss BananaHammock

Morgenmad: Havregryn med skummetmælk, rosiner og hakkede mandler, havregrød, eller nr. 2 grød fra Irma 

Formiddag: Cherrytomater og agurk skåret i skiver, evt plus nogle mandler og hjemmelavet knækbrød

Frokost: ofte rester fra aften før, eller rugbrød med pålæg

Eftermiddag: bolle og frugt - underviser ofte sidst på eftermiddagen så skal have en masse energi. 

Aften: altid varm mad, med mindre jeg skal til møde eller lignende. Igår var det en drikkeyoghurt og hjemmelavet knækbrød og frugt som jeg kunne have med på farten. Idag er det hjemmelavet pizza

Sen aften: har en dårlig vane med slik, men prøver at være sukkerfri, så pt er det mandler eller frugt eller et glas cola light. Jeg spiser næsten aldrig fordi jeg er sulten sen aften, men for det meste for hyggenskyld. Vores aftensmad ligger normalt ved en 8-9 tiden, så det er jo næsten det andre vil betegne som senaften 

vægt på mig eller min mad??

Anmeld

23. september 2009

Honningblomst

Det kan jeg altså ikke lige skrive ned...det er da forskelligt...jeg spiser alt muligt og på alle milige tidspunkter.
Jeg spiser sundt, varieret og mange gange om dagen og min vægt passer til min højde...dvs jeg vejer det jeg skal.

Anmeld

23. september 2009

christina2412

om morgen 1 bolle med ost eller cornflakes

formiddag æbler pære blommer vindruer forskelligt.

middag 2 stk rugbrød

eftermiddag 1 knækbrød og frugt.

aftensmad igår frikadeller med pore gulerødder kartofler og persillesauce

sener på aften ja lige noget frugt igen hi hi kan slet ikke undværre frugt nu jeg er gravid.

og mellem 2 og 2 1/2 l vand kan ikke have andet da jeg har meget halsbrand.

jeg har taget 8 kg på nu så skal passe på for er overvægtig i forevejen.

christina 32+6

Anmeld

23. september 2009

Vingummien

Syntes det er svært at sige. Spiser ikke det samme hver dag.

Kan måske spise havregrød den ene morgen og yoghurt den anden morgen.

Og aftens mad er det måske rugbrød en dag og så kartofler og kød en anden dag

Anmeld

23. september 2009

malou

hmmmmmm... jeg er rigtig usund.... drikker en kop kaffe og spiser som regel først langt efter middag.... det er en dårlig vane jeg har haft i mange år og er svært at bryde. Blevet en smule bedre efter jeg har fået Victor fordi så står jeg jo alligevel og laver hans mad. Men ellers spiser jeg først til aften.... Men når vi har gæster eller jeg er ude så elsker jeg brunch og spiser rigeligt..

knus malou

Anmeld

23. september 2009

Becks

En typisk dag ser saadan her ud for mig, efter jeg er begyndt mit vaegttab:
Morgen: 2 dl youghurt natural, enten med mysli eller med frisk frugt i.

Formiddag: En riskiks og et stykke frugt.

Frokost: Ofte rester fra dagen foer, ellers 1 1/2 skive rugbroed, med hamburgerryg, leverpostej og ost. Agurk, cherrytomater, peberfrugter.

Eftermiddag: Et stykke frugt

Aftensmad: Somregel er det kylling filet, enten i gryderetter med ris eller pasta, eller stegt paa panden og med ris til. Spiser groentsager til, som jeg enten har puttet i gryderetten eller kogt paa almindeligvis.

Sen aften: En bolle eller et stykke frugt.

Inden jeg begyndte mit vaegttab, spiste jeg det samme til hovedmaaltiderne, bare en 2-3 portioner mere, og til alle mellemmaaltiderne var det slik * 900

Knus Beck - Som indtil videre har tabt 9,8 kg

Anmeld

23. september 2009

Lone Jakobsen

jamen en tilfældig dag ville se sådan ud:

morgen: havregryn med minnimælk og sukker
formiddag: bolle, kage eller frugt
middag: rester fra aftensmad, evt lidt rugbrød eller et pølsehron
eftermiddag: frugt eller brød
aften: varmt mad med rå grøntsager (mindst 3 slags)

jeg kæmper med en rigtig stor trang til sukker... jeg arbejder hårdt med den og i perioder går det rigtigt godt.... men det er svært.
i weekenden drikker vi sodavand til aftensmaden, men ellers er det isvand.
fredag er der slik til disney sjov
min vægt er helt normal, men jeg er stadig lidt "løs" efter den sidste fødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.