langt fint hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2016

AJ14

Tak for svar alle sammen. Må ud og se om jeg kan få sådan en børste også en af de balsam spray. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Anonym

AJ14 skriver:

Hej. 

Nogen gode råd til børn med langt fint hår, som ugler nemt.Hårbørstningen er et mareridt nogen gange. Er der nogle hårbørster som er bedre end andre eller noget balsam spray som er neutralt uden alt muligt krads i ?  Eller andre gode råd. ?  

Jeg bruger altid en omgang hårkur efter en hårvask. Derefter tørre jeg med en hårtørre indtil håret er fuldstændig tørt, det må ikke være det mindste vådt. Så begynder jeg at rede, starter med at rede spidserne ud og arbejder mig langsomt længere og længere op. Vi har prøvet mange forskellige børster der skulle være gode til filtret hår, men jeg synes bare at det er som om at det kun skjuler uglerne og ikke løser selve problemet. Der udover bliver håret altid sat i en fletning ved sengetid.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Skouboe

Jeg ved at det ikke hjælper dig, men vi valgte at klippe min datter korthåret af samme årsag. Nu har hun den fedeste frisure og er aldrig ked af at få børstet hår

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. januar 2016

AJ14

Skouboe skriver:

Jeg ved at det ikke hjælper dig, men vi valgte at klippe min datter korthåret af samme årsag. Nu har hun den fedeste frisure og er aldrig ked af at få børstet hår

Hun er ellers fin med kort hår. Men der er rama-skrig her hvis det overhovedet kom på tale med kort hår 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Skouboe

AJ14 skriver:

Hun er ellers fin med kort hår. Men der er rama-skrig her hvis det overhovedet kom på tale med kort hår 

Silja hun hang også lidt med hovedet, indtil alle fortalte hende hvor godt hendes nye hår var til hende. Selv pædagogerne kom og fortalte hvor godt håret passede til hende - nu fryder hun sig bare lidt, når storesøster skal have redt håret igennem.

Hendes hår er kraftigere, og bliver derfor ikke så tjavset og filtret, så hun klarer sig med bad og balsam hver 2. dag og en tangle teezer børste - og så håret i en hestehale.

Anmeld Citér

21. januar 2016

GUSO

Jeg kan anbefale hårolie fra aveda det hedder dry remedy, helt fantastisk, en anelse dyrt men meget drøjt i brug og så virker det bare.. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Benjamins'mor

Min datter på 2's hår ugler vildt nemt, vi bruger balsam i badet og balsam spray når vi reder det om morgenen. Og her er det heller ikke nogen nem opgave, hun skriger, vrider sig og bliver mega sur.

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym

Herhjemme med nu 16 måneders langhåret pige ( af sin alder)  tyndt tjavset. 

Minus sæbe ogdiverse. 

Lidt olie o badevandet. En stor bred alm hårbørste evt rema den store firkantede . Hun syntes ej altid det er morsomt men sidder klar med elastik til at sætte i. Sætter det altid op da vi er igang med projekt lang pandehår. 

Tænker hvad med at sætte en lydbog eller lignende på så fokus flyttes. Og man skal være shhh stille imens ;-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.