Løs negl på tå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.526 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. januar 2016

Anonym trådstarter

Hjælp mig lige. Manden og jeg er ikke enig. Knægten har en tå med en løs negl. Ved ikke hvad der er sket, men tåen er rød og neglen sidder meget løst. Vi har igennem nogle dage haft den i sæbe vand , men den bliver ved med at se rød ud. Vi er ikke helt enig om det et læge krævende. Jeg syntes bestemt lægen skal kikke på den ( men gider heller ikke virke som en totalt pyller mor ) det første billede er fra mandag , det andet fra lige nu efter sæbebad. Mon neglen skal fjernes ?

Hvad tænker I ?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

SandraXOXO

Av for satan jeg ville lige runde lægen. Det ser ikke alvorligt ud. Men alligevel slemt nok til at jeg ville bekymre mig og ta en tur til læge for en sikkerhedsskyld. 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Av for satan jeg ville lige runde lægen. Det ser ikke alvorligt ud. Men alligevel slemt nok til at jeg ville bekymre mig og ta en tur til læge for en sikkerhedsskyld. 

Vi kan nemlig ikke helt blive enig om , hvad vi skal . Han klager ikke over den. Men pæn er den jo ikke ligefrem. Må prøve at give lægen et kald i morgen

Anmeld Citér

20. januar 2016

Pikku Myy

Jeg synes I skal håbe at den falder af selv. Det er bestemt ikke rart at få hevet en negl af, så hvis det kan undgåes vil det nok være at foretrække.

Min søn slog sin storetånegl på et tidspunkt, og det tog et godt stykke tid før den faldt af af sig selv. Måske 7-10 dage (min kæreste tror mere ...). Hvis den ikke bare kan vokse videre, skal den selvfølgelig af inden den nye negl begynder, men I har god tid. Det tager tid for sådan fætter at komme i gang igen.

I skal være opmærksom på at det ikke må blive betændt, men det er der jo intet der må

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg synes I skal håbe at den falder af selv. Det er bestemt ikke rart at få hevet en negl af, så hvis det kan undgåes vil det nok være at foretrække.

Min søn slog sin storetånegl på et tidspunkt, og det tog et godt stykke tid før den faldt af af sig selv. Måske 7-10 dage (min kæreste tror mere ...). Hvis den ikke bare kan vokse videre, skal den selvfølgelig af inden den nye negl begynder, men I har god tid. Det tager tid for sådan fætter at komme i gang igen.

I skal være opmærksom på at det ikke må blive betændt, men det er der jo intet der må

Tror bestemt den falder af, den sidder meget løst fast. Men når tåen er rød er der så ikke betændelse i ?? Ikke så meget neglen det bekymre mig mere den er så rød, dog blevet en andelse bedre.

Anmeld Citér

20. januar 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Tror bestemt den falder af, den sidder meget løst fast. Men når tåen er rød er der så ikke betændelse i ?? Ikke så meget neglen det bekymre mig mere den er så rød, dog blevet en andelse bedre.

Ud fra billedet, synes jeg ikke den ser betændt ud. Er den varm? Spændt? Gør det ondt når man trykker på den? Kan han gå uden at være generet?

Anmeld Citér

20. januar 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Og så måske alligevel, jeg synes faktisk at det ser ud som om tåen på det nederste billede (som er det nyeste?) er en smule hævet i forhold til det øverste ...

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Ud fra billedet, synes jeg ikke den ser betændt ud. Er den varm? Spændt? Gør det ondt når man trykker på den? Kan han gå uden at være generet?

Syntes ikke den virker varm, men må under ingen omstændigheder rører ved den. Han går fint på den . Den er øm men han virker ikke påvirket som sådan. Vi har badet den et par gange om dagen og pakket den i plaster om natten . 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Og så måske alligevel, jeg synes faktisk at det ser ud som om tåen på det nederste billede (som er det nyeste?) er en smule hævet i forhold til det øverste ...

Det nederst er fra idag lige efter fodbad. Det øverst er fra mandag. Syntes ikke den virker hævet i sammenligning med tåen på den anden fod. Som også er rød . Han bider / piller sine negle så der ofte går betændelse i. Ved faktisk ikke om det er det som er sket med denne også.

Anmeld Citér

20. januar 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Det nederst er fra idag lige efter fodbad. Det øverst er fra mandag. Syntes ikke den virker hævet i sammenligning med tåen på den anden fod. Som også er rød . Han bider / piller sine negle så der ofte går betændelse i. Ved faktisk ikke om det er det som er sket med denne også.

Hvis den ikke er hævet, tror jeg ikke den er betændt. Jeg tror nok du skal opdage det, hvis det sker. Du virker meget obs

Jeg tvivler stærkt på at han har pillet/bidt sin negl i stykker. Det ligner han har fået et eller andet ned over den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.