Spørgsmål vedr. sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2016

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Så er spørgsmålet om du er uarbejdsdygtig i et hvert erhverv. Eller kun uarbejdsdygtig i den stilling du er ansat i. 

Kun uarbejdsdygtig i det område af mit erhverv jeg arbejder nu som det ser ud. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Så ville jeg vente på, at de i stedet opsagde dig...

Det er bare ikke rart for mig for ønsker jo ikke komme tilbage og inden de opsiger kan det være de tager mig til sygefraværssamtale mm og det har jeg ikke lyst til.

Anmeld Citér

21. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det er bare ikke rart for mig for ønsker jo ikke komme tilbage og inden de opsiger kan det være de tager mig til sygefraværssamtale mm og det har jeg ikke lyst til.

Og det kan jeg sådan set godt forstå. Men du må skelne imellem om du er syg, eller om du ikke har lyst (også selvom virkeligheden ikke er så sort/hvid). For sidstnævnte gør desværre, at hvis du selv vælger at sige op, vil du være dårligere stillet ift. dagpenge...

Anmeld Citér

21. januar 2016

Anonym trådstarter

Og det kan jeg sådan set godt forstå. Men du må skelne imellem om du er syg, eller om du ikke har lyst (også selvom virkeligheden ikke er så sort/hvid). For sidstnævnte gør desværre, at hvis du selv vælger at sige op, vil du være dårligere stillet ift. dagpenge...

Jeg er sygemeldt i samråd med min læge. jeg kan ikke arbejde somd et er nu.

Anmeld Citér

21. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg er sygemeldt i samråd med min læge. jeg kan ikke arbejde somd et er nu.

Det forstår jeg godt. Og derfor vil det være rigtig dumt af dig at sige op, når nu det skyldes sygdom.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Anonym trådstarter

Det forstår jeg godt. Og derfor vil det være rigtig dumt af dig at sige op, når nu det skyldes sygdom.

Ja men det er da også endnu mere dumt at lade være at sige op når nu jeg ved jeg ikke skal tilbage. Det er da at misbruge arb.pladsen synes jeg men også en psykisk belastning for mig da jeg ikke ønsker at komme til opfølgningssamtale på arb. velvidende om jeg ikke skal tilbage. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

sandramor

Anonym skriver:

Ja men det er da også endnu mere dumt at lade være at sige op når nu jeg ved jeg ikke skal tilbage. Det er da at misbruge arb.pladsen synes jeg men også en psykisk belastning for mig da jeg ikke ønsker at komme til opfølgningssamtale på arb. velvidende om jeg ikke skal tilbage. 

Sygedagpengelovens paragraf 7 siger du skal være uarbejdsdygtig grundet egen sygdom...... Hvis du godt kan varetage er andet job kan kommunen vælge at raskmelde dig på en paragraf 7 stk 3 som hedder bred vurdering som siger man skal lave sin vurdering på et bredere grundlag... Altså hvis der vurderes du kan varetage andet job med andre funktioner så er det et andet job du skal finde dig 

lovgivningen er ret stram på det område 

Anmeld Citér

21. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Mit svar tog ikke hensyn til din arbejdsgiver, men udelukkende til dig. Jeg forstod det som om at du var i en svær situation og ville sikre dig imod karantæne. Hvad du moralsk set oplever som mest rigtigt, står dig helt frit for - og det er jo kun glædeligt hvis du kan sige op, finde noget andet og ikke være sygemeldt...

Anmeld Citér

21. januar 2016

Anonym trådstarter

Mit svar tog ikke hensyn til din arbejdsgiver, men udelukkende til dig. Jeg forstod det som om at du var i en svær situation og ville sikre dig imod karantæne. Hvad du moralsk set oplever som mest rigtigt, står dig helt frit for - og det er jo kun glædeligt hvis du kan sige op, finde noget andet og ikke være sygemeldt...

Tak. er sygemeldt nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.