Spørgsmål vedr. sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.114 visninger
18 svar
1 synes godt om
20. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har kigget på hjemmesider og kan ikke helt finde frem til svar. Prøver selvfølgelig at kontakte min Akasse når telefonerne åbner men jeg ville høre om nogen ved om jeg vil kunne få sygedagpenge trods jeg siger op i prøveperioden eller vil jeg få karantæne? Eller er det kun almindelig dagpenge man får karantæne for? 

Jeg har snakket med min læge og han vil sygemelde mig. Vi har snakket om at jeg nok ikke skal tilbage i samme fag eller område ihvertfald. Har læst at man kan undgå karantæne hvis man har en lægeerklæring vedr. helbredet og at man derfor kan opsige sin stilling i prøvetiden uden karantæne men kan ikke finde ud af om det er rigtigt. Nogen der ved noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

rikke33n

Anonym skriver:

Jeg har kigget på hjemmesider og kan ikke helt finde frem til svar. Prøver selvfølgelig at kontakte min Akasse når telefonerne åbner men jeg ville høre om nogen ved om jeg vil kunne få sygedagpenge trods jeg siger op i prøveperioden eller vil jeg få karantæne? Eller er det kun almindelig dagpenge man får karantæne for? 

Jeg har snakket med min læge og han vil sygemelde mig. Vi har snakket om at jeg nok ikke skal tilbage i samme fag eller område ihvertfald. Har læst at man kan undgå karantæne hvis man har en lægeerklæring vedr. helbredet og at man derfor kan opsige sin stilling i prøvetiden uden karantæne men kan ikke finde ud af om det er rigtigt. Nogen der ved noget?

Du får ikke karantæne ved opsigelse under sygdom. 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Det sagde kommunen også. Det er a-kassen der kan give karantæne. 

Så jeg kan opsige min stilling 14 dages varsel og er syg i opsigelsesperioden. derefter modtager jeg dokumenter fra kommunen. til udfyldelse. 

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg ved jeg ikke skal melde mig ledig når jeg er sygemeldt for så mister jeg retten til sygedagpenge. Men spørgsmålet er kan jeg kigge jobannoncer og søge jobs samt gå til jobsamtaler når jeg er på sygedagpenge? Eller skal man melde sig rask og så melde sig ledig til akassen? Tænker bare hvis man fik job og raskmeldte sig inden jobstart så var man jo ikke afhængig af akassens støtte. 

Anmeld Citér

20. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg vil ikke tro at det stiller dig bedre, at du selv siger op. Du er syg, og skal derfor sygemelde dig i stedet...

Anmeld Citér

20. januar 2016

CutieKiwi

Jeg ved jeg ikke skal melde mig ledig når jeg er sygemeldt for så mister jeg retten til sygedagpenge. Men spørgsmålet er kan jeg kigge jobannoncer og søge jobs samt gå til jobsamtaler når jeg er på sygedagpenge? Eller skal man melde sig rask og så melde sig ledig til akassen? Tænker bare hvis man fik job og raskmeldte sig inden jobstart så var man jo ikke afhængig af akassens støtte. 

Hvis du søger job mens du er på sygedagpenge så stopper de med at udbetale sygedagpenge til dig. Kender ikke din historie, men hvis du er rask til at søge job skal du raskmelde dig og melde dig ledig ved akassen.

Anmeld Citér

20. januar 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Du må ikke søge job, mens du er sygemeldt, det må du heller ikke, hvis du f.eks. er deltidssygemeldt, du skal være tilbage på normale kår, før du må.

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg vil ikke tro at det stiller dig bedre, at du selv siger op. Du er syg, og skal derfor sygemelde dig i stedet...

Jeg er sygemeldt i min prøveperiode og jeg ønsker ikke at vende tilbage. 

Anmeld Citér

20. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg er sygemeldt i min prøveperiode og jeg ønsker ikke at vende tilbage. 

Så ville jeg vente på, at de i stedet opsagde dig...

Anmeld Citér

20. januar 2016

A&F

Så er spørgsmålet om du er uarbejdsdygtig i et hvert erhverv. Eller kun uarbejdsdygtig i den stilling du er ansat i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.