5 uger henne og dårlig ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. januar 2016

debattør-35738

Hej de damer jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid i 5. Uge. Men glæden Er kort. Jeg har det a h til. Jeg har ondt i min mave, en fornemmelse af at skulle have min menstruation og som om jeg er køresyg/ har tømmermænd. Ikke særlig rart. Ikke nok med det, så er jeg hele tiden sulten, men hver han. Jeg spiser har jeg ingen appetit og bliver dårlig over den smule mad jeg får indenbords. Har ligget syg i 4 dage fra arbejdet nu, nogen andre der har prøvet det? For lægen mener ikke at der er noget alvorligt i det, og vil bare gerne høre om jeg er den eneste der er så uheldig at have det så dårligt ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2016

Camilze

Din krop skal lige vænne sig til, at den ikke skal have menses, derfor oplever mange kvinder menses lignende smerter i starten. 
Det andet du er så uheldig at have, er den fantastiske "morgenkvalme", der for mit vedkommende varede fra jeg stod op til jeg gik i seng. Min appetit var der, men lysten til mad var der ikke. Jeg skulle ofte kaste op, når jeg har spist. Hvis du slet ikke kan holde mad i dig, skal du kontakte din læge, så du kan få kvalmenedsættende og evt. drop, hvis det er virkelig slemt. 

For mit vedkommende virkede mariekiks og tandpasta fantastisk på min kvalme. De første tre måneder var virkelig hårde pga. kvalme for mit vedkommende. 

Anmeld Citér

19. januar 2016

debattør-35738

Jeg kan sagens holde maden i mig. Har ikke kastet op endnu. Bliver bare rigtig dårlig hver gang jeg får mad og faktisk også når jeg ikke får mad. 

Så er lidt ved at gå ud af mit gode skind. 

Føler ikke jeg laver andet end at sove og så når jeg er vågen er jeg dårlig �� 

Men rart at høre jeg ikke er de eneste. Glæder mig bare til at jeg kan glæde mig over at jeg er gravid. For lige nu, er der ingen glæde overhovedet ��

Anmeld Citér

19. januar 2016

debattør-35738

Men hvordan klarede du at arbejde ? 

Hvis du altså gjorde det. For lige nu har jeg været syg siden i torsdags ��

Anmeld Citér

19. januar 2016

Camilze

debattør-35738 skriver:

Men hvordan klarede du at arbejde ? 

Hvis du altså gjorde det. For lige nu har jeg været syg siden i torsdags ��

Mariekiks. Jeg sørgede for at have mariekiks på mig hele tiden. Jeg er lærervikar, og havde på et tidspunkt en 49 timers arbejdsuge pga. terminsprøver. Min kvalme kunne jeg holde i skak med mariekiks og søvn havde jeg ikke tid til at tænke på, imens jeg var på arbejde. Men man sover meget det første trimester pga. alle hormonforandringerne og kroppen skal lige ind i "jeg er gravid" stadiet. Der sker jo rigtig meget med din krop.  

Anmeld Citér

19. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
debattør-35738 skriver:

Hej de damer jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid i 5. Uge. Men glæden Er kort. Jeg har det a h til. Jeg har ondt i min mave, en fornemmelse af at skulle have min menstruation og som om jeg er køresyg/ har tømmermænd. Ikke særlig rart. Ikke nok med det, så er jeg hele tiden sulten, men hver han. Jeg spiser har jeg ingen appetit og bliver dårlig over den smule mad jeg får indenbords. Har ligget syg i 4 dage fra arbejdet nu, nogen andre der har prøvet det? For lægen mener ikke at der er noget alvorligt i det, og vil bare gerne høre om jeg er den eneste der er så uheldig at have det så dårligt ??

Mit bedste råd er at købe nogle seabands og så gå med dem. Jeg kastede op flere gange i timen i starten, men da jeg fik seaband kunne jeg lige pludselig holde til at gå i skole. Jeg havde stadig kvalme, men den var til at klare og jeg kastede kun op et par gange om dagen. 

Kvalmen forsvandt først i uge 20 mens opkastningerne stoppede i uge 18-19..

Og så spise mange, bitte små måltider. Når jeg spiste ca 1 gang i timen så kunne jeg holde kvalmen lidt nede. Og så hold dig fra krydret og fed mad. Jeg levede af kedelige boller, clementiner og kakaomælk det første stykke tid.

Anmeld Citér

19. januar 2016

Lunae

Jeg tror at alle kvinder oplever graviditet forskelligt. I mit tilfælde var jeg også super dårlig - virkelig ramt af kvalme. Desværre hele graviditeten igennem - jeg kastede op hver dag indtil fødslen.

Jeg nød ikke graviditeten, men synes bare at det var rigtig hårdt!

For de fleste stopper kvalmen omkring 12. Uge.

Anmeld Citér

24. januar 2016

Vene

Jeg havde kvalme fra uge 5 til uge 9. Jeg kastede ikke op men havde slet ikke lyst til mad. Jeg kunne holde kvalme nogenlunden ud, ved at spise ca hver 2. time i løbet af dagen... Kroppen gav mig klar besked, når jeg skulle have noget mad! 

Brød og frugt var næsten det eneste jeg havde lyst til. Hvidt brød, knækbrød og rugbrød spiste jeg mest. Til de små hurtige mellemmåltider var det tit pære og appelsin. Saften i frugterne gjorde det nemmere at spise.

De uger var jeg ikke sjov at være sammen med. Jeg havde ikke lyst til mad og sov lige så snart jeg kom hjem fra arbejde.

Anmeld Citér

26. januar 2016

debattør-35738

Tak for jeres svar de damer �� 

Jeg er heldigvis begyndt at spise andet end mandler. Så det går fremad. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Yoggibear

Jeg er med på kvalme bølgen.  Mi  krop giver mig kontant afregning hvis jeg ikke spiser min en gang i timen. Jeg skal ikke overspose og sover meget. Knækbrød og min mors Müsli barer er vejen frem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.