Søger et job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2016

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Okay, så har jeg kun et forslag til dig, uddan dig. Om det drejer sig om rengøring,  madlavning eller voksenuddannelse. Du skal tilbage på skolebænken og det kan kun gå for langsomt. Jeg startede selv på en BA uddannelse i en alder af 33, hvor jeg ikke havde gået i skole i 13 år.

Jeg er ked af at sige det, men som uudannet,  kan du kun arbejde i butikker som kiosker,tankstationer, burger cafeer, rengøring( hvilket flere steder kræver kursus nu) og lignende steder. 

Jeg er 32 år nu og er flov for jeg har glemt det hele hvis jeg skal tilbage til skole bænke så føler jeg mig ny begynder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Du er ikke den eneste over 30, som søger tilbage på skolebænken. Start f.eks med at få taget 9. Kl på dit lokale VUC, der går mange som ikke er 20 og nu vil videre.

det er ikke nemt at finde ufaglært arbejde. Har din a kasse eller dit jobcenter ikke en mulighed for at du kan få en samtale, og få sporet dig ind på hvad du gerne vil og hvordan du kan komme til det. Altså hvilken uddannelse du evt. Skal tage.

der er ikke noget galt i at begynde sin uddannelse sent, og tingene har det med at komme tilbage, når først du begynder igen.

held og lykke.

Anmeld Citér

19. januar 2016

Morjanne76

Er du motiveret til at komme i gang?

Du lyder til at lade dig begrænse, forsøger du ikke på at løse dine forskellige problemstillinger?

Du må få dit privatliv til at harmonerer med et arbejds/skole liv, ellers står du jo hellere ikke til rådighed for arbejdsmarkedet. 

Anmeld Citér

19. januar 2016

Love2

Anonym skriver:

Jeg har også svært at finde arbejdstider. Min barns børnehave åbner kl 7 vuggestue og 8 børnehave , og min mand arbejder efter kl 15 dvs han kommer hjem om natte. Jeg tænker meget på hvem skal aflevere mit barn og hente . Min mand kommer hjem træt om natten så han kan slet ikke vågn op om morgen . Vores rutine er nogenlunde. Jeg hr kun erfaring med rengøring . Men vil hele tiden prøve nyt. Har bare ingen erfaring ligesom de unge

Er det muligt at tag en uddannelse i det du vil arbejde med?

Jeg havde heller ikke uddannelse, det var umuligt at finde jobs som jeg vil arbejde med uden en uddannelse. Jeg har altid arbejdet men jeg var aldrig glad for det arbejde jeg havde. Nu har jeg taget mig sammen og læser til socialrådgiver.

Anmeld Citér

19. januar 2016

lucas<3

Har du prøvet og høre dig frem om du kan komme i virksomhedspraktik? Så kan du jo se om det er noget for dig og så tage udd bag efter? 

Anmeld Citér

19. januar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Men jeg har ingenting ikke engang 9 klasse  

Jamen hvad var din plan så - altså dengang du valgte eksamen fra og valgte at blive mor? Hvordan planlagde du da at skulle kunne forsørge dig og dit barn? Du er nødt til at få en uddannelse. Du skal arbejde rigtig rigtig mange år - og der er nærmest ingen jobs tilbage som ikke kræver en eller anden form for uddannelse.

Vh. Line

Anmeld Citér

19. januar 2016

MHB

I dagens Danmark er det tæt på umuligt at få et job som ufaglært! Du må give dig selv et løs i bagen og tage en uddannelse! I stedet for at være flov over at du ikke har færdiggjort 9.klasse så må du da komme i gang! Jeg synes personligt at det er mere pinligt ikke at tage sig sammen og få gjort noget ved at tage den uddannelse/blive færdig med 9. End hvis du går i gang!

Dit barn vil få sig et stærkt forbillede med en uddannelse hvis du får gjort noget ved det! Du kan sagtens, og har du nogen former for indlæringsvanskeligheder er der i dag masser af hjælp at hente så der er ingen undskyldning! 

Held og lykke! 

Anmeld Citér

19. januar 2016

Muffinmus

Anonym skriver:

Jeg er 32 år nu og er flov for jeg har glemt det hele hvis jeg skal tilbage til skole bænke så føler jeg mig ny begynder 

Jeg går altså i klasse med folk på både 42 og 52.. Og der er flere af dem i klassen.... Der kan du tale om at være længe væk fra skolebænken. At være flov er ikke en gyldig grund til at droppe en uddannelse,  det burde snarere være en motiverende faktor, og det kan du gøre det til

Anmeld Citér

19. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har også gået i klasse med folk på din alder.. Det er IKKE flovt. Det er til gengæld fedt, at man tager sig en uddannelse, og sørger for man har bedre muligheder for jobs..

Så måske er uddannelse vejen frem for dig? Det ville da også være en kæmpe sejr at få det 

Men ellers må du jo høre ad, hvilke muligheder du har...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.