Søger et job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
18 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej piger jeg har være på dagpenge i snart 2 år , den udløber snart. 

Jeg vil gerne arbejde med nyt , men jeg har ingen erfaring og jeg har den gang ikke tage rigtigt ordentlig eksamen ja jeg har fortrudt det. Nu er jeg gammel nok til at starte forfra da jeg ikke har gået i skole puha siden 23-24 år. Er her nogen der i H&M som kan fortælle mig hvad det kræver at få et arbejde . 

Jeg har arbejdet med rengøring for at tjene penge den gang, så nu har jeg ikke være på arbejde i 3 år siden jeg fik mit barn, jeg har sagt op. Jeg vil så gerne prøve at arbejde med tøj butikker men jeg har aldrig prøvet og har ingen erfaring

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2016

Muffinmus

Forstår jeg dig rigtigt, så går du og drømmer om et specifikt job?? Når du går ledig er det alle jobs der jo skal søges..rengøring, Netto, Bilka, lagerarbejder mm. 

Kan godt forstå du gerne vil noget specifikt,  men det må du ikke lade stoppe dig i at finde et eller andet og forsørge dig selv og så gå efter det andet når du er økonomisk stabil.

H&M kræver jo en handelsuddannelse. Så, hvis du har det og er klar må du prøve at smide nogle ansøgninger afsted. Få evt. nogle til at gennemse dem for fejl inden du sender.

Anmeld Citér

18. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger jeg har være på dagpenge i snart 2 år , den udløber snart. 

Jeg vil gerne arbejde med nyt , men jeg har ingen erfaring og jeg har den gang ikke tage rigtigt ordentlig eksamen ja jeg har fortrudt det. Nu er jeg gammel nok til at starte forfra da jeg ikke har gået i skole puha siden 23-24 år. Er her nogen der i H&M som kan fortælle mig hvad det kræver at få et arbejde . 

Jeg har arbejdet med rengøring for at tjene penge den gang, så nu har jeg ikke være på arbejde i 3 år siden jeg fik mit barn, jeg har sagt op. Jeg vil så gerne prøve at arbejde med tøj butikker men jeg har aldrig prøvet og har ingen erfaring

Min veninde som arbejder i H&M, siger det er rigtig svært at få job hos dem uden en form for handelseksamen/salgsassistent udd. 

Når du går ledig, kan man desværre ikke bare søge på ét specifikt job, men skal søge bredt.. Dvs. det er alle ledige slags job, du skal søge på.. 

Tilbyder de ikke jobsøgnings kursus i din fagforening/jobcenteret?

Anmeld Citér

18. januar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg vil ik råde dig til at få butiksarbejde med et lille barn. Har selv arbejdet i butik i 15,5 år og det er skodarbejdstider og skodløn, julehandel med ekstra arbejde, weekendarbejde, søndagsåbent.. Tænk dig godt om før du vælger den vej....

Anmeld Citér

18. januar 2016

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Forstår jeg dig rigtigt, så går du og drømmer om et specifikt job?? Når du går ledig er det alle jobs der jo skal søges..rengøring, Netto, Bilka, lagerarbejder mm. 

Kan godt forstå du gerne vil noget specifikt,  men det må du ikke lade stoppe dig i at finde et eller andet og forsørge dig selv og så gå efter det andet når du er økonomisk stabil.

H&M kræver jo en handelsuddannelse. Så, hvis du har det og er klar må du prøve at smide nogle ansøgninger afsted. Få evt. nogle til at gennemse dem for fejl inden du sender.

Men jeg har ingenting ikke engang 9 klasse  

Anmeld Citér

18. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min veninde som arbejder i H&M, siger det er rigtig svært at få job hos dem uden en form for handelseksamen/salgsassistent udd. 

Når du går ledig, kan man desværre ikke bare søge på ét specifikt job, men skal søge bredt.. Dvs. det er alle ledige slags job, du skal søge på.. 

Tilbyder de ikke jobsøgnings kursus i din fagforening/jobcenteret?

De siger bare fin et arbejde du skal arbejde det er et stor pres for mig

Anmeld Citér

18. januar 2016

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Jeg vil ik råde dig til at få butiksarbejde med et lille barn. Har selv arbejdet i butik i 15,5 år og det er skodarbejdstider og skodløn, julehandel med ekstra arbejde, weekendarbejde, søndagsåbent.. Tænk dig godt om før du vælger den vej....

Jeg har også svært at finde arbejdstider. Min barns børnehave åbner kl 7 vuggestue og 8 børnehave , og min mand arbejder efter kl 15 dvs han kommer hjem om natte. Jeg tænker meget på hvem skal aflevere mit barn og hente . Min mand kommer hjem træt om natten så han kan slet ikke vågn op om morgen . Vores rutine er nogenlunde. Jeg hr kun erfaring med rengøring . Men vil hele tiden prøve nyt. Har bare ingen erfaring ligesom de unge

Anmeld Citér

18. januar 2016

Anonym

Har du intet søgt i de 2 år?

Anmeld Citér

18. januar 2016

Muffinmus

Okay, så har jeg kun et forslag til dig, uddan dig. Om det drejer sig om rengøring,  madlavning eller voksenuddannelse. Du skal tilbage på skolebænken og det kan kun gå for langsomt. Jeg startede selv på en BA uddannelse i en alder af 33, hvor jeg ikke havde gået i skole i 13 år.

Jeg er ked af at sige det, men som uudannet,  kan du kun arbejde i butikker som kiosker,tankstationer, burger cafeer, rengøring( hvilket flere steder kræver kursus nu) og lignende steder. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du intet søgt i de 2 år?

Jo jo det har jeg men få slet Inge svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.