Er man selv skyld i det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.671 visninger
10 svar
10 synes godt om
17. januar 2016

Anonym trådstarter

Søgte lige rundt på nettet for at læse lidt om psykopati. Her fandt jeg en test hvor der var opstillet en masse punkter og hvis man kunne svare ja til nogle af dem så er man nok udsat for en psykopat eller en med psykopatiske træk. Jeg kunne svare ja til næsten alle punkter.

Men nu bliver jeg i tvivl for mon ikke at det er min egen skyld? Jeg har nemlig løjet over for ham om forskellige ting og får ikke gjort ting som jeg har sagt at jeg nok skal få gjort...Altså jeg udsætter altid ting... Er det så ikke forståeligt nok at han bliver gal og sur på mig og træt af mig når han gentagelse gange skal sige ting til mig og ja bare have det skidt ved at være sammen med mig? Er det så ikke min egen skyld at jeg kunne svare ja til næsten alle punkterne??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvordan kommer det til udtryk

når han bliver sur? 

Og hvilke andre træk ser du?

Anmeld Citér

17. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Søgte lige rundt på nettet for at læse lidt om psykopati. Her fandt jeg en test hvor der var opstillet en masse punkter og hvis man kunne svare ja til nogle af dem så er man nok udsat for en psykopat eller en med psykopatiske træk. Jeg kunne svare ja til næsten alle punkter.

Men nu bliver jeg i tvivl for mon ikke at det er min egen skyld? Jeg har nemlig løjet over for ham om forskellige ting og får ikke gjort ting som jeg har sagt at jeg nok skal få gjort...Altså jeg udsætter altid ting... Er det så ikke forståeligt nok at han bliver gal og sur på mig og træt af mig når han gentagelse gange skal sige ting til mig og ja bare have det skidt ved at være sammen med mig? Er det så ikke min egen skyld at jeg kunne svare ja til næsten alle punkterne??

Ahh, så let kan det vist ikke sættes op!

Jo det er forståeligt hvis han bliver sur over at du lyver, men du bliver nok nødt til at finde ud af hvorfor du lyver?

Dernæst så tænker jeg i al almindelig at ingen fortjener at blive behandlet dårligt!

Anmeld Citér

17. januar 2016

alenemor42

Hvis du i første omgang søger at læse om psykopati er der vel en grund til det ?

Desuden vil det være sådan at bor du sammen med en psykopat så vil du finde fejl hos dig selv for at undskylde ham 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Sådan en test ville jeg være mere end skeptisk overfor! Der er en grund til, at det kræver en speciallægeuddannelse at diagnosticere andre mennesker. Jeg synes desuden, der er gået inflation i begrebet "psykopat". 

Eftersom du har mistanken, vil jeg da tilråde dig at forlade ham. Jeg ville være ret ked af det og opfatte det som tegn på uløselige problemer i mit ægteskab, hvis min mand blot overvejede - og "undersøgte" - om jeg var psykopat. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

SandraXOXO

Jeg er lidt skeptisk over for div test på nettet. Både min mand og jeg har ifølge nettet psykopatiske træk- og vi er altså helt normale kærlige mennesker med respekt for andres følelser. Men hvis du har andre ting der evt tyder på din mand ikke er god for dig, hvis han underkuer, skræmmer dig og ødelægger din selvtillid osv så evt søg lægehjælp og kom ud af det. Men jo, jeg bliver selv pissesur når min mand feks lover at ta opvasken fredag og lortet så stadig står der til mig mandag selv om manden bare har været hjemme og intet lavet  men det gør ikk nogen af os til dårlige mennesker. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Drop tilfældige tests på nettet og opsøg en professionel der kan hjælpe dig. Når du overhovedet er i tvivl, er der jo uanset hvad noget alvorligt galt.

Og nej... det er som udgangspunkt IKKE din skyld hvis han behandler dig dårligt. Men han kan jo nemt have behov for at give dig skylden, så han slipper for at kigge indad og så du bliver hængende og finder dig i at blive trådt på...

Anmeld Citér

18. januar 2016

LuckyMe

alenemor42 skriver:

Hvis du i første omgang søger at læse om psykopati er der vel en grund til det ?

Desuden vil det være sådan at bor du sammen med en psykopat så vil du finde fejl hos dig selv for at undskylde ham 

Fuldstændig ret her. Der må være en grund til du søger under dette feldt....

min ex var en sociopat, fandt ud af det efter jeg gik fra ham, og OMG hvor er mit liv bare blevet SÅ neget bedere... 

Nu handler det ikke kun om hvordan han reagerer når du lyver....

hvordan er han ellers... 

Nedgør han alt i dit liv, kan du ikke gøre tingene godt nok??

Anmeld Citér

18. januar 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Når man starter med at sige, er det ikke min egen skyld, at jeg bliver behandlet dårligt?

så synes jeg det er et meget stort advarselstegn på at noget er galt i jeres forhold, og at i ikke er gode for hinanden.

jeg tænker selvfølgelig bliver jeg også sur/irriteret når manden ikke gør noget han har lovet, men altså ikke vred og gal eller f.eks. Voldelig, og det kommer også helt an på grunden.

du siger du ikke når det du lover, er det rimeligt at forvente du skal nå det? Eller lover du det bare for at få fred?

det e r svært svare konkret ud fra så lidt info kan du ikke komme med eksempler på ting du lyver om og hvorfor, samt hvordan du bliver behandlet dårligt?

en ting er dog sikkert, hvis han er voldelig, så er det ikke din skyld. Man kan ikke gøre sig fortjent til at blive slået uanset hvor meget man lyver ikke når.

Anmeld Citér

18. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Det er aldrig din egen skyld! 
Du har en mand som ikke behandler dig godt, han snakker ned til dig, endda foran jeres datter. Hans handlinger kan aldrig forsvares, og skylden kan ikke lægges på dig. 

Hans forældre er heller ikke venlige mod dig, og du har tidligere sagt, at grunden til at du ikke vil forlade ham, er fordi du er bange for at blive ensom. Men vil du hellere leve dit liv med de her mennesker, end at forlade ham og faktisk få muligheden for at blive lykkelig? Sådan rigtig lykkelig? 

Hvornår har i 2 sidst haft det rigtig dejligt og hyggeligt? Føler du at i står sammen som en enhed, jer 2 mod resten af verdenen?

Du siger at han bliver sur over at du ikke når det du lover, men har du ikke skrevet at han aldrig laver noget? At han går i seng og tager headset på når han kommer hjem?

Forlad ham og vær den der tager beslutningen for jer 2

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.