grinbidderen skriver:
Jeg havde fået en her inden fra til at lave min søns fødselsdags lagkage her til den 4 oktober, men har idag fået afvide at hun desværre ikke kan alligevel, så nu står jeg så her uden en der kan hjælpe mig med kagen er ik god til at lave dem har nemlig kun prøvede en gang, syntes bare at det hele er noget være rod lige nu ved ik hva jeg skal gøre havde jo gjort så det ville være blevet den bedste fødselsdag til hans 1 åriges dag... kender i det ar man bare har lyst til at aflyse nu når det er ramlet sammen?? der er så en anden grund mere...
Øv hvor synd!! Når nu du havde glædet dig så meget!
Du kan godt lave en rigtig fin kage uden det kræver de store armbevægelser!
Lav en almindelig god lagkage, altså bunde og fyld, smør med smørcreme og dæk den med det færdigudrullede marcipan. Mener det er Føtex man kan købe det i!
Så kan du vælge en figur, som din søn måske er glad for eller noget lidt enkelt, som du søger på google eller på div malebøger på nettet. Skriv den ud og klip delene ud............åhhh det er svært at forklare.
Men jeg lavede en Kængubarn på min datters lagkage, ved at klippe ham ud og skære efter delene på farvet marcipan jeg havde rullet ud. Så lagde jeg delene ovenpå den marcipanovertrukne kage og det så faktisk rigtig flot ud!
Man kan lave figurene et par dage før!
Da jeg var barn lavede min mor et tog, som hun skar ud afen bradepandekage og pyntede med slik.
Uhhh jeg roder lige nu, skal lige have givet mini grød og fulgt mellemfisen i BH så kan jeg lægge et par billeder ind!!

Knus
Henriette
Anmeld