Nogen herinde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2016

L-mor

Nu spørger du, hvad jeg mener, og så må jeg sige, at jeg opfatter numerologi, som det mest åndssvage bavl, man kan spilde sin tid og penge på. 

Jeg forstår dit problem som en identitetskrise, som jeg synes, du skal tage alvorligt som sådan. Hvis navneskift handler om at bryde med en smertelig fortid/familiehistorie, kan jeg godt se meningen i det. Hvis det mere handler om, at 'mit liv ville nok være meget bedre, hvis jeg hed noget andet', så ville jeg sammenligne det med folk, der fx bruger al deres energi på at håbe på at vinde i lotto. Man overlader hele forandringskraften i sit liv til eksterne faktorer, frem for at forholde sig til, hvad man selv kan forandre og hvilke elementer man særligt mistrives med.

Hvilken kraft er det, du tror, det ville have i dit liv, hvis du i morgen vågnede op og hed Lone?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2016

Diosa85

Omsorgsgiver skriver:

Nogen herinde der har fået skiftet navn og kunne mærke det på den positive måde?? Jeg tænker på at gå til en der finder et navn der passer præcist til en. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om jeg skulle prøve det.

jeg blev ved en fejl døbt Lone men hedder Lotte. Min far fik det ændret. En pædagog der passer min søn og som har passet vores datter hedder Lone. Jeg arbejder med en der hedder Lone. Endda flere med det navn og så kvinden i vores vennepar hedder Lone. Er det hele mon et kald til mig at jeg burde hedde Lone!?? Eller er det bare noget værre pjat?? Hvad tænker I? 

Må nok indrømme at jeg synes det er noget pjat. Det er ikke ens navn der gør en til den man er. 

Har aldrig troet på numerologi og altid ment det er en fattig sjæl der skulle bruge hurtige penge og opfandt så konceptet. 

Anmeld Citér

17. januar 2016

FruStolpe

Personligt kan jeg ikke se meningen i at skifte navn. -jeg tror simpelthen ikke på at ens navn gør en til den man er. Det gør de valg man tager i livet. 

Med det sagt, så er det da super tarveligt at nedgøre ts tanker om nummerologi som værende "noget pjat" og "spild af penge". 

Jeg synes at du skal gøre det hvis du tror det kan gøre en forskel for dig 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
FruStolpe skriver:

Personligt kan jeg ikke se meningen i at skifte navn. -jeg tror simpelthen ikke på at ens navn gør en til den man er. Det gør de valg man tager i livet. 

Med det sagt, så er det da super tarveligt at nedgøre ts tanker om nummerologi som værende "noget pjat" og "spild af penge". 

Jeg synes at du skal gøre det hvis du tror det kan gøre en forskel for dig 

Nu spørger TS jo selv om det er noget pjat, så kan slet ikke se det tarvlige

Anmeld Citér

17. januar 2016

loop

Omsorgsgiver skriver:

Forkert... Mine forældre ville have at jeg skulle hedde Lotte men præsten døbte mig ved en fejl Lone. 

Det har jeg aldrig hørt om før. Hvor pudsigt. Snakkede de ikke med præsten om fejlen bagefter?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.