Nogen herinde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
14 svar
11 synes godt om
16. januar 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Nogen herinde der har fået skiftet navn og kunne mærke det på den positive måde?? Jeg tænker på at gå til en der finder et navn der passer præcist til en. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om jeg skulle prøve det.

jeg blev ved en fejl døbt Lone men hedder Lotte. Min far fik det ændret. En pædagog der passer min søn og som har passet vores datter hedder Lone. Jeg arbejder med en der hedder Lone. Endda flere med det navn og så kvinden i vores vennepar hedder Lone. Er det hele mon et kald til mig at jeg burde hedde Lone!?? Eller er det bare noget værre pjat?? Hvad tænker I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Omsorgsgiver skriver:

Nogen herinde der har fået skiftet navn og kunne mærke det på den positive måde?? Jeg tænker på at gå til en der finder et navn der passer præcist til en. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om jeg skulle prøve det.

jeg blev ved en fejl døbt Lone men hedder Lotte. Min far fik det ændret. En pædagog der passer min søn og som har passet vores datter hedder Lone. Jeg arbejder med en der hedder Lone. Endda flere med det navn og så kvinden i vores vennepar hedder Lone. Er det hele mon et kald til mig at jeg burde hedde Lone!?? Eller er det bare noget værre pjat?? Hvad tænker I? 

Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan se pointen i at ændre navn, medmindre man skifter køn.

Ens navn har efter min mening ingen betydning for hvordan ens liv er.

Anmeld Citér

16. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mom skriver:

Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan se pointen i at ændre navn, medmindre man skifter køn.

Ens navn har efter min mening ingen betydning for hvordan ens liv er.

Nej ok. Tak for dit input 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Fremad

Ja.....

Jeg har skiftet hele mit navn, jeg er blevet kaldt noget andet end jeg var døbt... Det døbte fandt mine forældre på i kirken da de var for fulde til at huske det de havde bestemt...jeg er blevet gift og taget hans navn, da jeg intet har at bruge mit fødebyen til...og gerne vil lægge den side bag mig.... Mit ældste barn har også fået samme efternavn som min mands og hendes lillebror....

For mig har det betyde meget..  Jeg har lagt den familie side bag mig,  skabt min egen lille familie og endnu plus er at folk ikke pr automatisk forbinder mig med folk der har negativ indflydelse på div ting....dette gælder også ved jobsøgning mm.........

ehit

Anmeld Citér

16. januar 2016

loop

Omsorgsgiver skriver:

Hvordan kan man blive døbt noget ved en fejl? Ville dine forældre have du skulle hedde lone, men præsten skrev lotte på dåbsattesten.

Jeg tror det er tilfældigt, at du er omgivet af nogen, der hedder lone.

Hvis man har et traume omkring sit navn, feks dårlig barndom, dårligt forhold til forældre eller lignende, så kan jeg godt sætte mig ind i, at man gerne vil skifte. Men går man til nummerolog(eller lignende), det synes jeg er noget pjat.

Hvis du gerne vil hedde lone, og det også var det dine forældre ville have haft, så snak med dine forældre om hvad de synes, men tag din egen beslutning.

Anmeld Citér

16. januar 2016

loop

Omsorgsgiver skriver:

Det navn jeg er døbt bryder jeg mig ikke om. Det nav jeg bliver kaldt synes jeg er flot, og har da tænkt om jeg skulle skifte. Men det er kun blevet ved tanken.

Anmeld Citér

16. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
loop skriver:

Hvordan kan man blive døbt noget ved en fejl? Ville dine forældre have du skulle hedde lone, men præsten skrev lotte på dåbsattesten.

Jeg tror det er tilfældigt, at du er omgivet af nogen, der hedder lone.

Hvis man har et traume omkring sit navn, feks dårlig barndom, dårligt forhold til forældre eller lignende, så kan jeg godt sætte mig ind i, at man gerne vil skifte. Men går man til nummerolog(eller lignende), det synes jeg er noget pjat.

Hvis du gerne vil hedde lone, og det også var det dine forældre ville have haft, så snak med dine forældre om hvad de synes, men tag din egen beslutning.

Nej, altså mine forældre ville have at jeg skulle hedde Lone men præsten sagde åbenbart forkert... Altså han sagde Lone og jeg blev faktisk døbt Lone. Aner faktisk ikke hvordan det kunne lade sig gøre.... 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Omsorgsgiver skriver:

Nej, altså mine forældre ville have at jeg skulle hedde Lone men præsten sagde åbenbart forkert... Altså han sagde Lone og jeg blev faktisk døbt Lone. Aner faktisk ikke hvordan det kunne lade sig gøre.... 

Forkert... Mine forældre ville have at jeg skulle hedde Lotte men præsten døbte mig ved en fejl Lone. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Spirrevip

Af personlige årsager så skifter jeg navn når pengene er til det. Jeg føler ingen identifikation med mit rigtige navn, og derfor gør jeg det - ikke fordi folk omkring mig hedder det samme  spøg til side. Man bør vel kun ændre navn, hvis man har det virkelig dårligt med ens navn. Såsom en af mine venners venner der var døbt Lars Erik, og det kunne han slet, slet ikke forholde sig til som 21 årig, så han endte med at skifte navn. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Vivienne

Hvis det er det du går rundt og tænker over, så skide være med hvad andre synes og skynd dig hen til en numerolog. Så kan du få få hendes/hans mening og måske ro i sindet. 

Kan også være at du får foreslået et andet navn end Lone

Du må gerne lave en Update hvis du tager til numerologen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.