Jeg er fuld af respekt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. september 2009

Honningblomst

og dybt imponeret over de forældre der midt i en sorg over at deres barn er død(hjernedød) kan give dets organer væk.
Tænker lige nu på den unge mand der mistede livet i en togulykke og hans far sagde de kunne bruge hans organer, selvom han ikke var registreret. Sidder lige og ser det, synes det er så flot og det eneste rigtige....men kunne man mon selv sige ja til en sådan beslutning? Den er svær og med fornuften er der jo kun et rigtigt svar, men ja...puha..
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

sarahb

ja det er SÅ flot... STORT VIRKELIG!!!
Det er min mands chefs bror der er død. det er så TRIST

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

sarahb skriver:

ja det er SÅ flot... STORT VIRKELIG!!!
Det er min mands chefs bror der er død. det er så TRIST

Uha, nej.....det er da alt for tæt på...åh, stakkels den familie....må være så forfærdeligt...
Knus..

Anmeld

22. september 2009

sarahb

Eva skriver:

Uha, nej.....det er da alt for tæt på...åh, stakkels den familie....må være så forfærdeligt...
Knus..

ja helt vildt, en forældre skule aldrig opleve at miste sit barn!!

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

sarahb skriver:

ja helt vildt, en forældre skule aldrig opleve at miste sit barn!!

Nej, det burde de ikke....jeg kender desværre flere par der har oplevet det...både små og større børn...skrækkeligt..

Anmeld

22. september 2009

Cris

Eva skriver:

og dybt imponeret over de forældre der midt i en sorg over at deres barn er død(hjernedød) kan give dets organer væk.
Tænker lige nu på den unge mand der mistede livet i en togulykke og hans far sagde de kunne bruge hans organer, selvom han ikke var registreret. Sidder lige og ser det, synes det er så flot og det eneste rigtige....men kunne man mon selv sige ja til en sådan beslutning? Den er svær og med fornuften er der jo kun et rigtigt svar, men ja...puha..
Knus Eva..

Jeg må indrømme, at for mig er det noget naturligt. Jeg har respekt men ikke fordi de har doneret, men bare for de kan klare det uden at blive psykisk syg, puha! Men det med at donere organer er noget andet for mig. Faktisk kan jeg ikke forstå at nogle ikke vil donere. Desværre bliver de ikke brugt der hvor vi skal hen, når vi er døde! Hvorfor lade dem forsvinde i jorden og ikke give liv videre til andre smukke børn eller voksne!!!! I Spanien er noget som vi alle sammen tænke, jeg kender faktisk INGEN mennesker som ikke vil donere. Jeg var overresket at man tænker lidt anderledes i DK. Men det skal nok komme. Hvis mit barn døer (kun tanken gøre at jeg bliver fuldstandig ude af mig selv) så vil jeg gerne hjælpe andre smukke smukke børn , som bor på hospitalet for deres organer ikke kan klare mere. Og det samme med mig selv.

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

Cris skriver:

Jeg må indrømme, at for mig er det noget naturligt. Jeg har respekt men ikke fordi de har doneret, men bare for de kan klare det uden at blive psykisk syg, puha! Men det med at donere organer er noget andet for mig. Faktisk kan jeg ikke forstå at nogle ikke vil donere. Desværre bliver de ikke brugt der hvor vi skal hen, når vi er døde! Hvorfor lade dem forsvinde i jorden og ikke give liv videre til andre smukke børn eller voksne!!!! I Spanien er noget som vi alle sammen tænke, jeg kender faktisk INGEN mennesker som ikke vil donere. Jeg var overresket at man tænker lidt anderledes i DK. Men det skal nok komme. Hvis mit barn døer (kun tanken gøre at jeg bliver fuldstandig ude af mig selv) så vil jeg gerne hjælpe andre smukke smukke børn , som bor på hospitalet for deres organer ikke kan klare mere. Og det samme med mig selv.

Jeg har skam taget stilling og de må tage alt fra mig...men altså mine børn, det tror jeg ikke jeg kunne. Og så er det jo ikke andre børn der får det, det er alle mennesker, ikke der er noget forkert i det...det lød bare så romantisk med smukke børn osv..

Anmeld

22. september 2009

Vingummien

Cris skriver:

Mange ser det som en sjæl hvis de tager hjerte osv. Det betyder meget for dem at de beholder det.

Jeg kunne heller ikke få mig selv til at give mit barns væk. Uanset hvad folk vil sige til mig og være grove osv. Det ligger langt fra mig.

Anmeld

22. september 2009

Cris

suanne85 skriver:

Mange ser det som en sjæl hvis de tager hjerte osv. Det betyder meget for dem at de beholder det.

Jeg kunne heller ikke få mig selv til at give mit barns væk. Uanset hvad folk vil sige til mig og være grove osv. Det ligger langt fra mig.

Jeg respekterer din mening, selfølgeligt. Jeg ville nu kun sige, at barnet beholder ikke organer, barnet er død og kødet forsvinder i jorden (for at sige det på en pæn måde). Sjælen er noget, som man ikke må røre og som ikke opløser sig med tiden. Jeg siger det ikke direkt til dig, kun generelt nu at vi snakker om det. Men jeg respektere, når folk siger, at der er ingen der må røre med deres børn, når de døder. Det er meget hård og man skal respektere alle følelser.

Anmeld

22. september 2009

Cris

Eva skriver:

Jeg har skam taget stilling og de må tage alt fra mig...men altså mine børn, det tror jeg ikke jeg kunne. Og så er det jo ikke andre børn der får det, det er alle mennesker, ikke der er noget forkert i det...det lød bare så romantisk med smukke børn osv..

Det er fordi, når jeg ser på de der billeder og programmer om børn der bor på hospitalet, for de ikke kan klare noget pga deres syge organer bliver jeg så ked. Og jeg synes, at de er så smukke og jeg kan ikke forstille mig at bo på hospitalet indtil mit barn døer, for leveren eller hjerten stopper med at arbejde helt. Eller at sidde ved siden af mit barn hele livet, for de kan ikke andet en sidde ved siden af en maskine. Jeg får lyst til at græde kun med tanken. Men self hvis organerne passer bedre til en voksne person, så er det ligeså godt. Det er noget af det værste at være så syg, at man ikke kan andet en ligge i en seng mens familien prøver at hjælpe så meget som de kan med deres tid og energi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.