I behandling og nyt job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2016

esioul

Anonym skriver:

Nej det er ikke et emne man må spørge ind til overhoved. 

Jeg ville lyve det! Jeg sidder i HR til daglig og hvis du siger du er i behandling er der stor risiko for at du bliver valgt fra - just saying.

og der kan gå 5 år før et resultat. 

Lige præcis. Man skal også tænke på sig selv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg tror også i har ret... Jeg fortrækker normalt også ærlighed, men i denne situation får han en pyntet historie og når jeg så bliver gravid er det kommet bag på mig.. 

Ja, man skal huske at tænke på sig selv og hvem ved om vi nogenside bliver gravide.. 

Anmeld Citér

19. januar 2016

Anonym

Lad være med at sige noget. Det kan jo tage flere år inden du bliver gravid. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Baby-Crazy

Jeg forstår fuldt ud din frustration! Jeg er i nøjagtig samme situation....

Jeg føler mig fanget i mit job og føler at jeg ikke kan søge nyt. Jeg har i forbindelse med alle de lægebesøg og sygdom sammenhængende med, haft en del fravær!

Jeg tør derfor ikke søge nyt fordi jeg er bange for en fyreseddel i prøvetiden! Men jo jeg overvejer det stadig tit om det er det rigtige at blive!

Jeg føler mig stresset i mit nuværende job men her er jeg i det mindste mindre stresset over min mængde af fravær, da de kender til og er forstående for min situation.

Held og lykke med hvad du vælger! 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har nu været til samtale, jeg valgte ikke at sige noget. Han spurgte heller ikke til noget. Der er lige lidt forhandling tilbage ellers er jobbet mit og skal starte til maj. Glæder mig meget, det er vildt spændende..

Tak for alle jeres kommentar, de har styrket mig rigtig meget!

Anmeld Citér

22. januar 2016

Tex

Tillykke!

Du skal på ingen måde have dårlig samvittighed!

Nedenstående er fra djøf's hjemmeside:

"Ligebehandlingsloven fastslår, at du ikke må forskelsbehandles på grund af graviditet."

"Sagt populært må en arbejdsgiver ikke spørge, om du er gravid eller påtænker at blive det, da arbejdsgiveren ikke må tillægge svaret betydning ved valget mellem ansøgere."

mvh

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

Tex skriver:

Tillykke!

Du skal på ingen måde have dårlig samvittighed!

Nedenstående er fra djøf's hjemmeside:

"Ligebehandlingsloven fastslår, at du ikke må forskelsbehandles på grund af graviditet."

"Sagt populært må en arbejdsgiver ikke spørge, om du er gravid eller påtænker at blive det, da arbejdsgiveren ikke må tillægge svaret betydning ved valget mellem ansøgere."

mvh

Tak. Tænker at alt løser sig hen af vejen. Nu skal jeg bare have opsagt mit gamle job

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.