I behandling og nyt job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.723 visninger
16 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej alle sammen..

lidt for historie: Jeg er så led og ked af min nuværende arbejdsplads.. Har været kørt helt ned under bordet og følt at jeg overhoved ikke kunne finde ud af noget som helst. Jeg overvejede at læste til noget helt andet, da jeg ikke mente at jeg duede til denne branche (ejendomsmægler)

men er nu kommet på "bedre tanker", for når jeg mærket dybt elsker jeg mit fag, det er bare dette sted, der sket ikke fungere mere..

Jeg har kun kontaktet en indehaver som kontaktede mig for snart 2 år siden, og ville tilbyde job - jeg afslog på daværende tidspunkt da jeg var glad for mit nuværende..

Jeg skal nu til samtale i næste uge, og glæder mig meget. men så kom jeg til at tænke... Hvad nu med baby? Vi er i gang med behandling og venter på mens til 2. Forsøg. Vi har fået afvide at vi ikke kan få børn uden behandling.. Men hvordan stiller jeg mig over for den (mulige) nye arbejdsplads? Hvad ville I gøre? Ville i nævne noget for ham til samtalen eller andet?

(Undskyld det lange indlæg, blev noget længere end ventet)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Det er en svær situation. Jeg tror at alle har tanker i retning af hvornår det er mest "rigtigt" at få børn - det kan være ift. uddannelse, bolig, arbejde, osv. Men jeg vil give dig et råd, som jeg selv forsøger at efterleve, midt i alt det her med ikke at kunne få børn. 

Når man først ved hvor svært det er, lærer man også på den hårde måde at man ikke kommer til at have magt over planlægningen. Derfor må man i så vid udstrækning det er meningsfuldt, forsøge at lade livet gå som man ellers ville. Der er ingen garantier for at det lykkes, desværre - eller for hvornår det lykkes. Og man kan ikke vente for evigt med at skifte job, flytte, tage på jordomrejse, eller starte uddannelse.

Så derfor - gå til jobsamtale. Søg jobbet, gør dit bedste og håb at du får det. Bliver du så også gravid indenfor nærmeste fremtid, er det en kæmpe gave. Og så må alt andet løse sig... og det gør den slags praktiske ting heldigvis  altid!

Rigtig meget held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kære du

Det er en svær situation. Jeg tror at alle har tanker i retning af hvornår det er mest "rigtigt" at få børn - det kan være ift. uddannelse, bolig, arbejde, osv. Men jeg vil give dig et råd, som jeg selv forsøger at efterleve, midt i alt det her med ikke at kunne få børn. 

Når man først ved hvor svært det er, lærer man også på den hårde måde at man ikke kommer til at have magt over planlægningen. Derfor må man i så vid udstrækning det er meningsfuldt, forsøge at lade livet gå som man ellers ville. Der er ingen garantier for at det lykkes, desværre - eller for hvornår det lykkes. Og man kan ikke vente for evigt med at skifte job, flytte, tage på jordomrejse, eller starte uddannelse.

Så derfor - gå til jobsamtale. Søg jobbet, gør dit bedste og håb at du får det. Bliver du så også gravid indenfor nærmeste fremtid, er det en kæmpe gave. Og så må alt andet løse sig... og det gør den slags praktiske ting heldigvis  altid!

Rigtig meget held og lykke med det hele.

Ja du har helt ret.. Jeg har i nu et års tid sagt at "min chef skal have lov at betale en barsel, så er jeg videre", men nej som du skriver kan jeg ikke vente for evigt og kan mærke at jeg bliver kørt helt i sænk her.. Jeg nærmere mig alt for hurtigt de 30, du har ret min verden må ikke gå i stå...

Og ja, alt løse sig nok! Tak for at du satte ord på alle mine inderste følelser

Anmeld Citér

17. januar 2016

Tex

Jeg synes ikke du skal sige noget til jobsamtalen - mange gravide siger heller ikke noget, når de skal til samtale (af god grund)...og ang. fertilitetsbehandling, så har jeg hørt (læst en tråd?) at arbejdsgivere heller ikke er vilde med at ansætte kvinder i fertilitetsbehandling (også med god grund).

Men selvfølgelig bliver du nødt til at sige det, når du engang starter nyt job - hvis du bliver gravid eller hvis du skal fortsætte behandling (husk at få en paragraf 56 aftale, så din arbejdsgiver kan få refusion for sygedage).

Jeg er også lige startet nyt job og har ikke sagt noget endnu...men har skiftende arbejdstider, så kan ofte bruge fridage på behandling!

Anmeld Citér

18. januar 2016

Anonym trådstarter

Tex skriver:

Jeg synes ikke du skal sige noget til jobsamtalen - mange gravide siger heller ikke noget, når de skal til samtale (af god grund)...og ang. fertilitetsbehandling, så har jeg hørt (læst en tråd?) at arbejdsgivere heller ikke er vilde med at ansætte kvinder i fertilitetsbehandling (også med god grund).

Men selvfølgelig bliver du nødt til at sige det, når du engang starter nyt job - hvis du bliver gravid eller hvis du skal fortsætte behandling (husk at få en paragraf 56 aftale, så din arbejdsgiver kan få refusion for sygedage).

Jeg er også lige startet nyt job og har ikke sagt noget endnu...men har skiftende arbejdstider, så kan ofte bruge fridage på behandling!

Det tror jeg Heller ikke jeg gør. Hvis han spørg til det (selvom han ikke må) siger jeg noget i stil med at jeg ikke vil afvise at der på et tidspunkt kommer børn, men ikke noget planlagt pt..

hvis jeg får jobbet, møder jeg omkring kl.10, så hvis jeg bare kan få morgentider, går det nok alt sammen. Det eneste problem bliver ved ægudtagning, sidst var jeg sygemeldt i en hel uge pga overstimulering.. Tænker at det nok ikke bliver så slemt denne gang... 

Puha, er mega spændt! Er den eneste der skal til samtale, det er en slags headhunting men derfor skal han jo se om kemien mv er der.. Puha der er mange tanker i hovedet lige nu!!!

Anmeld Citér

18. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det tror jeg Heller ikke jeg gør. Hvis han spørg til det (selvom han ikke må) siger jeg noget i stil med at jeg ikke vil afvise at der på et tidspunkt kommer børn, men ikke noget planlagt pt..

hvis jeg får jobbet, møder jeg omkring kl.10, så hvis jeg bare kan få morgentider, går det nok alt sammen. Det eneste problem bliver ved ægudtagning, sidst var jeg sygemeldt i en hel uge pga overstimulering.. Tænker at det nok ikke bliver så slemt denne gang... 

Puha, er mega spændt! Er den eneste der skal til samtale, det er en slags headhunting men derfor skal han jo se om kemien mv er der.. Puha der er mange tanker i hovedet lige nu!!!

Må man ikke spørge til jobsamtale ang "planlægning" af børn ?.

jeg er så modsat af de andre svar, for jeg ville sige som det var.

Anmeld Citér

18. januar 2016

esioul

Hck skriver:

Men en i fertilitetsbehandling kan have rigtig meget fravær. Tror du så ikke man vil blive valgt fra på baggrund af fravær og en muligvis kommende barsel.?

Jeg har selv tænkt meget over det. Men frygter man bliver valgt fra hvis man er ærlig om situationen. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
esioul skriver:

Men en i fertilitetsbehandling kan have rigtig meget fravær. Tror du så ikke man vil blive valgt fra på baggrund af fravær og en muligvis kommende barsel.?

Jeg har selv tænkt meget over det. Men frygter man bliver valgt fra hvis man er ærlig om situationen. 

Jo, det kan godt være at man vil blive valgt fra, og det er selvfølgelig rigtig ærgeligt, men jeg tror at for mig vil ærligheden omkring det være vigtig, sådan har det ihvertfald været med andre ting. Jeg ville aldrig kunne stikke en løgn ud om at jeg ikke havde planlagt børn nu, hvis jeg viste af jeg skulle starte i behandling snart og det kan da godt være at det vil være dumt af mig af være ærlig.

Anmeld Citér

18. januar 2016

esioul

Hck skriver:

Jo, det kan godt være at man vil blive valgt fra, og det er selvfølgelig rigtig ærgeligt, men jeg tror at for mig vil ærligheden omkring det være vigtig, sådan har det ihvertfald været med andre ting. Jeg ville aldrig kunne stikke en løgn ud om at jeg ikke havde planlagt børn nu, hvis jeg viste af jeg skulle starte i behandling snart og det kan da godt være at det vil være dumt af mig af være ærlig.

Jeg har det uden tvivl også bedst med ærlighed, men tænker det bliver svært at finde et job hvis ens behandlingsforløb trækker ud 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Anonym

Hck skriver:

Nej det er ikke et emne man må spørge ind til overhoved. 

Jeg ville lyve det! Jeg sidder i HR til daglig og hvis du siger du er i behandling er der stor risiko for at du bliver valgt fra - just saying.

og der kan gå 5 år før et resultat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.