Barsel og su mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2016

Mynewlife

anjo01 skriver:

Pyyyh, sikke en masse man skal finde uda f og holde styr på, når man skal på barsel...

Jeg er studerende, og gør min uddannelse færdig til august '16, men har termin i maj '16. 

Jeg har hørt, at jeg kan få dobbelt su i 6 måneder, med start 2 måneder før termin - altså til marts. Studiekontoret på mit uddannelsessted er ikke særlig behjælpelig, da su rådgiveren konstant sidder ved telefonen, for at hjælpe andre studerende fra andre uddannelsessteder - fedt! 
Er der nogen der ved hvor jeg kan søge dette henne? Samtidig skal jeg også forlænge min uddannelse fra juni '16 til august '16, men prøvede at gøre dette inde på borger.dk, tror jeg det var. - Jeg kunne bare ikke få lov til at gøre det! 

Samtidig står jeg og skal på barselsdagpenge bagefter endt uddannelse, da jeg jo ikke har et job. Hvor meget barsel har jeg ret til? er det stadig de 46 uger jeg har ret til, eller mister jeg noget ved at færdiggøre min uddannelse, frem for at tage barsel fra studiet?

Og hvornår skal jeg senest søge hos diverse instanser? Håber der er nogen der kan hjælpe  

- Jeg går forresten på en videregående uddannelse, hvis det gør en forskel

Uden at have læst resten af kommentarerne, bliver du nød til at få fat i en studievejleder. Det er dem der skal vejlede dig til en blanket på minsu du skal udfylde og så skal de sende den ind til godkendelse. Du skal også aflevere din vandrejournal (og senere dåbs/navneattest) (kopi) fordi de skal have bevis.. Så du bliver nød til at banke i bordet! Snart, sådan de får noget tid at arbejde på

Hvis det er må du gerne skrive til mig, er ved at gøre præcis det samme

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2016

M-Århus

Hej! Jeg står faktisk (som jeg forstår dit indlæg) i samme situation.. Jeg er sat til midt juli, men skal først aflevere speciale i starten af august. Så der er også nogle spekulationer i forhold til længde på barsel, økonomi og regler.. Følger lige med ;-) 

Anmeld Citér

19. januar 2016

anjo01

M-Århus skriver:

Hej! Jeg står faktisk (som jeg forstår dit indlæg) i samme situation.. Jeg er sat til midt juli, men skal først aflevere speciale i starten af august. Så der er også nogle spekulationer i forhold til længde på barsel, økonomi og regler.. Følger lige med ;-) 

Hvad gør du der?

Anmeld Citér

27. januar 2016

M-Århus

Hej, 

Jeg ved det virkelig ikke endnu.. 

Jeg har fået dispensation til at gå op til eksamen før sommerferien, men jeg ved ikke, om det er en god beslutning for mig ud fra økonomiske, barsel CV-relaterede hensyn. 

Hvad tror du??

Det kommer jo selvfølgelig også an på, om jeg fortsætter med at have det godt. Hvis jeg får det ringe og må sygemelde mig, ja så giver det jo sig selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.