Børn og trafik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. september 2009

TbCp

Hvordan lærer man lige sin 2 årige datter at hun IKKE må løbe ud på vejen. Hun tror jo nærmest det er en leg når vi så råber stop og drøner efter hende.

Vi var oppe i byen idag og skulle tilbage til vores bil.
Vi skal ned igennem sådan en lille gyde og da vi er et stykke inde i den vender Liva pludselig rundt og drøner tilbage direkte ud på gaden!
Et sted hvor der kun må køre bybusser og cykler.
HELDIGVIS var det kun en cykel der måtte slå et kæmpe slag, men tænk hvis det havde været en bybus  tør slet ikke tænke tanken til ende!
Carsten løb efter og fik fat i hende, men først da hun var ude midt på vejen.

Vi prøver og prøver og prøver men gang på gang må vi hive hende tilbage fordi hun er på vej ud på vejen. Det er bare første gang hun er nået helt ud på vejen!

Heldigvis gør hun det ikke når hun går tur med dagplejen.

Kan vi gøre noget som helst eller er hun for lille til at forstå det endnu!?

Jeg blev sat** godt nok forskrækket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

oo

hmhmmm...ja jeg ved jo ingenting om den slags, men jeg ved at min søster netop er startet på at lære Carla om at færdes udenfor, så jeg vil prøve at høre hvordan de gør det. men ja føj for en forskrækkelse!

Anmeld

22. september 2009

RumlesMor

Det er svært når de kun er 2 år. Men tror det handler om at være det gode eksempel og gentage de gode råd HVER gang man er i trafikken.

Selv på mindre villa-veje gør vi meget ud af at kigge os for. Når de ser de voksne være påpasselige og opmærksomme, vil de kopiere den adfærd.

Så start med at gennemgå reglerne idet I står på gaden. "Det er vigtigt du holder os i hånden, og vi skal kigge os godt for over veje/cykelstier".

Og så skal man ikke "lege" i trafikken før barnet er stort nok til at kunne læse sine omgivelser selv. Og der skal de altså være mindst 6-7 år hvis du spørger mig...

Min datter er nu 3 år, og har fuldt ud forstået at når vi går langs trafikkerede veje SKAL hun holde en af os i hånden. Og hver gang vi skifter retning orientere vi os for at se efter cyklister og biler.

Håber det hjælper jer lidt på vej.

-RumlesMor.

Anmeld

22. september 2009

N&J

Ja.. nu er jeg godt nok ved at være lidt gammel og min mindste søster er 21, men vores forældre meldte os ind i trafikskolen, og det fungere faktisk super.. var inde at se efter den da jeg blev gravid og den eksistere stadig, vi gik op i det med ild og sjæl.. selvfølgelig er det ikke gratis, men det er en af de få ting jeg gerne vil bruge penge på... Jeg elskede det selv, så håber selvfølgelig at Nikita også syntes det er helt fantastisk, ellers skulle man måske bruge konceptet med at der hver mdr., uge kommer en ny regel som man skal lære og at man så får reflekser.. et eller andet indimellem...

Rød mand stå... grøn mand gå..

Held og lykke

Anmeld

22. september 2009

TbCp

Nikitas mor skriver:

Ja.. nu er jeg godt nok ved at være lidt gammel og min mindste søster er 21, men vores forældre meldte os ind i trafikskolen, og det fungere faktisk super.. var inde at se efter den da jeg blev gravid og den eksistere stadig, vi gik op i det med ild og sjæl.. selvfølgelig er det ikke gratis, men det er en af de få ting jeg gerne vil bruge penge på... Jeg elskede det selv, så håber selvfølgelig at Nikita også syntes det er helt fantastisk, ellers skulle man måske bruge konceptet med at der hver mdr., uge kommer en ny regel som man skal lære og at man så får reflekser.. et eller andet indimellem...

Rød mand stå... grøn mand gå..

Held og lykke

Jeg var også meldt i trafikklubben
Men det er vist først fra 3 år de kan det, men Liva skal helt sikkert meldes ind til den tid

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hold hende i hånden - HELE tiden når I er ved trafikerede veje... Ja, det er sikkert besværligt, men når man tænker på hvad der kunne ske når hun stikker af på den måde du bekriver...uhh, jeg fik kuldegysninger af at læse dit indlæg   Både for hende, jer og en stakkel bilist/cyklist...

Stort trafiksikkert kram
Rosa - der husker gåture med mor i 80'erne, sikkert fastspændt i gå-selen

Anmeld

22. september 2009

Janep

TbCp skriver:

Hvordan lærer man lige sin 2 årige datter at hun IKKE må løbe ud på vejen. Hun tror jo nærmest det er en leg når vi så råber stop og drøner efter hende.

Vi var oppe i byen idag og skulle tilbage til vores bil.
Vi skal ned igennem sådan en lille gyde og da vi er et stykke inde i den vender Liva pludselig rundt og drøner tilbage direkte ud på gaden!
Et sted hvor der kun må køre bybusser og cykler.
HELDIGVIS var det kun en cykel der måtte slå et kæmpe slag, men tænk hvis det havde været en bybus  tør slet ikke tænke tanken til ende!
Carsten løb efter og fik fat i hende, men først da hun var ude midt på vejen.

Vi prøver og prøver og prøver men gang på gang må vi hive hende tilbage fordi hun er på vej ud på vejen. Det er bare første gang hun er nået helt ud på vejen!

Heldigvis gør hun det ikke når hun går tur med dagplejen.

Kan vi gøre noget som helst eller er hun for lille til at forstå det endnu!?

Jeg blev sat** godt nok forskrækket.

min datter er ligesom din hun er meget utilregnlig nåv i går tur. hvis hun lige ser noget spændende så er hun ellers bare væk. jeg har valgt at sætte hende i klapvogn ved de store veje. tør simbelthen ikk lade hende gå selv.

ved de små veje får hun så lov til at gå selv. så går hun inderst og jeg yderst. hun er blevet rimelig god til at holde sig på fortorvet og høre hvad der blir sagt men slet ikk go nok til at jeg tør gå emd hende ved de store veje

min datter er 1½ så hun lære det nok på et tidspungt

men som de andre siger. hold hende i hånden elelr sæt hende i en klapvogn. så lære hun det nok hen ad vejen

Anmeld

22. september 2009

TbCp

Vi har ikke altid klapvogn med når vi er afsted, men mange gange bruger vi at hun sidder på mine eller sin fars skuldre. 
Holder vi hende i hånden bliver hun en "Gummi-dukke" der skal slæbes hen af vejen men det er jo nok bare at blive ved og ved og ved

Anmeld

22. september 2009

vatten

Mathias bliver altid holdt i hånden ved store veje. Ved mindre veje må han gå selv, men han går inderst med mig på ydersiden.

Hvis hun ikke vil holde i hånden, må i nok sætte hende i klapvogn/bære hende eller putte hende i en gåsele, når hun har så meget krudt i måsen.

Men sikke da en forskrækkelse i dag- godt der ikke skete noget.

Anmeld

22. september 2009

N&J

Stort trafiksikkert kram
Rosa - der husker gåture med mor i 80'erne, sikkert fastspændt i gå-selen

Ja min mor var også fan af gå-selen dengang i 80'erne... det er hun faktisk stadig.. hehe...

Selvom jeg nok kommer til at skulle bruge den selv, men den fart Nikita har på.. så er der altså et eller andet over den... jeg har det lidt som om man er ude at gå tur med hunden... nå men jeg lufter såmen bare lige barnet...   men den virker jo... så hvorfor ikke...

det kan godt være de skal være tre, det er så længe siden og min hjerne er blevet lidt glemsom under graviditet og amningen... men det var nu fantastisk den trafikskole... Håber I finder en løsning, der passer jeres behov lige nu..

Knuz fra Jane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.