plukkeveer - tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
12 svar
1 synes godt om
14. januar 2016

serinasmor

Halløj  

Jeg har glemt hvordan det er  

Er det ikke tidligt at have plukkeveer hvis jeg er 20+5 og andengangs gravid? 

Og hvordan er reglerne ? Må de gøre ondt ?  

Jeg er i dag rigtigt øm i maven - den bliver let hård og gør ondt 

Håber andre kan huske det / ved det  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
serinasmor skriver:

Halløj  

Jeg har glemt hvordan det er  

Er det ikke tidligt at have plukkeveer hvis jeg er 20+5 og andengangs gravid? 

Og hvordan er reglerne ? Må de gøre ondt ?  

Jeg er i dag rigtigt øm i maven - den bliver let hård og gør ondt 

Håber andre kan huske det / ved det  

Altså jeg havde plukveer fra omkring uge 18, og jeg har kun være gravid en gang - Men det var også meget tidligt, og jeg blev sygemeldt pga plukveer i uge 24.

Det må ikke gøre ondt. Man kan godt blive øm fordi livmoderen arbejder, men det må ikke gøre decideret ondt hver gang der kommer en plukve. 

Anmeld Citér

14. januar 2016

serinasmor

MummiT skriver:

Altså jeg havde plukveer fra omkring uge 18, og jeg har kun være gravid en gang - Men det var også meget tidligt, og jeg blev sygemeldt pga plukveer i uge 24.

Det må ikke gøre ondt. Man kan godt blive øm fordi livmoderen arbejder, men det må ikke gøre decideret ondt hver gang der kommer en plukve. 

Altså det er jo ikke ondt som i rigtige veer  

Men det kan da absolut mærkes ... Og er ikke rare  

Hmm ... Måske går jeg for meget ?

Anmeld Citér

14. januar 2016

MamaGulloev

serinasmor skriver:

Altså det er jo ikke ondt som i rigtige veer  

Men det kan da absolut mærkes ... Og er ikke rare  

Hmm ... Måske går jeg for meget ?

Det kan godt være du gør det. Prøv at lægge dig ned og slap af i en times tid. - Det var altid det jeg fik at vide hvis jeg blev nervøs og ringede til min jordemoder. Slap af i en times tid og se om ikke det går over, og holder op med at gøre ondt.

Anmeld Citér

14. januar 2016

Trine89

Jeg kunne også tidligt mærke at jeg havde plukveer, og endda også sådan at det kunne tage pusten fra mig. men så længe de ikke gør ondt ondt, så skal det nok gå. Når det så er sagt skal man jo altid være forsigt med dem. men som en anden skriver så prøv at lægge dig ned og slappe af en times tid så skulle det gerne blive bedre. 

Jeg er også en af dem som går meget (4-5 km om dagen), da vi ikke har nogen bil, og datteren skal jo følges i børnehave og der skal handles lidt engang i mellem (når bare det er små ting der skal hentet kan jeg godt selv ellers skal jeg have en med for at bærer) Men jeg oplever gerne at de der plukveer kommer hvis jeg går for hurtigt (det tempo som jeg normalt kunne gå da jeg ikke var gravid), så når jeg går rundt skal det helst foregå meget langsomt. Så det tager lidt længere tid at komme rundt men sådan er det jo.  

Anmeld Citér

16. januar 2016

serinasmor

MummiT skriver:

Det kan godt være du gør det. Prøv at lægge dig ned og slap af i en times tid. - Det var altid det jeg fik at vide hvis jeg blev nervøs og ringede til min jordemoder. Slap af i en times tid og se om ikke det går over, og holder op med at gøre ondt.

Det er bare tit når jeg lige er  kommet på arbejde  godmorgen chef - jeg sætter lige min computer på gulvet - har vi en madras  

Det er jo nemmere når jeg kommer hjem...

Jeg tror jeg går for hurtigt på vej til og fra job ... Prøver at sætte farten ned fra på mandag ...

Anmeld Citér

16. januar 2016

serinasmor

Trine89 skriver:

Jeg kunne også tidligt mærke at jeg havde plukveer, og endda også sådan at det kunne tage pusten fra mig. men så længe de ikke gør ondt ondt, så skal det nok gå. Når det så er sagt skal man jo altid være forsigt med dem. men som en anden skriver så prøv at lægge dig ned og slappe af en times tid så skulle det gerne blive bedre. 

Jeg er også en af dem som går meget (4-5 km om dagen), da vi ikke har nogen bil, og datteren skal jo følges i børnehave og der skal handles lidt engang i mellem (når bare det er små ting der skal hentet kan jeg godt selv ellers skal jeg have en med for at bærer) Men jeg oplever gerne at de der plukveer kommer hvis jeg går for hurtigt (det tempo som jeg normalt kunne gå da jeg ikke var gravid), så når jeg går rundt skal det helst foregå meget langsomt. Så det tager lidt længere tid at komme rundt men sådan er det jo.  

Vi har nemlig heller ingen bil ... Den store skal følges i børnehave og jeg skal gå til min bus og fra bussen på job ... Jeg går nok for hurtigt -altså jeg går jo i normalt tempo  skal jo nå bussen

Jeg prøver at gå langsommere fra på mandag  -så må jeg finde mig i at tage den næste bus ... Den burde gå 15 min senere .. Men den er så desværre ofte forsinket ... Er spændt på hvornår jeg så er på job ... Har ikke lyst til at aflevere tidligere -hun er der så rigeligt fra lidt i 7 til 16.30 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Trine89

serinasmor skriver:

Vi har nemlig heller ingen bil ... Den store skal følges i børnehave og jeg skal gå til min bus og fra bussen på job ... Jeg går nok for hurtigt -altså jeg går jo i normalt tempo  skal jo nå bussen

Jeg prøver at gå langsommere fra på mandag  -så må jeg finde mig i at tage den næste bus ... Den burde gå 15 min senere .. Men den er så desværre ofte forsinket ... Er spændt på hvornår jeg så er på job ... Har ikke lyst til at aflevere tidligere -hun er der så rigeligt fra lidt i 7 til 16.30 

Puha jah det kan jeg godt se det kan godt blive lange dage så. Men jeg kan hvert fald mærke at det har hjulpet mig meget at sætte farten ned med det resultat at tøsen også nogen gange klager over det går for langsomt �� men det må man jo bare tage med  

Anmeld Citér

16. januar 2016

serinasmor

Trine89 skriver:

Puha jah det kan jeg godt se det kan godt blive lange dage så. Men jeg kan hvert fald mærke at det har hjulpet mig meget at sætte farten ned med det resultat at tøsen også nogen gange klager over det går for langsomt �� men det må man jo bare tage med  

Må prøve og se om det gør en forskel  Og om det kan hænge sammen rent praktisk ... Ellers må jeg jo lægge en plan, blive længere på job eller spørge lægen/jordemoder om gode råd

Anmeld Citér

16. januar 2016

MamaGulloev

serinasmor skriver:

Det er bare tit når jeg lige er  kommet på arbejde  godmorgen chef - jeg sætter lige min computer på gulvet - har vi en madras  

Det er jo nemmere når jeg kommer hjem...

Jeg tror jeg går for hurtigt på vej til og fra job ... Prøver at sætte farten ned fra på mandag ...

Ja så kan jeg godt se problemet!

God idé at sætte farten lidt ned så. Hvis du har mulighed for det så prøv at cykle i stedet for at gå. -Jeg kunne cykle temmelig langt uden plukveer hvor jeg ikke skulle gå ret langt/hurtigt før de kom.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.