Ma... Medicinsk kontra kirurgisk abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville I vælge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.452 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. januar 2016

EnNyVerden

Jeg har lige fået konstateret, at det lille væsen i min mave ikke havde hjerteblink... Skal derfor op på sygehuset i morgen og have en medicinsk eller kirurgisk abort...   Er meget ked af det - og lidt i tvivl om, hvad jeg skal vælge..  Lyder til at den kirurgiske er bedst for psyken, men at det til gengæld tager længere tid før man er ovenpå igen og klar til at forsøge igen. Lige nu har jeg bare lyst til at prøve igen, så overvejer lidt at prøve den medicinske, så vi forhåbentlig kan prøve igen med det samme... Men hvad er jeres erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

FruStolpe

EnNyVerden skriver:

Jeg har lige fået konstateret, at det lille væsen i min mave ikke havde hjerteblink... Skal derfor op på sygehuset i morgen og have en medicinsk eller kirurgisk abort...   Er meget ked af det - og lidt i tvivl om, hvad jeg skal vælge..  Lyder til at den kirurgiske er bedst for psyken, men at det til gengæld tager længere tid før man er ovenpå igen og klar til at forsøge igen. Lige nu har jeg bare lyst til at prøve igen, så overvejer lidt at prøve den medicinske, så vi forhåbentlig kan prøve igen med det samme... Men hvad er jeres erfaringer? 

Klart kirurgisk. Det hele bliver klaret under narkose og man er ude igen samme dag.  

Ked af at du har mistet

Anmeld Citér

13. januar 2016

MinPrins

Kirurgisk... ved medicin kan der godt ske at det hele ikk kommer med ud også skal man "renses" efterfølgende...

Anmeld Citér

13. januar 2016

Mor til Ella

Har selv fået en medicinsk i sidste uge, og har intet dårligt at sige om den.

den er som den er, og gør som regl det den skal, men selvfølgelig er der en risiko for at alt ikke kommer ud. Og så kommer det jo også an på hvor langt man er henne.

Nå ja psyken er selvfølgelig det værste, og det kommer til at tage tid, og gør det heller aldrig igen, men mindre der ingen udvej er.

Anmeld Citér

13. januar 2016

EnNyVerden

Jeg er forresten 9+3 men den havde en størrelse svarende til 7 uger..

Anmeld Citér

13. januar 2016

hipsomhapper

EnNyVerden skriver:

Jeg er forresten 9+3 men den havde en størrelse svarende til 7 uger..

Jeg har selv fået to kirurgiske i forbindelse med MA, så det vil jeg anbefale. Jeg havde ingen men og skulle blot holde pause en enkelt cyklus - hvilket er det samme som ved SA, inden vi kunne starte igen.

Jeg havde ikke ondt efterfølgende og det anbefales blot at tage det med ro et par dage og så skulle du gerne være fysisk på toppen igen.

Jeg syntes den kirurgiske var skånsom på den måde at jeg ikke skulle forholde mig til at bløde det ud (hvilket er tilfældet med SA eller medicinsk) og kunne se klumper og have forestillinger om hvad der er forstret og om det hele nu også er kommet ud.

Jeg er ked af at høre du skal igennem dette, det er virkelig hårdt!

Anmeld Citér

13. januar 2016

morlinen

Jeg ved ikke selv hvad jeg ville vælge nu, hvis jeg stod over for det samme valg. Ville nok være lidt angst for sådan et kirugisk indgreb, selvom der nok ikke er nogen grund til det. 

Men min erfaring med medicinsk er ikke den bedste. Jeg måtte ha piller af to omgange med en uges mellemrum, fordi det hele ikke kom ud første gang. Og herefter blødte jeg i måske 3-4 uger. Så vi ku ikke komme specielt hurtigt igang alligevel. 

Blev dog gravid igen ca 3-4 mdr efter

Anmeld Citér

13. januar 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Først ked af at du har mistet.

Jeg har selv haft en MA og valgte den kirurgiske abort, og det ville jeg nok til enhver tid gøre,hvis jeg fik valget. Det går som andre skriver hurtigt, og der er ikke de store eftervirkninger.

Om man kommer sig hurtigere efter en medicinsk abort ved jeg ikke. Personligt fik jeg mens 5 uger efter udskrabningen - og på hospitalet sagde de at vi bare skulle gå i gang igen, når vi havde lyst. De anbefalede at man ventede til efter 1. mens, men det var kun af hensyn til terminsberegningen.

Hvis i beslutter jer for at i er klar til at gå i gang igen med det samme vil jeg anbefale at du tager en graviditetstest en gang om ugen indtil du tester negativt, så du ved at evt. positiv test inden første mens er en ny graviditet og ikke "bare" rest hormon, da det kan tage lang tid før man går helt i 0. 

Håber det går hurtigt for dig med at blive at blive gravid igen. Jeg nåede personligt kun at have en mens før det lykkedes og den graviditet forløb helt efter planen.

Anmeld Citér

13. januar 2016

modesty

EnNyVerden skriver:

Øv. 

Jeg tror at det er forskelligt fra person til person hvad der vil være det bedste.

Jeg ville vælge medicinsk.

Både fordi jeg slap for at komme i narkose (hvilket jeg synes er en lidt creepy oplevelse, selvom jeg reagerer fint fysisk på det).

Og så fordi der er en risiko for infektion ved kirurgisk (omend den ikke er så stor).

Men nok primært fordi jeg egentlig gerne ville være til stede når det skete. At opleve det, fatte hvad det er for en proces jeg og min krop skal igennem. At kunne sige "farvel" til graviditeten. Jeg ville ikke bryde mig om bare at lukke øjnene for realiteterne.

Når det så er sagt, så har jeg fuld forståelse for hvorfor man vil vælge kirurgisk. Det er ikke alle der har den samme indstilling som jeg, og man skal lytte til sig selv.

Anmeld Citér

14. januar 2016

nielsen80

Har været igennem en kirugisk abort for et par måned siden grundet en MA, og jeg fik min mens efter 6 uger, og var ikke påvirket fysisk. Var på arbejde næste dag.

Jeg fik ikke valget, da sygehuset mistænkte en mola gravidiet(var det heldigvis ikke). Jeg ville nok have valgt en medicinsk, netop fordi jeg gerne ville være tilstede i det, og på en eller anden måde sige rigtigt farvel til den graviditet. Har helt sikkert også hørt skrækhistorier om medicinsk, men alligevel tror jeg, jeg ville have givet det en chance og lade kroppen prøve at komme af med det selv, uden indgrab.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.