lineog4 skriver:
Jeg tror du gør dig mange flere tanker end fagfolkene gør. Når der er et obs på din journal, så er det ikke: husk hun kan potentielt blive en dårlig mor. Det er et; vær lige obs der er en forhistorie der gør mors gråd måske skal tages lidt mere alvorligt end den normale 3. Dags blues, eller hvis mor siger: jeg har det skidt, så er der måske mere i det end "bare" jeg er udmattet.
Jeg tror for dine egne tankers skyld hvis du kunne vende det om og tænke på det som et sikkerhedsnet der er spændt ud under dig, alle fagpersoner ved der er stor sandsynlighed for du aldrig skal teste sikkerhedsnettet, men hellere have spændt et ned for meget ud end er for lidt.
jeg forstår godt man kan få lidt paranoia, betyder det hele at de er inde og vurdere på vores evne som forældre - overhovedet ikke, så ville der være skrevet en indberetning og socialforvaltningen ville være inde over. De ved bare erfaringsmæssigt at folk med en lidt mere tæt pakket rygsæk oftere kan ende i en fødselsdepression blandt andet. Og de skal måske lige stikke hovedet ind en ekstra gang, måske lige stille et af de spørgsmål som erfaringer fortæller er gode til st få munden på gled eller...!
Og nej der er faren egentlig ligegyldig (eller selvsagt er han ikke det) for fokus handler ikke om hvorvidt det lille barn har det godt men om mor har. Og en mor kan sagtens have der af h.... Til i er over ressourcestærkt hjem, hvor far er den bedste far, bedste kæreste osv. Det rammer alle og man har desværre en tendens til at gemme det i starten og en nybagt far især med første barn aner jo ikke om det er en normal reaktion eller ej.
Jeg vil virkelig opfordre dig til at se det som et fantastisk tilbud som måske aldrig kommer i brug, og hvis det at læse journalen frustrere så måske lade være at læse den
Ja det er nok sandt at jeg tolker meget på det der bliver skrevet og måske ligger mere i det end lægen selv gør. Det ved jeg ikke. Jeg prøver at se det som en nødvendig omsorg, og du har nok ret i, at jeg måske skal undlade at læse det. Ting som står nedskrevet virker altid hårdere end når det siges.. Tak for gode svar