Frustreret over folks på fortid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2016

Anonym trådstarter

H-Nielsen skriver:

Hvor kan den jouarnal læses?  Altså tænker på min selvfølgelig 

Sundhed.dk under " sygehus journal"��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

Anonym trådstarter

Paddehatten skriver:

Jeg kan godt forstå det må være frustrerende, at føle alt fokus ligger på det "tunge" i din fortid, som du ikke ønsker skal fylde lige nu. Men som Line også siger, så viser al erfaring altså bare, at hormoner + ting i bagagen = forhøjet risiko for efterfødsels-reaktion. Så tænk på det sådan her: Min læge og jordemoder ønsker at give vores lille familie de bedste vilkår for at få en god start på livet, så derfor har de fokus på nogle ting, som jeg har det lidt svært med at forstå og anerkende. Men hvis det i sidste ende betyder, at jeg kan undgå en fødselsdepression eller lignede er det nok meget godt  det skader jo ikke, at det står der, det rammer "bare" noget i dig følelsesmæssigt og i min optik er det fordi, det måske ikke er så færdigbearbejdet alligevel

Og så vil jeg lige sige, det er super dejligt for dig, at du har en mand med en robust psyke, som kan støtte dig og ham skal du også bare læne dig op ad, men nu er det altså dig, der skal igennem en fødsel og som får alle hormonerne  så selvfølgelig ligger fokus på dig i din journal og ikke din mand.

Mange hilsner

Paddehatten.  

Tak for dit svar. Jeg må prøve at arbejde med at acceptere at jeg har nogle ting i bagagen som gør mig ekstra udsat. Selvom jeg føler mig 100% velbefindende.. Jeg kan selvfølgelig ikke sige om det er 100% bearbejdet, men jeg mærker ikke noget til det i hverdagen, og jeg har det også ok med at de tjekker op på mig. Det kunne bare være så rart at komme én gang til en konsultation ved læge og Jordemoder hvor der ikke tales om fortiden men nærmere fremtiden 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tror du gør dig mange flere tanker end fagfolkene gør. Når der er et obs på din journal, så er det ikke: husk hun kan potentielt blive en dårlig mor. Det er et; vær lige obs der er en forhistorie der gør mors gråd måske skal tages lidt mere alvorligt end den normale 3. Dags blues, eller hvis mor siger: jeg har det skidt, så er der måske mere i det end "bare" jeg er udmattet. 

Jeg tror for dine egne tankers skyld hvis du kunne vende det om og tænke på det som et sikkerhedsnet der er spændt ud under dig, alle fagpersoner ved der er stor sandsynlighed for du aldrig skal teste sikkerhedsnettet, men hellere have spændt et ned for meget ud end er for lidt.

jeg forstår godt man kan få lidt paranoia, betyder det hele at de er inde og vurdere på vores evne som forældre - overhovedet ikke, så ville der være skrevet en indberetning og socialforvaltningen ville være inde over. De ved bare erfaringsmæssigt at folk med en lidt mere tæt pakket rygsæk oftere kan ende i en fødselsdepression blandt andet. Og de skal måske lige stikke hovedet ind en ekstra gang, måske lige stille et af de spørgsmål som erfaringer fortæller er gode til st få munden på gled eller...! 

Og nej der er faren egentlig ligegyldig (eller selvsagt er han ikke det) for fokus handler ikke om hvorvidt det lille barn har det godt men om mor har. Og en mor kan sagtens have der af h.... Til i er over ressourcestærkt hjem, hvor far er den bedste far, bedste kæreste osv. Det rammer alle og man har desværre en tendens til at gemme det i starten og en nybagt far især med første barn aner jo ikke om det er en normal reaktion eller ej. 

Jeg vil virkelig opfordre dig til at se det som et fantastisk tilbud som måske aldrig kommer i brug, og hvis det at læse journalen frustrere så måske lade være at læse den

Ja det er nok sandt at jeg tolker meget på det der bliver skrevet og måske ligger mere i det end lægen selv gør. Det ved jeg ikke.                 Jeg prøver at se det som en nødvendig omsorg, og du har nok ret i, at jeg måske skal undlade at læse det. Ting som står nedskrevet virker altid hårdere end når det siges.. Tak for gode svar 

Anmeld Citér

13. januar 2016

jenny4

Anonym skriver:

Jeg forstår at det er nødvendigt med et ekstra fokus men jeg finder det virkelig stressende konstant at blive mindet om de ting som ligger flere år tilbage. Min mand deltog i samtalen og han er også lidt overrasket over hvor lidt man kigger på faren og vurderer hans rolle i forhold til barnet. De taler om bekymringen for mig og dermed også baby, men de nævner aldrig ham, som en ressource i vores hjem. Han har haft en meget stabil barndom og er meget robust psykisk,så man burde måske have det med i overvejelserne tænker jeg? Og igen så det her med at lægen selv foreslog barselshotel.. Men forstår helt klart at de skal kigge på mig inden de udskriver mig. Men jeg tænker, ud fra venners beskrivelse, at de fleste er temmelig udmattede og først skal til at lære barnet at kende, så jeg tænker at de måske ret hurtigt kan få et stort fokus på at man ikke virker klar, så snart de læser at " jeg kan overføres til patienthotel såfremt det er tilladeligt"..

Men tilladeligt kan jo også være i forhold til din/ barnets fysiske tilstand. Hvis du har haft stort blodtab, gået meget i stykker eller baby skal observeres ekstra så dur det jo ikke at overføre dig til barselshotellet. 

Og så tænker jeg at netop forslaget om hotellet er for at fars ressourcer kan komme i spil. Jeg tror det hele er gjort for at I får den bedste start

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.